AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #1 Skrevet 5. januar 2024 …. og det plager meg så ekstremt! Har et helt normalt forhold til personlig hygiene, overdriver ikke vaskingen. Noen ganger lukter det som «vanlig» pyton «kryddersvette», andre ganger lukter det skikkelig kattetiss. Har hatt det slikt i snart ett år! Men det blir verre. Før var det bare innimellom, jeg trodde det hadde noe med syklusen å gjøre. Nå er det hele tiden. Skjemmes så innmari av det😫 Jeg er feminin og forfengelig, men føler meg så ekkel. Har noen tips? Kvinne 33 Anonymkode: 3ac6d...601 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #2 Skrevet 5. januar 2024 Lukter ert av klærne dine etter vask? Dusjer du og skifter klær hver dag? Anonymkode: d655c...338 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #3 Skrevet 5. januar 2024 Hva legger du i «overdriver ikke vaskingen» da? Dusjer du daglig? Har du endret kostholdet? Lukter klærne dine surt allerede før du tar de på? Anonymkode: e2082...6f3 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #4 Skrevet 5. januar 2024 Tidlig overgangsalder? Ellers er det nok lurt å vaske der daglig. Anonymkode: 8ed5a...2fc
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #5 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lukter ert av klærne dine etter vask? Dusjer du og skifter klær hver dag? Anonymkode: d655c...338 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva legger du i «overdriver ikke vaskingen» da? Dusjer du daglig? Har du endret kostholdet? Lukter klærne dine surt allerede før du tar de på? Anonymkode: e2082...6f3 Som regel dusjer jeg annenhver dag. Har prøvd hver dag i flere perioder. Kaster overdeler til vask hver dag fordi de lukter… Klæra lukter ikke vondt etter vask. Har ikke endret så mye på kosthold. Spiser kanskje litt sunnere enn gjennomsnittet, faster litt. Trener ikke. Anonymkode: 3ac6d...601
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #6 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tidlig overgangsalder? Ellers er det nok lurt å vaske der daglig. Anonymkode: 8ed5a...2fc Håper da virkelig ikke det🙈 Anonymkode: 3ac6d...601
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #7 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som regel dusjer jeg annenhver dag. Har prøvd hver dag i flere perioder. Kaster overdeler til vask hver dag fordi de lukter… Klæra lukter ikke vondt etter vask. Har ikke endret så mye på kosthold. Spiser kanskje litt sunnere enn gjennomsnittet, faster litt. Trener ikke. Anonymkode: 3ac6d...601 Jeg ville forsøkt å dusje hver dag. Du trenger jo ikke vaske håret hver gang. Ha våtservietter i vesken og ta en oppfrisking og nytt lag deodorant noen ganger om dagen? Hva med å gå på apoteket og forsøke noen av deodorantene for å stoppe overdrevent svetting? Anonymkode: e2082...6f3 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #8 Skrevet 5. januar 2024 ts her må presisere at jeg ikke svetter, det bare lukter. Hele tiden. Selv rett etter dusjen….. Anonymkode: 3ac6d...601
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #9 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville forsøkt å dusje hver dag. Du trenger jo ikke vaske håret hver gang. Ha våtservietter i vesken og ta en oppfrisking og nytt lag deodorant noen ganger om dagen? Hva med å gå på apoteket og forsøke noen av deodorantene for å stoppe overdrevent svetting? Anonymkode: e2082...6f3 Lukter selv om jeg dusjer😫 Anonymkode: 3ac6d...601
Millinea Skrevet 5. januar 2024 #10 Skrevet 5. januar 2024 Drikker du nok? Bruker du nikotin? Er det bare du som lukter at du lukter eller kjenner andre det også? Vasker du bort deodoranten ordentlig? Vært hos lege og tatt blodprøver?
