Gå til innhold

Erfaring med slankepiller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ned noen få kilo nå på nyåret. Jeg har aldri vurdert slankepiller, da jeg skjønner at det ikke finnes en pille som magisk kan fjerne fett. Men, er det noen som har erfaring med slankepiller som kan dempe apetitten? Eller gi andre fordeler ift vektnedgang?

Jeg er ikke overvektig, så Ozempic/Saxenda/Wegovy osv er ikke alternativ. Kun snakk om 5-6 kg. 

Anonymkode: 9297e...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slankepiller virker ikke sån generelt,og de virker enda mindre på mennesker som ikke er overvektige. Det var en pille på markedet (som kan kjøpes i flere variasjoner i f.eks Asia som jeg vet) sikkert andre steder også. Denne hadde det ofisielle navnet "Reductil" Dette var en pille som virket ganske godt. Men faren for blodpropp,høyt blodtrykk osv var så høy at den ble tatt bort. Men er man i det store utland,så finnes det variasjoner av den fortsatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting du får kjøpt reseptfritt i Norge som fungerer. Hvis du tror sterkt at du går på piller som demper appetitten kan det være du spiser mindre fordi du er sterk i troen. De medisinene du nevner, som gir sterke bivirkninger de fungerer. Har du snakket med legen din? Du sier veldig lite om situasjonen, men kravet til overvekt / fedme er ikke like sterkt som det var. Det kan være du er en « god kandidat « , altså en som normalt vil holde seg slank men akkurat nå trenger litt hjelp. Ellers er jo det beste og bli kvitt det naturlig uten bivirkninger, men det er ingen helsekostpille som egentlig funker, du må uansett gjøre jobben. 

Anonymkode: 8f352...b48

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanino
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei!

Jeg skal ned noen få kilo nå på nyåret. Jeg har aldri vurdert slankepiller, da jeg skjønner at det ikke finnes en pille som magisk kan fjerne fett. Men, er det noen som har erfaring med slankepiller som kan dempe apetitten? Eller gi andre fordeler ift vektnedgang?

Jeg er ikke overvektig, så Ozempic/Saxenda/Wegovy osv er ikke alternativ. Kun snakk om 5-6 kg. 

Anonymkode: 9297e...423

Kalorier inn og kalorier ut. Burde ikke være et problem, og du burde klare å gå ned disse på et par måneder.

Spis lite men ofte. Da holdes blodsukkeret stabilt som også holder sultfølelsen i sjakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ingenting du får kjøpt reseptfritt i Norge som fungerer. Hvis du tror sterkt at du går på piller som demper appetitten kan det være du spiser mindre fordi du er sterk i troen. De medisinene du nevner, som gir sterke bivirkninger de fungerer. Har du snakket med legen din? Du sier veldig lite om situasjonen, men kravet til overvekt / fedme er ikke like sterkt som det var. Det kan være du er en « god kandidat « , altså en som normalt vil holde seg slank men akkurat nå trenger litt hjelp. Ellers er jo det beste og bli kvitt det naturlig uten bivirkninger, men det er ingen helsekostpille som egentlig funker, du må uansett gjøre jobben. 

Anonymkode: 8f352...b48

Takk for svar! Jeg er 170 cm og 62 kg, så tviler på at jeg behøver reseptbelagte slankemedisiner.

Anonymkode: 9297e...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanino skrev (1 time siden):

Kalorier inn og kalorier ut. Burde ikke være et problem, og du burde klare å gå ned disse på et par måneder.

Spis lite men ofte. Da holdes blodsukkeret stabilt som også holder sultfølelsen i sjakk.

Hehe ja, vet det. Er litt lat, og ville bare høre om det fantes noen enkle veier ut😅

Anonymkode: 9297e...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar! Jeg er 170 cm og 62 kg, så tviler på at jeg behøver reseptbelagte slankemedisiner.

Anonymkode: 9297e...423

Di har bmi i nedre del av normalområdet, en lege vil gjøre en dårlig jobb hbis en skriver ut noe medisin, du er jo slank. 

Men det finnes jo helsekost, fibertabletter som svulmer opp i magen før måltid f eks

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanino
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hehe ja, vet det. Er litt lat, og ville bare høre om det fantes noen enkle veier ut😅

Anonymkode: 9297e...423

Det finnes ingen quick fix for å gå ned i vekt. Problemet med piller og injeksjoner er at så snart du slutter med det/de så vil du gå opp i vekt igjen. Og i noen tilfeller legge på deg mer enn du har gått ned.

 

Endret av Kanino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk for svar! Jeg er 170 cm og 62 kg, så tviler på at jeg behøver reseptbelagte slankemedisiner.

Anonymkode: 9297e...423

Nei, du vil sannsynligvis ikke få det på grunnlag av at du mener du ikke behøver det. Hadde vektøkningen skyltes medisiner, livsendring eller barnefødsel feks kunne du kanskje fått det. Uansett, du vil ikke ha det, og det finnes absolutt bedre metoder, men ikke i pilleform dessverre. 

Anonymkode: 8f352...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei!

Jeg skal ned noen få kilo nå på nyåret. Jeg har aldri vurdert slankepiller, da jeg skjønner at det ikke finnes en pille som magisk kan fjerne fett. Men, er det noen som har erfaring med slankepiller som kan dempe apetitten? Eller gi andre fordeler ift vektnedgang?

