Gå til innhold

Lukter konstant svette!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det gjør jeg også. Er du mye stressa? Angst? 

Anonymkode: 188f9...589

Ikke nå lenger!

Millinea skrev (9 minutter siden):

Svette er en av måtene nikotin skilles ut. Gir ikke nødvendighivs "stram svettelukt", men det gir en lukt avhengig av hvor mye du inntar. Samme som med krydder og hvitløk osv.

Jeg spiser mye krydder, hvitløk osv🤔

Anonymkode: 3ac6d...601

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du hår under armene? Husk at svette trekkes inn i håret. Hvis du har det, forsøk å barbere, deretter vask.

Vil også spesifisere at 'vask' betyr to runder med såpestykke, deretter en runde med flytende såpe. Såpestykket gir friksjon mot huden på en helt annen måte enn alminnelig såpe.

2-3 ganger i uka, eksfolier. Dette blir kvitt usynlig skitt som fremdeles ligger på hudoverflaten. Det er flere måter man kan eksfoliere på, og jeg liker godt en body scrub med små stener eller salt/sukker. Hvis det ikke fungerer, så har jeg en vaskebørste som jeg gnisser mot huden. Dette gjør den virkelig SKINNENDE ren.

Til slutt kan du vurdere en antiperspirant istedenfor en deodorant. Jeg slet skikkelig med lukt før jeg byttet, og nå er jeg tilnærmet luktfri. Bruker en fra Rituals, den er i øvre prissjikte, men varer lenge og gjør jobben.

Anonymkode: 60185...568

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Drikker kanskje litt for lite, ja..

Snuste masse før, men har vært snusfri i 4 måneder nå!

Vasker meg ordentlig ja.

Tok blodprøver i oktober (for noe annet), og alt var bra.

Føler meg frisk!

Har tatt prøver hos legen, men har ikke nevnt dette med svettelukt.

Ble utbrent for et år siden, men har det mye bedre i dag. Føler meg ikke kronisk stresset som før.

Hvis du ikke har  nevnt dette med kroppslukt ville jeg tatt en tur til legen.

Endret av Rødstrupa
AnonymBruker
Skrevet
Kniv & gaffel skrev (54 minutter siden):

Hva slags såpe og deodorant bruker du? 

Jeg har selv god erfaring med å bruke intimsåpe med lav pH for å unngå lukt, ikke bare nedentil men også under armene og på føttene. Lav pH gjør at bakteriene som gir vond lukt ikke trives. 

Går du forresten på noen medisiner? Det kan også påvirke kroppslukten. 

Takk for tips. Jeg har prøvd litt forskjellig! Liker det så rent og naturlig som mulig, kjøper mye hos helsekosten.

Bruker ikke medisiner

Helle83 skrev (40 minutter siden):

Du har ikke kanskje fiskeodør syndromet? Du kan lese mer om det på ulike sider. Det kan f.eks hjelpe å endre kostholdet. https://nhi.no/sykdommer/barn/arvelige-og-medfodte-tilstander/fiskeodor-syndromet

oi fysj, håper ikke det.. Får høre med legen

AnonymBruker
Skrevet

Deodorant for menn er ofte mer effektive mot lukt ☺️

Anonymkode: be7c6...d41

AnonymBruker
Skrevet

Ser at du faster, det kan det gjøre at du lukter, men tror det er litt annen lukt enn det du beskriver, men kan det ha noe mønster med fastingen?

Anonymkode: aa0cd...237

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ser at du faster, det kan det gjøre at du lukter, men tror det er litt annen lukt enn det du beskriver, men kan det ha noe mønster med fastingen?

hmm.. faster alt fra 12-24 timer. Kommer an på syklusen min.

Har lurt på om det er en for detox, men så lenge…?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Drikker kanskje litt for lite, ja..

Snuste masse før, men har vært snusfri i 4 måneder nå!

Vasker meg ordentlig ja.

Tok blodprøver i oktober (for noe annet), og alt var bra.

Føler meg frisk!

Har tatt prøver hos legen, men har ikke nevnt dette med svettelukt.

