Gå til innhold

Hvorfor gjemmer alkoholikere flaskene?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Den rareste plassen jeg fant. Det var vel et par år siden. Var på dassen. Skulle skifte noe taklys og løftet på en av takplatene. Der lå det en halvflaske koskenkorva 😀

Anonymkode: 8ce2d...340

Uff! Grusomt at noen mennesker har det sånn💔

Anonymkode: 9c62e...f6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje redd for at innholdet skal bli stjålet ? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for et ærlig svar❤️Vi rundt har visst dette alltid så derfor jeg synes det var en litt annerledes endring. Vi kan ikke snakke om det så da later vi som ingenting når flaskene dukker opp. 

Jeg vet ikke. Men jeg er i allefall opptatt av å få kartonger og flasker diskret ut av huset. Tar det typisk på nattestid, hiver kartonger på offentlig papirinnsamling, flasker i glasskontainer osv. Så kanskje han mellomgjemmer dem i skap og skuffer fordi han ikke har vært edru nok til å få hevet embalasje? 

Anonymkode: c4b0f...45a

AnonymBruker
Skrevet

Hva vil du da? At de går ut på balkongen og brøler at de drikker alkohol. Ringe deg for å si: psst jeg drikker alkohol nå, og jeg sier det bare fordi jeg vet at du er veldig smart og sånn. 🥰🥰🥰🥰🥰 så det er jo ikke vits at jeg sier noe for du skjønner jo alt uansett. 🤔🤔🤔🤔 hmzZ en vanskelig og utfordrende nøtt. 

Anonymkode: 9be1e...c8c

AnonymBruker
Skrevet

Men TS, hvis du fiser, prøver å skjule fisene da? Og HVORFOR skjuler du dem i så fall? Har du noe å skjule???? 

Anonymkode: 9be1e...c8c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet ikke. Men jeg er i allefall opptatt av å få kartonger og flasker diskret ut av huset. Tar det typisk på nattestid, hiver kartonger på offentlig papirinnsamling, flasker i glasskontainer osv. Så kanskje han mellomgjemmer dem i skap og skuffer fordi han ikke har vært edru nok til å få hevet embalasje? 

Vet du her fikk du meg til å tenke litt, denne personen bor nå i en leilighet der søppelkassene deles. Kanskje de rett og slett gjemmes for naboer ikke skal se? Før bodde personen i enebolig og måtte ikke forholde seg til andre sånn. Nå er skuffer og skap en mellom stasjon. Dette var veldig logisk og blir litt oppgitt over at jeg ikke har tenkt i den retningen  

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet du her fikk du meg til å tenke litt, denne personen bor nå i en leilighet der søppelkassene deles. Kanskje de rett og slett gjemmes for naboer ikke skal se? Før bodde personen i enebolig og måtte ikke forholde seg til andre sånn. Nå er skuffer og skap en mellom stasjon. Dette var veldig logisk og blir litt oppgitt over at jeg ikke har tenkt i den retningen  

Jeg og bor i leilighet og logikken din stemmer for meg, så det er absolutt tenkelig det stemmer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror du har svaret ditt der ja. Jeg er tørrlagt alkoholiker, pleide å gjemme/samle opp spritflasker inne i stedet for å kaste det i dunkene ute for å unngå at naboene oppdaget det. Kjørte det bort på søppeldynga i svarte søppelsekker i stedet..

Anonymkode: 1d088...d1f

• Hjerte 1
Skrevet

Fordinde er allholikere :( dessverre. gjemmes overalt, å alle mulige unskyldninger for å gjøre ting som å gå ut med søppla osv for å fåitt i seg, har opplevd å sett de rareste stedene alkholen befinner seg:(

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg og bor i leilighet og logikken din stemmer for meg, så det er absolutt tenkelig det stemmer. 

Takk for at du svarer meg så fint, for denne personen har vært en som har vært alkoholiker hele mitt liv, og det har aldri vært skjult for meg før. Så derfor har jeg lurt på denne endringen, men klart det som er endret er jo at personen nå bor i leilighet der andre ser litt hva du putter i søpla. 
Nå ble det veldig logisk. 
Håper du en dag får kommet deg ut av dette, unner ingen andre det❤️

• Hjerte 2
Skrevet

Å leve med en rusavhengig er umulig:/ Man blir medavhengig og føler til slutt at det er "normalt" alkholikeren har ingen innsikt i egen helse det gjør det vanskelig for pårørende😢

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Skjønner dette veldig godt når man bor samme noen; men denne personen bor alene. Jeg kikker ikke overalt jeg hjelper personen og gjør det jeg får beskjed om. 

Skam både utover og innover. De er kanskje redd for å kvitte seg med flasker like raskt som de konsumerer i frykt for at "noen" skal forstå hva som skjer. Hvis nabodama ser at du kaster 5 spritflasker i uka i glass og metall så kan det jo være de legger sammen 2 og 2. 

De forsøker å "lure andre", men lurer bare seg selv

Anonymkode: 932be...9f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...