Jeg er ikke overvektig, så Ozempic/Saxenda/Wegovy osv er ikke alternativ. Kun snakk om 5-6 kg. 

Anonymkode: 9297e...423

Hadde det eksistert en pille som kunne hjulpet hvem som helst til vektnedgang hadde man ikke hatt de medisinene som hjelper for de som er sykelig overvektig 

Anonymkode: 086af...fcd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Nei, du vil sannsynligvis ikke få det på grunnlag av at du mener du ikke behøver det. Hadde vektøkningen skyltes medisiner, livsendring eller barnefødsel feks kunne du kanskje fått det. Uansett, du vil ikke ha det, og det finnes absolutt bedre metoder, men ikke i pilleform dessverre. 

Anonymkode: 8f352...b48

Åja, det visste jeg ikke! Trodde ikke de ga ut dette til folk med BMI på 21/22. Men da kanskje jeg skal høre med legen. Så om jeg mener jeg trenger det, så er det sannsynlig å få det? :) 

Anonymkode: 9297e...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Åja, det visste jeg ikke! Trodde ikke de ga ut dette til folk med BMI på 21/22. Men da kanskje jeg skal høre med legen. Så om jeg mener jeg trenger det, så er det sannsynlig å få det? :) 

Anonymkode: 9297e...423

Du får ikke resept på slankepiller for å gå ned 5-6 kg når du er  innenfor den skalaen du er. Du må BMI på over 35-40. Det er latterlig å tro noe slikt. Ingen legei hele verden ville skrevet ut det. Det er folk som er sykelig overvektig/fedme som får dette, heller ikke folk som går opp pga graviditet får det, det er en normal tilstand. Og du skal ha prøvd diverse metoder får en lege skriver ut medisin som f.eks Mysimba

Anonymkode: 53d0e...97b

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.1.2024 den 20.52):

Åja, det visste jeg ikke! Trodde ikke de ga ut dette til folk med BMI på 21/22. Men da kanskje jeg skal høre med legen. Så om jeg mener jeg trenger det, så er det sannsynlig å få det? :) 

Anonymkode: 9297e...423

Leste du egentlig kommentaren du siterte?🙄

Anonymkode: 086af...fcd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.1.2024 den 19.45):

Hehe ja, vet det. Er litt lat, og ville bare høre om det fantes noen enkle veier ut😅

Anonymkode: 9297e...423

Bytte til magrere produkter.

Anonymkode: c9606...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.1.2024 den 8.08):

Du får ikke resept på slankepiller for å gå ned 5-6 kg når du er  innenfor den skalaen du er. Du må BMI på over 35-40. Det er latterlig å tro noe slikt. Ingen legei hele verden ville skrevet ut det. Det er folk som er sykelig overvektig/fedme som får dette, heller ikke folk som går opp pga graviditet får det, det er en normal tilstand. Og du skal ha prøvd diverse metoder får en lege skriver ut medisin som f.eks Mysimba

Anonymkode: 53d0e...97b

Som jeg skrev i innlegget og et par ganger i tråden, jeg trodde ikke jeg kunne få det. Men hen jeg siterte ga meg inntrykk av at det var noe jeg kunne få og noe hen hadde erfaring med, så tenkte det var greit å spørre. 

Ts

Anonymkode: 9297e...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som jeg skrev i innlegget og et par ganger i tråden, jeg trodde ikke jeg kunne få det. Men hen jeg siterte ga meg inntrykk av at det var noe jeg kunne få og noe hen hadde erfaring med, så tenkte det var greit å spørre. 

Ts

Anonymkode: 9297e...423

Nei det gjorde ikke vedkommende det var du som tolket feil.

Anonymkode: 086af...fcd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

On 1/7/2024 at 8:08 AM, AnonymBruker said:

Du får ikke resept på slankepiller for å gå ned 5-6 kg når du er  innenfor den skalaen du er. Du må BMI på over 35-40. Det er latterlig å tro noe slikt. Ingen legei hele verden ville skrevet ut det. Det er folk som er sykelig overvektig/fedme som får dette, heller ikke folk som går opp pga graviditet får det, det er en normal tilstand. Og du skal ha prøvd diverse metoder får en lege skriver ut medisin som f.eks Mysimba

Anonymkode: 53d0e...97b

Veldig mange som er "bestevenn" med fastlegen sin,eller som har en som ikke bryr seg overhodet. Man får det man ber om helt enkelt. Ref: Min egen fastlege. For all del en hyggelig fyr,og kan sikkert veldig mye,men han har hverken tid eller lyst til å sette seg inn i noe jeg måtte be han om. Det skal sikkert ikke være slik tenker mange,og det er nok riktig. Men sån er det for veldig mange.

Jeg kunne nok lett fått denne medisinen om jeg ville. Synes bare den er alt for dyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Nei det gjorde ikke vedkommende det var du som tolket feil.

Anonymkode: 086af...fcd

Kan godt hende. Tolket dette utsagnet "Nei, du vil sannsynligvis ikke få det på grunnlag av at du mener du ikke behøver det." som at jeg ikke kom til å få det med mindre jeg selv mente at jeg trengte det. 

Ts

Anonymkode: 9297e...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysimba brukes til overvekt for å ta av noen kg, men man må ha resept på den fra lege.

Man blir ofte litt treg i magen de første ukene men det går bort etterhvert.

Xenical anbefaler jeg ikke da man ender opp med å gå på toalettet hele tiden.

Anonymkode: f1e49...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...