Ble utbrent for et år siden, men har det mye bedre i dag. Føler meg ikke kronisk stresset som før.

Synes du skal google litt om fenomenet jeg..fikk opp 800 treff på "svette lukter kattepiss" 

Så tror jeg du kunne hatt godt av å zoome litt ut og se på det der som det I-landsproblemet det er..

Det er ikke verdens undergang..og mest sannsynlig finner du noe som funker mot det..eller det går over av seg selv..

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ta en test for å utelukke overgangsalderen 👍🏼

Anonymkode: 8ed5a...2fc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

hmm.. faster alt fra 12-24 timer. Kommer an på syklusen min.

Har lurt på om det er en for detox, men så lenge…?

Så lenge du er i ketose lukter du, det beskrives som acetone type lukt så er sikkert litt stram. Er du sikker på at du lukter og ikke at det er ånden din eller noe lignende? Er nok som folk sier best å ha seg en tur til lege, kan ha med hormoner kanskje også?

AnonymBruker
Skrevet
LadeJarl skrev (2 minutter siden):

Synes du skal google litt om fenomenet jeg..fikk opp 800 treff på "svette lukter kattepiss" 

Så tror jeg du kunne hatt godt av å zoome litt ut og se på det der som det I-landsproblemet det er..

Det er ikke verdens undergang..og mest sannsynlig finner du noe som funker mot det..eller det går over av seg selv..

Det går an å ha full empati for og innblikk i alt dritet som skjer i verden, samtidig som man ikke ønsker å stinke..

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

jeg stinker andres piss pluss  svette , men driter i det..tilleggslukt.p

Endret av Baktus
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts her

må presisere at jeg ikke svetter, det bare lukter. Hele tiden. Selv rett etter dusjen…..

Gjør jeg også.

Er du stressa og nervøs? Kan komme av det. Evnt noe stoffskifte ol også.

Jeg har en kronisk sykdom som gir lik lukt. Og bruker nivea dusjsåpe. Den finnes i aloe vera, waterlilly og sitrongress. Siste fungerer absolutt best. Men får ikke tak i den. Men har fått tak i waterlilly. Og den fungerer ganske bra den også. 

Anonymkode: 0f8b7...a24

AnonymBruker
Skrevet
LadeJarl skrev (10 minutter siden):

Merkelig svar....

Anonymkode: 0f8b7...a24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å lukte mer svette når jeg kom i overgangsalderen… 

Anonymkode: e3ab8...cbb

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det går an å ha full empati for og innblikk i alt dritet som skjer i verden, samtidig som man ikke ønsker å stinke..

Så ikke bare stinker du som ei utpissa katte.?.du har skikkelig ømme tær og?..

Nei da må jeg bare beklage jeg prøvde å trøste deg litt..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg begynte å lukte mer svette når jeg kom i overgangsalderen… 

Anonymkode: e3ab8...cbb

Samme her. En ny lukt. Som spaghetti ala Capri 😂😅

Anonymkode: 8ed5a...2fc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid luktet " amoniakk" under høyre arm- spesielt  under stress.

( K 44 år)

Mine tips for å unngå lukt:

- unngå tskjorter i polyester/ og stramme  tskjorter.

- klær som.det har satt seg " dårlig lukt" er ofte ødelagt  . Ikke bruk dem

Bruk " herre/ unisex" deo - jeg har best effekt  av " tørre"/ pudder deostick.  Exempel: donna karen cashmere mist..og på apoteket  selger de en vegansk  som heter " wild" funker på meg.

Andre ting som.påvirker lukt : hvitløk, alkohol, sukker

Anonymkode: 2338f...5df

AnonymBruker
Skrevet

Tørketrommel.... 

Anonymkode: 02eeb...e7a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

ts her

må presisere at jeg ikke svetter, det bare lukter. Hele tiden. Selv rett etter dusjen…..

Jeg sliter med samme greiene. Jeg er egentlig frysepinn men stinker. Jeg skrubber og vasker,prøvd all slags deodoranter.  

Anonymkode: 927e9...275

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...