nojo99 Skrevet 6. januar 2024 #1 Del Skrevet 6. januar 2024 Hei! Jeg skal i slutten av måneden fly til Sydney, Australia men har en mellomlanding i Shanghai, Kina i 12 timer. Finner så mye forskjellig info på nett angående om jeg trenger visum eller ei. Noen plasser står det at det finnes en 24-timers visumfri sone. Vet noen om den gjelder for norske statsborgere, om den enda er aktuell og om i såfall - kan jeg gå ut av flyplassen og utforske disse 12 timene eller må jeg være inne på flyplassen hele tiden? Tusen takk for svar🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #2 Del Skrevet 6. januar 2024 Uten visum kommer du ikke inn i Kina, så du må holde deg på flyplassen. Anonymkode: 056b5...719 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #3 Del Skrevet 6. januar 2024 Du kan fint gå ut av flyplassen uten visum. Kina har egne regler for visumfri transitt som inkluderer Shanghai. Nordmenn blant annet har lov til å oppholde seg i 144 timer i Shanghai hvis du kan vise at du har flybillett videre innen 144 timer. https://www.visaforchina.cn/BER2_EN/generalinformation/news/283420.shtml Google-søk: 144-hour visa-free transit shanghai Anonymkode: 8467f...491 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå