Sitronterte Skrevet 6. januar 2024 #61 Skrevet 6. januar 2024 Nei det står ikke på Helsenorge, dessverre.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #62 Skrevet 6. januar 2024 Du kan kjøpe Eldon test på nettet. Det er en hjemmetest for å bestemme blodtype. Tok selv en i biologi timen på ungdomsskolen. Den er veldig enkel og lett å lese svaret på. Koster rund 150,- for en test Anonymkode: 8f552...746
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #63 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er da bare å logge inn på furstpasient.no så har man blodprøvesvarene der.... Anonymkode: 3a424...a89 Det er mange som skriver det i denne tråden. For at resultatene skal ligge der må furst ha analysert prøven. De analyserer ikke alle prøver i landet, så mange prøvesvar ligger ikke der. Anonymkode: 24438...ffb 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #64 Skrevet 6. januar 2024 Ble sjekket da jeg var gravid også. I 2009, 2012 og 2017. Jeg visste ikke at jeg var Rh-negativ før første graviditet, så det er jo en grunn for at de sjekker. Har født tre Rh-positive barn. Anonymkode: b9ea7...fc5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #65 Skrevet 6. januar 2024 På fødselsjournalen min står det med store bokstaver skrevet i rødt B Rhesus-. Det er viktig å vite om gravide er rhesus positive eller negative med tanke på antistoffer. Jeg måtte ta blodprøver jevnlig igjennom hele svangerskapet for å utelukke antistoffer. Anonymkode: 3a7dc...428
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #66 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 5.1.2024 den 15.31): Litt usikker på svaret over, men jeg trenger opplysningen om hvilken blodprøve pga behandling i utlandet. Det er ikke fordi jeg er spesielt nyskjerrig på det🧐 Men det ser ikke ut som svaret er å finne på helse norge, som egentlig var det eneste jeg lurte på😄 Anonymkode: 59631...0a8 Hvis det er en medisinsk årsak til at du trenger blodtypen din, er dette gratis. Prøven rekvireres av fastlegen. Sørg for at fastlegen skriver på årsaken under kliniske opplysninger slik at legekontoret ikke blir belastet for prøven. Anonymkode: dbf2f...375
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #67 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg er syk og bruker kredittkort for å betale medisiner, så både mikroskop og egne tester utgår. Særlig siden svaret ligger i journal et sted😔Ts. Anonymkode: 59631...0a8 Testen koster 159 kroner på apotek forresten. Anonymkode: 7a0ca...9ca
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #68 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Testen koster 159 kroner på apotek forresten. Anonymkode: 7a0ca...9ca Ja, men jeg gidder hverken styre med det eller betale når jeg får svaret ved å sende mld eller ringe, i neste uke😊 Anonymkode: 59631...0a8 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #69 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har det klikket for deg? Blodtypen blir gjort kjent for helsepersonell x antall ganger, men den blir aldri registrert i journalen slik at DU kan se den. Skal man vite det, må gå til private. Forstår du ikke at blodtypen din allerede er kjent, men at den holdes hemmelig for deg, med mindre du selv går inn for å få viten den. Anonymkode: 9d1f1...9bf Nei jeg tror absolutt det er deg det har klikket for. Forstår du ikke at blodtype er pensum allerede i 15/16 års alder? Du kan vell knapt nok få det mindre hemmelig eller mere transparent. Ikke min feil at du tydeligvis er fette dum å ikke husker naturfagspensum som du på død og liv mener er viktig for deg. Anonymkode: 3f40f...57a
Maskinfører Skrevet 6. januar 2024 #70 Skrevet 6. januar 2024 Aner ikke når du er født men skal stå i din helsebok du fikk utlevert ved din fødsel en sånn liten bok
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #71 Skrevet 6. januar 2024 Hva i alle dager skal dere med informasjon om blodtypen deres? Gi meg en GOD grunn. Og den grunnen bør være naglet i virkeligheten. Den prøven blir tatt når det er nødvendig, medisinsk. Anonymkode: 5dab3...3b8 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #72 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 5.1.2024 den 10.57): Nettopp. Det er et skikkelig apeland. Ikke bare blodtypen er hemmelig, du får ikke innsyn i blodprøvene dine før legen har tid til å snakke med deg, for "du kan misforstå". Altså, det er min kropp og mitt blod, og jeg skal da får faen kunne vite hva verdiene mine er. Ikke minst for å kunne be om second opinion hvis legen har misforstått. Anonymkode: 89546...396 Bruker de furst som laboratorium, så ligger alle prøvesvar på furstpasient.no. En blodtypeprøve koster 131.30 kr. Om den er sendt til Ullevål. Så er ikke så dyr. Ellers blir den tatt gratis om du er/har vært gravid. Anonymkode: 0b551...e14
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #73 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva i alle dager skal dere med informasjon om blodtypen deres? Gi meg en GOD grunn. Og den grunnen bør være naglet i virkeligheten. Den prøven blir tatt når det er nødvendig, medisinsk. Anonymkode: 5dab3...3b8 Ikke meg du spør, men jeg vet blodtypen min fordi jeg var blodgiver. Det er en god grunn til å teste. Har aldri testet eller hatt behov for å teste utenom det. Anonymkode: 24438...ffb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå