Gå til innhold

Hvor kaster man bestikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor kaster man bestikk? Det er snakk om 50% metall, men skaffe på bestikket er et annet materiale. Jeg vet jeg ikke skal kaste det som metall, men må jeg levere det inn på en gjenbruksstasjon? Eller kan jeg kaste det i restaøpla, godt pakket inn? Det er ikke snakk om skarpe kniver, helt vanlig, sløvt middagsbestikk.

Anonymkode: 76264...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kast det i restavfallet om det er søppel. 

Men er det ubrukelig? Kan det ikke tenkes at noen andre vil bli glad for å finne det på gjenbruksstasjonen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pringle skrev (Akkurat nå):

Kast det i restavfallet om det er søppel. 

Men er det ubrukelig? Kan det ikke tenkes at noen andre vil bli glad for å finne det på gjenbruksstasjonen?

 

Ja, det meste av det er ubrukelig, skaftet på de fleste kniver og gafler på limes på dersom det evt skal brukes. Veldig gammelt bestikk som er godt brukt. Så restavfall da, altså?

Anonymkode: 76264...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det meste av det er ubrukelig, skaftet på de fleste kniver og gafler på limes på dersom det evt skal brukes. Veldig gammelt bestikk som er godt brukt. Så restavfall da, altså?

Anonymkode: 76264...5f7

Ja, jeg tror ikke du gjør noe galt der. Det er jo ikke spesialavfall eller farlig avfall, det er utskifting av småting i husholdningen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pringle skrev (34 minutter siden):

Ja, jeg tror ikke du gjør noe galt der. Det er jo ikke spesialavfall eller farlig avfall, det er utskifting av småting i husholdningen.  

Takk😊

Anonymkode: 76264...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenbruksstasjon for materialgjenvinning.

Anonymkode: 3fb86...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Putt det i glass og metall. Men det er jo gratis å levere på gjenbrukstasjonen. 

Anonymkode: 6503c...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Putt det i glass og metall. Men det er jo gratis å levere på gjenbrukstasjonen. 

Anonymkode: 6503c...d05

Man skal ikke putte det i glass og metall, da er restavfall bedre. Spørsmålet var om man måtte levere det på gjenbruksstasjoner, eller om man kunne velge å kaste det i restavfall.

Anonymkode: 76264...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det faktisk kommunen som har regler på. 

I min kommune skal man levere dette på gjenbrukstasjon.  (om jeg hadde GJORT det, er et helt annet spørsmål 🙂 Sjangsen for straff er ubetydelig )

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (På 7.1.2024 den 21.17):

Dette er det faktisk kommunen som har regler på. 

I min kommune skal man levere dette på gjenbrukstasjon.  (om jeg hadde GJORT det, er et helt annet spørsmål 🙂 Sjangsen for straff er ubetydelig )

 

Det står ikke noe spesifikt ang bestikk på hjemmesiden til gjenbruksstasjonen her i byen, med mindre det gjelder skarpe kniver. Tror det blir restavfall jeg, gitt😊

Anonymkode: 76264...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...