LadeJarl Skrevet 5. januar 2024 #11 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): ts her må presisere at jeg ikke svetter, det bare lukter. Hele tiden. Selv rett etter dusjen….. Anonymkode: 3ac6d...601 Er du frisk? Den kattepisslukta minner om adrenalin i massevis? 1
Rødstrupa Skrevet 5. januar 2024 #12 Skrevet 5. januar 2024 Ville tatt meg en tur til legen. I og med at kroppslukten din har endret seg siste året. Slik blir du kvitt dårlig kroppslukt To ulike kjertler. Vi har to ulike former for svettekjertler. ... Slapp av. Prøv å stress ned. ... Vask deg ofte. Svette må fjernes med vann og såpe med lav pH-verdi. ... Godlukt. ... Vask klærne. ... Diett. ... Medisin.
Kniv & gaffel Skrevet 5. januar 2024 #13 Skrevet 5. januar 2024 (endret) Hva slags såpe og deodorant bruker du? Jeg har selv god erfaring med å bruke intimsåpe med lav pH for å unngå lukt, ikke bare nedentil men også under armene og på føttene. Lav pH gjør at bakteriene som gir vond lukt ikke trives. Går du forresten på noen medisiner? Det kan også påvirke kroppslukten. Endret 5. januar 2024 av Kniv & gaffel La til siste spørsmål
Helle83 Skrevet 5. januar 2024 #14 Skrevet 5. januar 2024 Du har ikke kanskje fiskeodør syndromet? Du kan lese mer om det på ulike sider. Det kan f.eks hjelpe å endre kostholdet. https://nhi.no/sykdommer/barn/arvelige-og-medfodte-tilstander/fiskeodor-syndromet
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #15 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): ts her må presisere at jeg ikke svetter, det bare lukter. Hele tiden. Selv rett etter dusjen….. Anonymkode: 3ac6d...601 Det gjør jeg også. Er du mye stressa? Angst? Anonymkode: 188f9...589
Festlig Skrevet 5. januar 2024 #16 Skrevet 5. januar 2024 En tur til legen er klokt. Det kan også være hormonelt
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #17 Skrevet 5. januar 2024 AHA eller BHA i armhulene kan hjelpe og tenker det kan være verdt et forsøk. Anonymkode: e8bc3...af9
Gjest Mr Bergen Skrevet 5. januar 2024 #18 Skrevet 5. januar 2024 Millinea skrev (24 minutter siden): Drikker du nok? Bruker du nikotin? Er det bare du som lukter at du lukter eller kjenner andre det også? Vasker du bort deodoranten ordentlig? Vært hos lege og tatt blodprøver? Ble nysgjerrig nå: Gir nikotinbruk stram svettelukt?
Millinea Skrevet 5. januar 2024 #19 Skrevet 5. januar 2024 Mr Bergen skrev (19 minutter siden): Ble nysgjerrig nå: Gir nikotinbruk stram svettelukt? Svette er en av måtene nikotin skilles ut. Gir ikke nødvendighivs "stram svettelukt", men det gir en lukt avhengig av hvor mye du inntar. Samme som med krydder og hvitløk osv.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #20 Skrevet 5. januar 2024 Millinea skrev (54 minutter siden): Drikker du nok? Bruker du nikotin? Er det bare du som lukter at du lukter eller kjenner andre det også? Vasker du bort deodoranten ordentlig? Vært hos lege og tatt blodprøver? Drikker kanskje litt for lite, ja.. Snuste masse før, men har vært snusfri i 4 måneder nå! Vasker meg ordentlig ja. Tok blodprøver i oktober (for noe annet), og alt var bra. LadeJarl skrev (51 minutter siden): Er du frisk? Den kattepisslukta minner om adrenalin i massevis? Føler meg frisk! Rødstrupa skrev (50 minutter siden): Ville tatt meg en tur til legen. I og med at kroppslukten din har endret seg siste året. Slik blir du kvitt dårlig kroppslukt To ulike kjertler. Vi har to ulike former for svettekjertler. ... Slapp av. Prøv å stress ned. ... Vask deg ofte. Svette må fjernes med vann og såpe med lav pH-verdi. ... Godlukt. ... Vask klærne. ... Diett. ... Medisin. Har tatt prøver hos legen, men har ikke nevnt dette med svettelukt. Ble utbrent for et år siden, men har det mye bedre i dag. Føler meg ikke kronisk stresset som før. Anonymkode: 3ac6d...601
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå