Gå til innhold

SPILLET - nytt program på tv 2 , 23 februar. Dette blir spennende syns jeg.

GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

Athod skrev (4 minutter siden):

Idioten hadde mange sjanser til å vinne, senest i semifinalen der han kunne sende ut Line.

Ser Line har klart å overbevise alliansen om å dele pengene på 6 istedenfor 4 som de hadde avtalt. Altså hun og hennes familie for halvparten istedenfor en fjerdedel. Niesene hennes måtte selvfølgelig få litt av deres del fordi de hadde forklart henne forskjellen på skummelt og farlig visstnok 🤣

Også klarer hun å manipulere alle avisoverskriftene til å skrive at hun gir bort alle pengene..

Joda, i løpet av spillet hadde han flere muligheter. Tenkte på finaledagen. 

Ellers enig i det du sier om pengene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Athod skrev (5 minutter siden):

Idioten hadde mange sjanser til å vinne, senest i semifinalen der han kunne sende ut Line.

Ser Line har klart å overbevise alliansen om å dele pengene på 6 istedenfor 4 som de hadde avtalt. Altså hun og hennes familie for halvparten istedenfor en fjerdedel. Niesene hennes måtte selvfølgelig få litt av deres del fordi de hadde forklart henne forskjellen på skummelt og farlig visstnok 🤣

Også klarer hun å manipulere alle avisoverskriftene til å skrive at hun gir bort alle pengene..

Høres ut som det var 20 mill. 200.000 delt på 6 da kunne like gjerne Martha vunnet da. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes Line er en verdig vinner av de som stod igjen til slutt 😊 Men jeg syntes finalen var ekstremt kjedelig. 3 igjen, så skal de eliminere en spiller? Det blir for dumt. Kunne ønske den fordelen Danby fikk var noe større, 1 ekstra stemme er jo så og si ingenting og egentlig veldig kjedelig.

Syntes spillet var et bra konsept, men for dårlig gjennomført. Her har de hatt muligheten til enda flere tvister, men de har gjort det ekstremt forutsigbart. Det blir liksom litt ensformig når man bare skal eliminere hverandre hele tiden, uten noen ekstra tvister. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til Line....må innrømme at det er helt ok at hun vant, når ting ble som de ble.

Håper konseptet blir bedre til sesong 2, for dette ble altfor forutsigbart. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest takinova
Blueberrymuffin skrev (8 timer siden):

Hun har spilt et spill, men jeg tror faktisk ikke at hvem som helst på topp-etasjen ville delt premiepotten slik. At Line gjør det sier mye om henne som person, og det synes jeg det faktisk er raust og står stor respekt av.

Det er jo fordi hun har avtalt dette at de andre har stemt på henne. Martha har selv bedt de andre stemme slik. Hadde Martha vunnet hadde hun fått usle 15k alene. Man skjønner på klippingen hvor de plutselig sitter der og snakker om hvor fortjent det er av Line. Script.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollebolle skrev (36 minutter siden):

Grattis til Line....må innrømme at det er helt ok at hun vant, når ting ble som de ble.

Håper konseptet blir bedre til sesong 2, for dette ble altfor forutsigbart. 

Det ble forutsigbart fordi deltagerne i spillet ikke ville spille spillet. Når betamennesker dilter etter og gjemmer seg bak deltagere som Line, er det ikke vanskelig å forutsé hvem som vinner. Line hadde alle damene og de fleste mannfolka der inne i sin hule hånd allerede midtveis.

Helt villt mange suseladder der inne som var mer interessert i å bli venner enn å spille. Vidar var den idioten som skuffet meg mest. Så var Marta den nest dummeste. Makan til sippeguri som gled igjennom hele spillet under beskyttelse av manipulasjonsdronningen Line. Veldig skuffende finale.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes finalen ble kjedelig. Når de skulle starte med en utstemming. Det ble jo så forutsigbart at vidar kom til å ryke. Hadde vært mye gøyere om de alle 3 hadde hatt konkuranse. Og at de andre slulle stemme på dem.

Man skjønte jo også at line kom til å vinne med 200.000kr mot marthas 15.000kr. 

Fordi da blir det jo bare dumt å ikke la line vinne de pengene.  

Men blir jo spennende å se hvordan neste sesong blir. Da deltakerne vet hva mer det går ut på. Da blir jo grunnorinsippet noe annet enn når de ikke vet noenting.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det først stod mellom Marta og Line synes jeg det er helt ok at Line vant. Jeg regner med at de allerede før avstemmingen hadde snakket om å fordele penger, Marta sin pott var jo ikke så mye å dele. 

