Gå til innhold

Klage på ved etter hus salg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Visste ikke helt hvordan jeg skulle skrive overskriften, men her er greia:

Vi solgte et hus i sommer. I boden var det ca. 70 sekker med ved, og de som kjøpte huset skrev i forbehold at de ville ha med all ved. Nå har jeg fått en melding fra de der de klager på at veden er av diverse kvalitet og noe er det mugg på. De vil at jeg skal betale de for veden, siden de føler seg lurt. De mener at jeg enten betaler de, eller at jeg skal få reklamsjon fra der jeg kjøpte veden. Men veden er ikke kjøpt! Jeg fikk den av bestefaren min som driver et ved firma. Han pleier å gi familien ved som ikke er bra nok til salg.  Men det er ikke noe galt med veden, den brenner jo kjempe bra! Den bare ser ikke bra nok ut til å kunne selges. 

Hvordan skal jeg gå frem med dette? Hente veden er ikke et alternativ da jeg flyttet langt unna. Har de en sak? De kunne ha sett på veden før de ba om å få den med i hussalget. Jeg tenkte ikke over å fortelle at den var av diverse kvalitet, for jeg har aldri tenkt noe særlig over det, den brenner som sagt kjempe bra 🙄

Anonymkode: 88677...fd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, det finnes så utrolig mange rare folk der ute! Tviler på at de har noen sak her, hele greia høres bare latterlig ut. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker de ikke har noen sak her. 
Dette burde de ha undersøkt tidligere. Men ville kontaktet megleren og hørt hva han/hun tenker. 

du får starte med å forklare hvor du har veden fra og hvorfor den ikke ser så pen ut. Og si at du har selv brukt veden og at den brenner utmerket.

Anonymkode: 5798b...488

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Kontakt megleren og be han snakke med dem. De har ingen sak! Det er heller ikke noe som regnes som «en vesentlig mangel», og de har ikke ivaretatt egen undersøkelsesplikt. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette hadde jeg ikke brukt et sekund på å tenke på, her er det ingenting for dem å hente. Ta all kommunikasjon gjennom megler og ikke bruk noe mer energi på dem.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Betalte de noe ekstra for veden? En avtalt sum? Eller bare inngikk det i prisen for huset fordi de ønsket det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Visste ikke helt hvordan jeg skulle skrive overskriften, men her er greia:

Vi solgte et hus i sommer. I boden var det ca. 70 sekker med ved, og de som kjøpte huset skrev i forbehold at de ville ha med all ved. Nå har jeg fått en melding fra de der de klager på at veden er av diverse kvalitet og noe er det mugg på. De vil at jeg skal betale de for veden, siden de føler seg lurt. De mener at jeg enten betaler de, eller at jeg skal få reklamsjon fra der jeg kjøpte veden. Men veden er ikke kjøpt! Jeg fikk den av bestefaren min som driver et ved firma. Han pleier å gi familien ved som ikke er bra nok til salg.  Men det er ikke noe galt med veden, den brenner jo kjempe bra! Den bare ser ikke bra nok ut til å kunne selges. 

Hvordan skal jeg gå frem med dette? Hente veden er ikke et alternativ da jeg flyttet langt unna. Har de en sak? De kunne ha sett på veden før de ba om å få den med i hussalget. Jeg tenkte ikke over å fortelle at den var av diverse kvalitet, for jeg har aldri tenkt noe særlig over det, den brenner som sagt kjempe bra 🙄

Anonymkode: 88677...fd5

Når de selv ville ha veden må en gå ut fra at de har vurdert veden som var der som noe de ville ha, de har og selv hatt ansvar for lagring siden de overtok. Nei de har ingen sak. 

Anonymkode: 29061...4d3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

De har ingen sak. De ville ha med veden som sto der og det fikk de. Saken er ferdig. 

Anonymkode: 5e870...68f

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det første er vel at all kkagimg bør gå gjennom megler.

Anonymkode: 6bac4...690

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med andre svar her, latterlig! Ville tatt tipset til Catnip, be dem ta dette med megler og kutt kommunikasjonen (megler kommer for øvrig til å klaske seg i panna)

Anonymkode: d6a0e...718

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen sak. Hadde avvist klart med en melding, ikke svart igjen.

Anonymkode: b7a0a...541

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er det dummeste jeg har lest og du kan bare ignorere det 🤪

Anonymkode: a1bac...d76

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...