Gå til innhold

Gi gave til det ufødte barn til jul?


vilja

Anbefalte innlegg

Faren til barnet mitt, skal ha barn med kjæresten sin.

Skal jeg gi gave til det ufødte barnet til jul? Hu føder i Februar.

-Eller skal jeg vente til hu føder.......? Mye kan skje, men vet ikke helt reglene her........ :)

Aner ikke om søskenbarnene kommer til å gi noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt merkelig å gi gave til et ufødt barn, synes nå jeg, da.

Jeg hadde heller ventet til hun hadde født og gitt en presang da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

eeeeeeeehhh faren til ditt barn skal bli far igjen og du skal gi hans nye kjærstes ufødte barn presang!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bebis i magen kommer nok til å få julegaver fra både slekt og venner til jul, han :ler:

Eller... Det kommer til å stå mitt og sambos navn på til-lappen, men tingen er til babyen :hoho:

Synes det er kjempekoselig jeg! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg fikk også gaver til mitt ufødte barn da jeg gikk gravid (Jeg fødte 2.1)

Jeg synes bare det var koselig og det kom veldig godt med!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det høres rart ut å skulle gi det ufødte barnet gave til jul. Da er det noe annet å gi foreldrene noe de trenger til barnet. Etter min mening er det en distinksjon der.

Men herlighet, da vi hadde fortalt våre foreldre at vi ventet barn (vi sa det like før jul) ilte de vordende bestemødre til og kjøpte gave til den lille (to smokker og en bitteliten bamse, symbolsk). Gjør som du vil, du. Men husk, det er alltid kos å få noe i forbindelse med fødsel :)

Nala :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fik selv gaver til mine ufødte babyer til jul men der stod mit navn på lappen, lo jo lidt og sagde at godt nok er jeg lille men str. 56 er nu lige i det mindst....

men det var jo fra mor og far og mormor som gaverne kom fra

synes ikke du skal give nogen gave til ufødt barn når det ikke er familie og det kan man jo ikke kalde det, vent med at gi hende en gave når barnet er født...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal vente, tenk om noe går galt, da kan det være innmari tungt og pakke bort gaver som er til den lille. kjøp heller en gave til barnet etter at hun er født, gutten min fikk mye gaver den første uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri gitt julegave til en ufødt. Har sett for mye triste ting til det. Men jeg er storfornøyd og koser meg med å shoppe til den nyfødte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ser at noen her reagerer på at du i det hele tatt har vurdert å gi gave til din tidligere kjærestes nye samboers barn(!). Altså, nå er det ikke bare hennes barn da.. Hvis eksen er å regne for en venn/en en har mye med å gjøre synes jeg det er helt på sin plass å gi en liten barselgave. Ikke minst når det gjelder halvbroren/søsteren til ens eget barn! Men jeg ville altså ventet til etter at barnet er født.

-siina-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da min søster gikk gravid med sin datter (født i februar) så vanket det gaver fra både besteforeldre og tanter under juletreet!

Bodyer......skjorter........ brille-truser........teppe.......smokker...... ja, alt en baby trenger i starten!

Var bare kos det da! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Om barnet skal fødes i februar, så er det jo egentlig ingen "fare" ved å gi noe til babyen til jul. Jul er da tross alt 5-9 uker før termin (avhenger av når i februar terminen er) og selv om ungen fødes da, så lever den jo! (min bror er født ti uker før tiden for 21 år siden, verden har da kommet mye lengre siden det)

Det kan jo selvsagt være at det skjer noe rart, at den dør i mors liv, men så sent i svangerskapet er vel det svært uvanlig?

Jeg vet at mange gir gave til ufødte barn til jul, men da somregel bare den nærmeste familien. Din eks kan neppe kvalifisere som "nærmeste familie". Du gjør helt som du vil, men en gave i forbindelse med fødsel og/eller dåp ville jeg i dette tilfellet anse som mer naturlig. men vil du gi en julegave, så kan du jo det,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Jeg hadde termin 24.05.02. Sjokket var stort da jeg fikk vannavgang etter 21 uker (januar i år). Lå på sykehuset der tvillingene våre ble forløst i uke 27 (21. februar, Kongens bursdag :) ).

Hadde nok ikke satt pris på de julegavene jeg evt. hadde fått til barna i den situasjonen vi havnet i.

Mamma hadde begynt å strikke dresser til de som de skulle hentes på sykehuset i (gramatikken på topp :oops: ). Hun la i fra seg alt da dette skjedde og angret sterkt på at hun hadde begynt på dressene.

Hun skulle aldri mer ta gleden på forskudd sa hun. Stakker mamma. :)

Men det er klart at er det noen uker igjen til termin når julen kommer så er det vel ikke så farlig, men mye kan skje enda selv om barnet evt. snart er fullgått.

Jeg ville i alle fall ventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte enda en ting, men som dere kan lese av nicket mitt har det gått veldig bra med dem. Kan jo ikke utelate å si en sånn viktig ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Nei det kan du jo ikke, men det tippa vi vel igrunn. De må ha vært SVÆÆÆÆÆRT små. Min bror er født rundt 30. uke, og jeg har både sett bildene og hørt historiene (var bare 20 måneder selv, husker ikke noe av det) av det knøttet. Baby-klær-butikken henviste mamma til leketøysbutikker for dukkeklær (heldigvis har de begynt å lage mindre babyklær etterhvert!)

Jaja, uansett... bra det gikk fint med de små. Og til hun som lurer på dette med gave... følg din egen magefølelse, gjør det du føler er rett... (det har jeg vel sagt før, og det sier jeg egentlig ofte her inne....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...