Men selve finaleepisoden var ganske kjedelig, og jeg endte opp med å skippe en del fremover. Kjedelig at første oppgave var en eliminering når man vet at 2/3 av deltakerne har hatt en allianse fra dag en. Hadde håpet at produksjonen skulle komme på en annen vri på det, siden resultatet var klart på forhånd. Her burde de sendt inn de utstemte tidligere. Kanskje man da hadde sett mer alliansedanning og taktisk spill...? 

Uansett så er det et spennende konsept, men jeg er usikker på hvor godt det hadde funket å kjøre det på nytt. Ganske mange av twistene må da legges om. Men det er helt klart mye potensiale der. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg avsluttet episoden etter at Vidar røyk ut. Da skjønte jeg at Line vant. Og det bekreftes jo her og i avisene. 

Sorry, det ble alt for forutsigbart. Hadde veldig tro på det i starten, og har fulgt med som en hauk. Men finalen gidder jeg faktisk ikke å se. Trodde de skulle være flinkere med tvister og lignende på slutten. Baah, jaja TV2, dere hadde muligheten, but meh.

Forventer at de tar til seg kritikken som har haglet i kommentarfelt det siste døgnet, og gjør noe nytt til sesong 2. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffekanne skrev (11 minutter siden):

Jeg orket ikke se ferdig serien pga Line. 

Jeg skjønner deg godt! Var slitsomt, og jeg måtte spole over henne et par ganger.

Birthe-Birgit skrev (Akkurat nå):

Skremmende at så mange ikke klarer å kjenne igjen en manipulator.

Ja, det er faktisk veldig skremmende.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest takinova
Birthe-Birgit skrev (19 minutter siden):

Skremmende at så mange ikke klarer å kjenne igjen en manipulator.

Pute-tv når ho sitter og ser inn i kamera og "håper" at folk har sett at ho er et "godt menneske".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda så forutsigbart og kjedelig sesongen ble for oss seere, så virker det som at spillet har vært enda mer forutsigbart og planlagt innomhus enn det vi fikk se. Deltakerne hadde null konkurranseinstinkt og vilje til å spille, og selv pengepremien skulle splittes alle veier... tydelig noe arrangerte greier...

Produksjonen har fremstilt deltakerne som usikre vinglere rundt eliminering og når de skulle eliminere for å få spenning for oss seere. Så viser det seg at deltakerne ikke har vinglet særlig eller i det hele tatt, og at hele vinglingen er et spill for galleriet. Her har produksjonen høstet mye frukter på blant annet Vidars særhet. Eventuelt så har Vidar blitt instruert til å spille et skuespill bare for å skape spenning. Vidar var perfekt for det. Men Vidar er jo ikke alene i å prøve å skape spenning når det egentlig er forutsigbart. Det gjelder overraskende mange. Det har vært mye skuespill fra flere for å skjule det arrangerte utfallet underveis.

Den såkalte spenningen i programmet virker derfor å være tidvis fake. Tilgjort med instruksjoner, og med avansert klipping. For det var jo ikke særlig spenning egentlig... Det ble forutsigbart, kjedelig og overlegent der ingen er misfornøyd eller overrasket.

Og det er utrolig rart at produksjonen gjør dette. Eller er det det de ønsker når de caster kjendiser etter kjendiser i sine program overalt? De blir betalte deltakere som kan styres for å gjøre programmet spennende i perioder når det egentlig ikke er det? 

Midt oppi dette sitter et betalt panel med 5 stk som skal legge føringer for seerne rundt følelser. Det er ikke måte på hvor overrasket Victor blir, hvor spent Truls er, hvor engasjert Joner er, hvor årvåken Cathrine er og hvor smart Eia mener enkelte er. Og det på tross for at det er utrolig forutsigbart, kjedelig, lite engasjerende, lite hendelser og lite spill. Jeg kan nær sagt love at disse 5 har fått klare instruksjoner både fra start og underveis, og at det er skuespill satt i system for å høste følelser i folket til fordel for programmet.

Jeg har hatt mistanke om instruert skuespill i andre realityprogram også. F.eks Farmen og Torpet, samt også i Forræder, og føler Spillet setter et utropstegn for mistanken min.

Kanskje på tide å gå tilbake til reality med vanlige folk fra "gata" slik reality var ment til å være? Men neida, nå kjører TV2 i gang med "Ekstrem gjemsel - gi et pip" med 15 kjendiser av de samme som alltid. Og nei, dette er ikke Barne-TV som sendes kl 18.00 hver dag, men noe som skal sendes i beste sendetid for voksne. Noe så utopisk intetsigende skal du lete lenge etter...men det er vel derfor vi må se på? Ligger uansett an til en ny runde med betalte og arrangerte deltakere som prøver å skape spenning rundt noe som det ikke er noe spenning i...

https://www.nettavisen.no/kjendis/tv-2-lanserer-nytt-realityprogram-skal-leke-gjemsel-pa-tv/s/5-95-1807423

Endret av Ctrl
  • Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line på God Morge Norge i dag i forbindelse med seieren i Spillet.

