Leonetta Skrevet 6. januar 2024 #1 Skrevet 6. januar 2024 Hei! Tenkte å ha elggryte til middag i morgen og har kraft i fra ribba som vi lagde til jul i fryseren. Tror dere at det blir godt dersom jeg bruker kraft fra ribba til elggryta? Er veldig i tvil så derfor jeg spør her 😊
Amossa Skrevet 6. januar 2024 #2 Skrevet 6. januar 2024 Hm.. Det hadde ikke jeg gjort. Ribbe er svinekjøtt, og elg er vilt. Nei, det kan jeg ikke tenke meg til er bra.
Lucky_Jack Skrevet 6. januar 2024 #3 Skrevet 6. januar 2024 Ribbefett har ikke noe i en Elggryte å gjøre. Lag heller meiseboller, og heng ut til fuglene. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #5 Skrevet 6. januar 2024 Jeg ville ikke gjort det. Vil ha viltsmaken fra elg. Mye annet godt å bruke ribbefett og kraft til. Anonymkode: 8fef2...3c1 1 1
Ohnonotagain Skrevet 6. januar 2024 #6 Skrevet 6. januar 2024 Må si meg enig med de andre om at det kanskje ikke er den beste løsningen. Men du kan bruke ribbefett sammen med elgkjøtt om du kverner det og lager elgkarbonader, da blir de mye mer saftig og ikke så tørre. Elgkjøtt har jo lite fett, så i hjemmelagde karbonader kan det funke, men til elggryte nei. 1
Lucky_Jack Skrevet 6. januar 2024 #7 Skrevet 6. januar 2024 7 minutter siden, Ohnonotagain said: Må si meg enig med de andre om at det kanskje ikke er den beste løsningen. Men du kan bruke ribbefett sammen med elgkjøtt om du kverner det og lager elgkarbonader, da blir de mye mer saftig og ikke så tørre. Elgkjøtt har jo lite fett, så i hjemmelagde karbonader kan det funke, men til elggryte nei. Enig i det, men da bruker man fast fett i fra ribbe, og ikke smeltet ribbefett, det blir jo noe helt annet.
Alice123 Skrevet 6. januar 2024 #8 Skrevet 6. januar 2024 Det ville ikke jeg gjort. Til nøds oksekraft i viltgryte, aldri svinekraft.
Leonetta Skrevet 7. januar 2024 Forfatter #9 Skrevet 7. januar 2024 Takk for svar alle sammen! Dere sa det jeg egentlig tenkte selv. Forresten så ble det ikke gryte til middag likevel, lagde koteletter 😊 1
Alice123 Skrevet 7. januar 2024 #10 Skrevet 7. januar 2024 Leonetta skrev (15 minutter siden): Takk for svar alle sammen! Dere sa det jeg egentlig tenkte selv. Forresten så ble det ikke gryte til middag likevel, lagde koteletter 😊 Da håper jeg du lagde skikkelig god saus av ribbekraften 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå