Gå til innhold

fullkroppstrening 3 ganger i uka🙂


Gjest Kalsberg92

Anbefalte innlegg

Gjest Kalsberg92

Nytt år, nye muligheter!  Jeg skal starte opp trening igjen, trenger veldig en logg!  Dette er kun et innsyn i programmering og hvordan jeg løser problematikken når ting etter hver stagnere. Hoved fokuset ligger på knebøy, da jeg har våte drømmer om 1 rep max på 200 kg , egentlig 220 , tenk 5 store plater på hver side 🫨. 
 

Søvn er alltid 7-8 timer, inntar 4000 kcal, 200 gram proteiner , rikelig med vann og kreatin hver dag.  Jobber aktiv med å holde stress på et minimum nivå for å skape miljø for vekst! Nok svada, la meg starte opp loggen! 

 

uke 1:

Mandag volum dag

1. knebøy ( 85% av vekten fra intensitet dag)  115 kg 5x5

2. Z press 20 kg 3x5 

3. Markløft 5x5 pyramide setts 

5reps 100 kg  ,5reps 110 kg  , 5 reps 110 kg , 5 reps 120 kg  5 reps 130 kg   ( 5/5 setts )


støtte øvelser ; 

- biceps arbeid 

- kjernemuskulaturen arbeid 


 

onsdag ( lett dag) 

1. knebøy 80% av volum dag

2x5 100 kg

2. Benkpress 5x5 pyramide 

5reps 60 kg  ,5reps 65  kg  , 5 reps 65 kg , 5 reps 70 kg  5 reps 70 kg   ( 5/5 setts )

+ back off setts 3x8 57,5 kg 

3. Chinups m strikk 5,5,5 reps 

støtte øvelser:

Ingen, må være 100% klar til inntensitet dag!




fredag  (  intensitet dag)

1. knebøy 5 reps 137 kg 

2. z press 3x5  20 kg

3. Chinups m strikk 

5,5,6 reps 

4. deadlift-Row 5x5 60 kg


støtte øvelser:

utførte et par sett med Pushup mot stående manualer  (valgte øvelse pga langt bevegelse utslag) 

Endret av Kalsberg92
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kalsberg92

Dette gikk rett til Helvete, denne uka gikk veldig bra på mandag, 5x5 knebøy og 5x5 markløften gikk bra, mye trøkk i kroppen, så sleit jeg med å hente meg inn til onsdag, noe som er greit til en vis grad for mandagen skal gi mest stimuli, etter onsdags økten ( selv om lett) følte jeg meg helt jævlig på torsdag, jeg skjønte at jeg har stresset kroppen for mye. I dag skulle jeg øke fra 137,5 x5 i knebøy ( noe som Bevegde seg rask og kontrollerte sist uke) til 140x5, jeg klarte kun 2 reps🫨, ga full gass etter 10 min pause for å prøve igjen , 2 reps , vente litt og utførte 1 reps til, da har jeg iallfall 5 totale reps utfører på  140 kg så mengden er der , det er så klart ikke det samme som et sett med 5 reps. Leser litt på nette og tror jeg skal korrigere programmet, tror det var uklokt med 5x5 på markløft etter 5x5 med knebøy ( med lav stang plassering) mange av de samme musklene blir trent i begge øvelser, det ble for mye volum. 


jeg fikk også en telefon denne uken om en ny jobb, som innbærer klatring, så må plutselig prioriter pullups , ryker sikringen så kan det være greit med litt overkropp stryke🫣. Skal litt i tenke boksen, må ha noe med litt mindre stress men samme struktur samtidig som jeg må få inn et spesifikke pullups progresjon så jeg slipper å dø 🙃
 

lar oppsette fra tidliger stå som påminner til meg selv om hva som er for mye. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalsberg92

På pullups fronten så tenker jeg programmet hans, ikke som et vedlegg men isteden for roing eller andre trekk øvelser. 
skulle helst hatt pullups 2 ganger i uka og 1x5 markløft på den siste økta, vet ikke hvorfor men likte strukturen på stronglift tidliger med kun fokus på 3 øvelser per dag. Sliter med å fokus på mange øvelser etter lange dager på jobb.  å  jeg føler less is more i styrke trening.  
 

Kan man få prinsippene hans ned på 2 økter? Eller noe lignende , rart greie å bli fiksert på , men når jeg skriver ned programmet merker jeg forskjell på det å kun måtte gjøre 3 øvelser kontra det å måtte  utføre 4😵‍💫

 

når jeg klassifiserer øvelser så tenker jeg på baseløft, å utføre 2-3 sett med curls her og der er ikke noe jeg veier som øvelser på samme nivå som pullups - benk- knebøy - markløft. 


 

Endret av Kalsberg92
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalsberg92

prøver igjen, men ha det litt åpent på markløft , jeg kommer til å få kjørt meg mye i ny jobb. Første program er annullert ,  Ny start og uke 1 til mandag, kjører det i 12 uker! 

 

Trenings plan 12 uker

 

Mandag :

  1. Knebøy 1x5 topp sett + 3-4 setts x 5 reps med letter vekt
  2. Pullups ( 3 Max sett 5 min pause mellom setts)
  3. Benkpress  3x5 (pyramide )

 

Onsdag :

  1. Markløft 1x5 ( bak inn litt roing volum i markløft oppvarming)
  2. Pullups ( volum dag) 10 setts 50% av reps fra beste sett mandag. (1min pause tid) 
  3. Z press skuldre 5-8 x 3


 

Fredag :

  1. Knebøy med stopp på benk 5x5 + 80% av (mandag) 
  2. Pullups i stige setts ( 5 stk 30 sec pause tid
  3. Benkpress  5x5 ( 80% av topp sett mandag) 

 

 

Endret av Kalsberg92
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalsberg92

Mandag dag 1 uke 1

Jeg la inn litt margin og startet ikke for tungt i knebøy, merker jeg har noe underliggende stress i kroppen fra tidligere tung trening ( over flere uker) , men dette kommer til å bli jævlig bra! jeg må stå i det disse 12 ukene , føler meg energisk etter første økt 💪🫶
 

Jeg er svak i pullups .. veldig svak og det digger jeg! Kommer til å få mye igjen for å øke styrke betydelig. 
 

