Gå til innhold

Hvilken bil? Budsjett ca 100 tusen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilken bil bør jeg undersøke nærmere? Budsjett ca 100 tusen, dvs bruktbil. Lite bykjøring, mest langturer i Nord-Norge og Nord-Sverige. Et stykke mellom ok ladestasjoner her så elbil tror jeg er uaktuelt med det budsjettet. Hybrid, ladbar eller ikke, passer kanskje for å spare drivstoff (hvor mye sparer man?). Trenger ikke være stor, eller ha mange hk, kun bare 1 eller 2 pers i bilen og lite bagasje, aldri henger. Men må heller ikke være så liten at den føles feil å kjøre 80-90 i på lange strekninger eller trang for mine 178 cm - og ryggen er unormalt lang i forhold til beina... Jeg bryr meg mest om pålitelighet, at varmeapparat  er bra på vinteren og at den skal være salgbar etter at jeg er ferdig med den. Ingen bilnerd så jeg gir blaffen i "kulhet" eller bilmerke som identitetsmarkør eller sånt tøv. Jeg liker å ha biler i 4-5 år (kortere om jeg angrer kjøpet). Noen tips? Har hatt Ford, Toyota og VW tidligere.

Anonymkode: a8d1b...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Toyota

Jeg er dritkjedelig når det kommer til bil. Bil er for meg noe som skal ta meg fra A til B og være praktisk. Elsker min Toyota Auris som går som en klokke og høyeste verkstedtegning har vært på ca 8000 i forbindelse med bremser ellers omtrent ikke utgifter.

Samme har Pappa hatt opp gjennom årene som Toyota kunde. Lite eller ingen problemer og ypperlig service om det er noe problemer. Ikke verdens kuleste biler men driftsikker som bare det

Anonymkode: 39053...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anbefaler Toyota Urbancruiser (kjedelig og litt dyrere) eller en hvilken som helst Mazda (gøy og litt billigere) til ditt bruk.

Eller, om drivstofforbruk betyr noe, prut ned denne til 60000 kr:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=302362917

Den er ikke verdt mer og forhandler vet det nok.

Anonymkode: 79e0b...518

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler gjerne en bil med 4X4 så dårlig brøyting som utføres nå og sikkert i fremtiden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...