Lawyam Skrevet 7. januar 2024 #21 Del Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke en døyt! Jeg hadde derimot listet opp alle de tingene som er feil på jorden nå. Hvorfor har 'min skaper' skapt dyr som utelukkende lever av å spise øyne til barn? Hvorfor har 'min skaper' tillatt krig, sult og elendighet? osv osv Anonymkode: 7987c...3ea Hvorfor har din skaper gjort deg i stand til å hjelpe sultne når de er i nød om du har litt til gode? Hvorfor klager du på din skaper når du kan gjøre litt til for en bedre tilværelse. Han sier; ha omsorg for hverandre, del. Du kan ikke gjøre alt, men alle kan gjøre mer enn de gjør for å skape en bedre verden og Han har skapt oss med potensiale til mer enn å klage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #22 Del Skrevet 7. januar 2024 Jeg hadde kjeftet på Peter, min skaper!!! Hvorfor ga han meg så dårlig rygg??? Og hvorfor i alle dager fulle jeg så dårlige gener at jeg måtte bruke hundretusenvis av kroner på briller, linser, operasjoner??? Her har Peter sovet i timen. Jeg forvente noe høyere kvalitet, i hvert fall til neste gang. Altså mine barn. Hvis en av dem ble millionær, og samtidig var generøs overfor sin mor, skal jeg si til Peter at vi er skuls. Anonymkode: 59ede...99d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #23 Del Skrevet 7. januar 2024 Bedt om unnskyldning for å bli uønsket født i en familie hvor egentlig ingen ville ha meg. Anonymkode: ad66a...5e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #24 Del Skrevet 7. januar 2024 Gregarious skrev (6 minutter siden): I et deterministisk system eksisterer ikke moral, så ja. *Valser inn* Hmm, fin pc det her, siden dette er et deterministisk system så er ingen eiendeler noen sine, så jeg plukker denne opp *strever, men tar den* Genseren her ser god ut *Setter ned pc skjermen, knyter genseren rundt midjet* Kan du hjelpe meg å bære? Anonymkode: d9ee8...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 7. januar 2024 #25 Del Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 4.1.2024 den 23.29): ... hva ville du listet opp? Anonymkode: f3bbe...cbb Ingenting. Jeg har gjort mitt beste, gitt de forutsetninger jeg er blitt tildelt: enhver utfordring en guddom ville hatt til mitt liv, kan han kjøre opp i toern til det spruter ut av nesa. (Hei, jeg skal være skapt i hans bilde : selv om jeg går ut i fra at han er penere og har større pikk, forventer jeg at anatomien ellers er den samme). Han har satt scene og kun gitt meg deler av synopsis fortløpende og uten manus, så jeg står ikke ansvarlig for hvorvidt mine improvisasjoner divergerer fra hans ønsker og behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #26 Del Skrevet 7. januar 2024 Da hadde jeg sagt: i dag må du jobbe overtid gutten min for her er det mye å ta tak i. Anonymkode: a69fb...cbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 7. januar 2024 #27 Del Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): *Valser inn* Hmm, fin pc det her, siden dette er et deterministisk system så er ingen eiendeler noen sine, så jeg plukker denne opp *strever, men tar den* Genseren her ser god ut *Setter ned pc skjermen, knyter genseren rundt midjet* Kan du hjelpe meg å bære? Anonymkode: d9ee8...a24 At det er deterministisk endrer ikke på samfunnsstrukturen. Handlinger har fremdeles konsekvens, det ligger i hele prinsippet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #28 Del Skrevet 7. januar 2024 Gregarious skrev (1 minutt siden): At det er deterministisk endrer ikke på samfunnsstrukturen. Handlinger har fremdeles konsekvens, det ligger i hele prinsippet. Så hvorfor ikke si det før jeg stjal tingene dine? Om konsekvenser finns, som at noen opplever redsel og grunnløse sorg, så er også moral ekte. Anonymkode: d9ee8...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #29 Del Skrevet 7. januar 2024 Lawyam skrev (1 time siden): Hvorfor har din skaper gjort deg i stand til å hjelpe sultne når de er i nød om du har litt til gode? Hvorfor klager du på din skaper når du kan gjøre litt til for en bedre tilværelse. Han sier; ha omsorg for hverandre, del. Du kan ikke gjøre alt, men alle kan gjøre mer enn de gjør for å skape en bedre verden og Han har skapt oss med potensiale til mer enn å klage! Hva vet du om hva jeg gjør? ‘min skaper’ sier mye rart, men makan til hyklerisk fyr skal man lete lenger etter. Har null til overs for ‘min skaper’ og null tro. Med tanke på hvor mange mennesker som til en hver tid lider, gjør, og har gjort, han en ufattelig dårlig jobb! Anonymkode: 7987c...3ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 7. januar 2024 #30 Del Skrevet 7. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så hvorfor ikke si det før jeg stjal tingene dine? Om konsekvenser finns, som at noen opplever redsel og grunnløse sorg, så er også moral ekte. Anonymkode: d9ee8...a24 Om en ser bort i fra determinisme så har en uansett problemet at det ikke finnes objektiv moral. Vist alle har sin egen subjektive definisjon av hva som er moralsk er så er det i realiteten irrelevant. Endret 7. januar 2024 av Gregarious Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 7. januar 2024 #31 Del Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om noen halshugger noen så er de fela mi onde ja. Du kan ikke være psykopat her. Fy. Anonymkode: d9ee8...a24 Definer ond. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #32 Del Skrevet 7. januar 2024 Jeg står for alt jeg har gjort i livet mitt. Er ikke det bra nok for han duden i porten så får det være. Anonymkode: 77ced...713 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 7. januar 2024 #33 Del Skrevet 7. januar 2024 For øvrig sier Stephen Fry det godt : “Suppose it’s all true, and you walk up to the pearly gates, and you are confronted by God,” asked Gay Byrne, host of RTÉ One’s The Meaning of Life. “What will Stephen Fry say to him, her, or it?” “I’d say, Bone cancer in children? What’s that about?” answered the 57-year-old Brit. “How dare you? How dare you create a world to which there is such misery that is not our fault? It’s not right, it’s utterly, utterly evil.” “Why should I respect a capricious, mean-minded, stupid God who creates a world that is so full of injustice and pain?” Fry said. “That’s what I would say.” Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silvia515 Skrevet 7. januar 2024 #34 Del Skrevet 7. januar 2024 Jeg kan sikkert være uskikkelig, men jeg gjør sjelden noe ulovlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #35 Del Skrevet 7. januar 2024 Tjs.. Jeg ville vel sagt nor slikt: Beklager for alle mine mer eller mindre hvite løyner som virket nødvendige der og da. Det var igrunn heller ikke meningen å stjele det glasset fra utestedet den gangen, eller det skiltet på vei hjem. Unskyld for alle gangene jeg snek på toget som student. Jeg beklager at jeg har begjært opptatte menn, men til mitt forsvar har jeg kun holdt det inni eget hode. Beklager at jeg har missbrukt Guds navn, og sjelden har holdt hviledagen hellig. Sist men ikke minst, beklager at jeg bestandig har tvilt på himmelen og forsåvidt også Gud sin eksistens, jeg ser nå at det var feil av meg. Anonymkode: e8be8...e93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå