Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tenk over hvorfor det er billig da. Noen i den verdikjeden får ikke betalt det de burde for å leve.

Jeg kjøper ikke ræl fra slike sider av tre årsaker:

- miljø

- arbeidsvilkår 

- egen og barns sikkerhet mtp hvilke skadelige stoffer som kan være brukt i produktene. 

Anonymkode: 8f971...115

Det er ikke ræl. 

Jeg har ikke god økonomi, og fikk faktisk kjøpt varme vintersko til jeg der, varm lue til dattera mi fordi nå var faktisk ikke luene hun hadde gode nok, masse pynt og dekorasjoner til bursdagen hennes. I Norge hadde dette kostet ganske mye. 

Det er det samme "kina-rælet" på party butikken og nille, men det skal dekke lønna til ansatte og leieprisene på senteret. 

Fullt klar over at arbeidsvilkårene er dårligere i Kina etc og miljøet , men jeg har ikke råd til å ta hensyn til slikt . Samtidig er det bedre at vi betaler det, slik at ingen mister jobben sin 🙃

Anonymkode: bc1d4...c4e

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke ræl. 

Jeg har ikke god økonomi, og fikk faktisk kjøpt varme vintersko til jeg der, varm lue til dattera mi fordi nå var faktisk ikke luene hun hadde gode nok, masse pynt og dekorasjoner til bursdagen hennes. I Norge hadde dette kostet ganske mye. 

Det er det samme "kina-rælet" på party butikken og nille, men det skal dekke lønna til ansatte og leieprisene på senteret. 

Fullt klar over at arbeidsvilkårene er dårligere i Kina etc og miljøet , men jeg har ikke råd til å ta hensyn til slikt . Samtidig er det bedre at vi betaler det, slik at ingen mister jobben sin 🙃

Til meg *

AnonymBruker
Skrevet
Rowan skrev (14 timer siden):

Også viktig å tenke på hvorfor alt fra Temu, Wish og AliExpress er så billig. De som virkelig betaler er menneskene som blir utnyttet for å produsere varene på billigst måte. 

Å ha en elendig betalt jobb er faktisk bedre enn å ikke ha en jobb i det hele tatt. 

Få vil kjøpe klær laget av barnearbeidere i India lenger feks, men hva gjør de barna nå da? Barneprostitusjon eller lete etter ting på søppelfyllingen. Fra ille til verre. 

Anonymkode: 2da90...ee1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke ræl. 

Husker ikke hvor jeg leste det, men klær fra Wish/temu kan ha kreftfremkallende stoffer i seg .

Dette er fra SHEIN da, men samme ulla https://www.google.com/amp/s/www.cbc.ca/amp/1.6193385

Anonymkode: 7d4a0...695

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...