Gå til innhold

Oppskrift - pannekaker

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal lage til meg og samboer i dag, men er det ikke vanlig å ha litt sukker i røra? Lenge siden jeg har laga, så husker ikke hva jeg har brukt før. Alle oppskriftene jeg finner er uten sukker. Noen som har en grei oppskrift så det blir nok til to personer pluss kanskje litt rester? 

Anonymkode: 5c279...da1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sukker kan du ha i hvis du vil, det er verken nødvendig å ha det i, eller å utelate det. Du kan ta utgangspunkt i 100 gram mel, 2 dl melk og ett egg per person. Og en teskje olje. Lag mer eller mindre neste gang, om det blir for mye eller for lite. 

Anonymkode: 72f49...baf

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Til middag dropper jeg sukker og bruker litt grovt mel.

Standardoppskriften min er: 4 egg, 1 liter melk, passe mye mel og litt salt. Start med å vispe eggene lett sammen, deretter tilsette annenhver litt mel og litt melk. Konsistensen skal bli slik at det tykner litt, men fremdeles er rennende. Tykk røre gir tykke pannekaker, tynn røre gir tynne pannekaker.

Anonymkode: c50b5...6e9

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vanlig med sukker i røra nei. Veldig unødvendig

Anonymkode: bc62f...7cf

AnonymBruker
Skrevet

Valgfritt med sukker 😊 Og om du har i for mye egg blir det kraftig eggesmak, bare obs om du ikke vil ha det. 

Anonymkode: cb644...019

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke vanlig med sukker i røra nei. Veldig unødvendig

Anonymkode: bc62f...7cf

Det er helt vanlig å bruke litt sukker i røra, jo. Det er helt innenfor så lenge pannekaker ikke er hverdagsmat.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...