Gjør seg til offer for at hun er en sterk jente og ovenfor NRK, mener hun har hatt Norge i ryggen og at hun slår et slag for at kvinner må stå frem.

Hun mener hun har blitt utsatt for karakterdrap, og at hun alltid har visst hva som er rett eller galt, hvem som hadde skyld og hvem som ikke hadde det, og at hun er priviligert sånn sett. 
Det er ingen selvinnsikt i sikte. Det er tydelig at hennes tidligere kollegers meninger og følelser ikke betyr noe som helst oppi dette, som tross alt er disse hun hever seg over. 

Hun sier hun er en sterk jente som tør å ta plass og si noe, er kompetent, og har tatt en ekstra runde med de andre for å gjøre plass til andre kvinner, der hun har tråkket vei for dem. 
Girl-power, er visst slagordet. Og det så vi inne i huset også.

Sånn var den fæle sjefen min også. Han hadde så lite bakkekontakt at han forsvarte sin egen kroniske nedbrytende atferd med at han gjorde andre tjenester hele tiden. 

Hun mener hun vant Spillet på lojalt og vennskapelig vis. Virker virkelighetsfjernt når det som egentlig skjedde var at hun surret de andre rundt lillefingern, der de ikke evnet å ta selvstendige avgjørelser. 

Det jeg ser er en dame som er høy på seg selv, gjør seg selv til en helgen og som hever seg selv opp ved en hver anledning. 

Endret av Ctrl
  • Liker 16
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest takinova
Ctrl skrev (36 minutter siden):

Produksjonen har fremstilt deltakerne som usikre vinglere rundt eliminering og når de skulle eliminere for å få spenning for oss seere. Så viser det seg at deltakerne ikke har vinglet særlig eller i det hele tatt, og at hele vinglingen er et spill for galleriet. Her har produksjonen høstet mye frukter på blant annet Vidars særhet. Eventuelt så har Vidar blitt instruert til å spille et skuespill bare for å skape spenning. Vidar var perfekt for det. Men Vidar er jo ikke alene i å prøve å skape spenning når det egentlig er forutsigbart. Det gjelder overraskende mange. Det har vært mye skuespill fra flere for å skjule det arrangerte utfallet underveis.

De har nok hatt egen kontaktperson i produksjonen som har snakket med dem på tomannshånd underveis og skapt gode relasjoner. Da kan man styre mye uten av det blir direkte scriptet. Men det er sjelden det blir så tydelig som i dette programmet. Kanskje de som mener dette kunne fungert bedre uten kjendiser har rett. Disse her skal jo leve et liv i offentlighet videre og må dermed legge en del begrensninger på seg, som sivilpersoner ikke nødvendigvis må. 

Pengepremien er jo også altfor lav. Burde vært en premie til: bil eller noe annet som ikke kan deles så lett, som de kjenner til når det starter. Pengene kan komme i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (12 timer siden):

De trenger bedre deltakere neste gang. Pluss at de som faktisk er villige til å spille litt «skittent» ikke skal få spillet avslørt av produksjonen. Ødela all underholdning i det lange løp. Men hovedproblem var for mange tafatte deltakere.

Enig. Bedre deltagere. Vanlige folk, ikke betalte kjendiser. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delt. Line spilte jo absolutt spillet best, hun manipulerte i øst og vest og styrte alle. Og det ble for dumt når det ikke var mer interesse for å få ut de beste spillerne, men masse avtaler og «stå sammen med laget og være lojale». Det irriterte meg grønn da kjelleren var sånn, men de i overetasjen var jo i grunnen enda verre. Elimineringen i finalen var bare teit, med de alliansene som var. Om Martha var vagt interessert i å vinne, hadde hun stemt ut Line. Men om de hadde avtale om å dele premien så var det jo ikke så rart de spilte som de spilte. Da var det jo lagspill og ikke alle mot alle. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

koktreke skrev (34 minutter siden):

Enig. Bedre deltagere. Vanlige folk, ikke betalte kjendiser. 

Eller en kombinasjon, halvparten hver f.eks., om de absolutt må ha med kjendiser. Men vil gjerne se noe som dette eller Forræder med vanlige folk, hvor det faktisk står noe på spill.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...