Når det står pullups så er dette i hele 12 ukers perioden , assist pullups med strikk, begge beina i strikken, ja jeg vet veldig svak😅. Når jeg er ferdig så vil jeg teste pullups med kroppsvekt, (klarer kun 3 stygge og da er jeg 100% uthvilt, nå med underliggende stress er det 1)  

 

her er dagens trenings logg :

 

Knebøy:

5 reps 120 kg, 5 reps 110, 5 reps 110 kg, 5 reps 100 kg

(5 min mellom setts )

 

Pullups :

3 sett Max reps 

6 reps , 6 reps , 5 reps 

(5 min mellom setts )

 

Benkpress :

5 reps 90 kg, 5 reps 85 kg, 5 reps 80 kg

(5 min mellom setts )


 

gleder meg allerede til neste økt !

 

Endret av Kalsberg92
Ville legge til pausetiden , det er relevant til programmet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalsberg92

Onsdags dag 2 uke 1

markløft 1x5 130 kg ( bevegde seg bra) 

pullups 3reps 10 setts 60 sec pause tid

Z Press 3x8 30 kg


Jeg  merker at former ikke er 100% med dette været, slik er det bare. Vi får bare kjøre på💪

skal spise bra og ta en rolig dag på jobben merker jeg.

 

Endret av Kalsberg92
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kalsberg92

Fredag dag 3 uke 1

Syk, hoster som en dieselbil som skal starte i 30 minus, daff og slapp. Kastet i meg en monster og fikk det gjort. Ble en bra økt🙂, men man stresser kroppen litt eksta når man ikke er i form, så få hvile veldig godt i helgen.

 

1. knebøy på benk 5x5+ . 80% av Mandag topp sett. 5,5,5,5,5 reps 95 kg ( 90 - 120 sec pause)

2. pullups is stige 30 sec pause mellom hver trinn og 30 sec mellom hvert stige sett.

Stige 1: 1,1-2, 1-2-3 reps  ( 10 reps)

stige 2: 1,1-2, 1-2-3 reps ( 10 reps) 

Stige 3: 1,1-2,1-2-3 reps ( 10 reps)

Stige 4: 1,1-2 ( 4 reps )

Stige 4: 1,1-2 ( 4 reps )

 

3. benkpress 5x5 80% av mandags toppsett. ( 90 sec pause)

5,5,5,5,5 reps 72 kg

 

jeg likte denne dagen i pullups programmet, grei måte å akkumulere mye volum på kort tid uten så mye stress. 
 

programmet er overkommelig så langt mandag er litt lenger og onsdag samt fredags går fort, passer meg veldig bra🙂

 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalsberg92

Har vært dårlig hele helgen, men har bestemt meg for at i morgen skal bli en fantastisk økt!

Har hivet i meg med fjoland og protein Shaker, har ikke hatt matlyst.  Nå sitter jeg ute å trekker litt luft, jeg har bestemt meg for at i morgen så er jeg på topp igjen , nå skal jeg inn å koke meg en pose med ris jeg egentlig ikke orker, Finn frem noe kjøttdei og grønnsaker, rett og slett ta meg sammen!!

Endret av Kalsberg92
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalsberg92

mandag dag 1 uke 2
 

Knebøy:

Teste litt Highbar, hater å være han som endre et program underveis , men denne knebøy dagen tror jeg det blir endring på.  Snakke en del med en kompis som mener det blir for mye 5x5 , så endre denne ene dagen til høyere reps, og går fra knebøy med lav stang  til knebøy med høy stang, bruker så vanvittig mye tid bare på få skuldrene klar, i knebøy med høy stang er det bare å sette stanga på nakke så ferdig, ( jeg har vel utviklet nakke så stangen hviler bra der 😏) . Teste litt i dag og gidder ikke å logge knebøy i dag, men her er plane for neste økt.

- kjøre 5 sett på 100 kg ( ligge 1-2 reps i reserve) 

- bygge opp reps til jeg klarer iallfall 10 reps første sett.  Og mulig noen økter etter det til man ikke lenger får en tilpasning 

- så en betydelig økning i vekt 5-10 kg , gjenta prossesen , bygge opp fra 5-6 reps til lett utførelse med 10 reps 
 

 

Pullups :

3 sett Max reps 

7 reps , 8 reps , 8 reps 

(5 min mellom setts )

økte 2 reps på 1 uke!!! Pullups programmet funger skal ikke røre det.  

 

Benkpress :

5 reps 90 kg, 5 reps 85 kg, 5 reps 85 kg

(5 min mellom setts )

Endret av Kalsberg92
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalsberg92

 

Onsdag økt 2 uke 2

markløft 1x5 130 kg ( bevegde seg raskt) 

pullups 4 reps  10 setts 60 sec pause tid

Z Press 3x8 31 kg

( litt støtte øvelser biceps og legger)


Z press for en øvelse! Utfordre kjerne muskelen veldig, tror denne skuldre press varianter var noe jeg trengte! 


Det er så gøy å trene, gleder meg til hver økt! Mange har startet opp og mange vil slutte, jeg går veien midt i mellom , 3 dager i uka funker bra for meg💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Synd du ikke den tilbakemelding du ønsket, programmet så kurant ut.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...