Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Tenkte å ha elggryte til middag i morgen og har kraft i fra ribba som vi lagde til jul i fryseren. Tror dere at det blir godt dersom jeg bruker kraft fra ribba til elggryta? Er veldig i tvil så derfor jeg spør her 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm..  Det hadde ikke jeg gjort.  Ribbe er svinekjøtt, og elg er vilt.  Nei, det kan jeg ikke tenke meg til er bra.  

Skrevet

Ribbefett har ikke noe i en Elggryte å gjøre. Lag heller meiseboller, og heng ut til fuglene. 

• Liker 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

Nei og atter nei. Blir ikke godt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Vil ha viltsmaken fra elg. Mye annet godt å bruke ribbefett og kraft til. 

Anonymkode: 8fef2...3c1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Må si meg enig med de andre om at det kanskje ikke er den beste løsningen. Men du kan bruke ribbefett sammen med elgkjøtt om du kverner det og lager elgkarbonader, da blir de mye mer saftig og ikke så tørre. Elgkjøtt har jo lite fett, så i hjemmelagde karbonader kan det funke, men til elggryte nei.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Ohnonotagain said:

Må si meg enig med de andre om at det kanskje ikke er den beste løsningen. Men du kan bruke ribbefett sammen med elgkjøtt om du kverner det og lager elgkarbonader, da blir de mye mer saftig og ikke så tørre. Elgkjøtt har jo lite fett, så i hjemmelagde karbonader kan det funke, men til elggryte nei.

Enig i det, men da bruker man fast fett i fra ribbe, og ikke smeltet ribbefett, det blir jo noe helt annet. 

Skrevet

Det ville ikke jeg gjort. Til nøds oksekraft i viltgryte, aldri svinekraft.

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Dere sa det jeg egentlig tenkte selv. Forresten så ble det ikke gryte til middag likevel, lagde koteletter 😊

• Liker 1
Skrevet
Leonetta skrev (15 minutter siden):

Takk for svar alle sammen! Dere sa det jeg egentlig tenkte selv. Forresten så ble det ikke gryte til middag likevel, lagde koteletter 😊

Da håper jeg du lagde skikkelig god saus av ribbekraften :)

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...