Gå til innhold

SPILLET - nytt program på tv 2 , 23 februar. Dette blir spennende syns jeg.

GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

De trenger bedre deltakere neste gang. Pluss at de som faktisk er villige til å spille litt «skittent» ikke skal få spillet avslørt av produksjonen. Ødela all underholdning i det lange løp. Men hovedproblem var for mange tafatte deltakere.

• Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

takinova skrev (2 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/kjendis/var-smartere-enn-de-andre/81386569

Står her at Line skal dele med ‘sine nærmeste allierte’.

Så avtalt spill altså. Martha fikk mer penger enn om hun hadde vunnet, så de ba alle eliminere henne. Pinlig opplegg.

Spoiler

Så kjedelig. Alt var planlagt da. Var det kanskje derfor Martha tullet med den siste oppgaven? Kan liksom ikke skjønne at noen er SÅ dum at de starter på midten av brettet, og at Victoria liksom ikke sa godt nok ifra. Så antiklimaktisk

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kjedelig. Teit at det første de skulle gjøre var å stemme ut en person. Hva var vitsen med det? Såklart måtte det bli Vidar liksom. 

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det ble en verdig vinner. Line var ett råskinn av en spiller.  Hun spilte taktisk jævlig bra. 

Nå er det bare å glede seg til sesong 2. :applaus:

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aintnofun skrev (1 minutt siden):

Skikkelig kjedelig. Teit at det første de skulle gjøre var å stemme ut en person. Hva var vitsen med det? Såklart måtte det bli Vidar liksom. 

Han fikk aldri sjansen til å prøve å vinne. Skikkelig urettferdig

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest takinova
PusheenPusheen skrev (6 minutter siden):
  Skjul innhold

Så kjedelig. Alt var planlagt da. Var det kanskje derfor Martha tullet med den siste oppgaven? Kan liksom ikke skjønne at noen er SÅ dum at de starter på midten av brettet, og at Victoria liksom ikke sa godt nok ifra. Så antiklimaktisk

Nei, der og da rotet de bare. Men når de skjønte at Line hadde alle de pengene og Martha ingen så sier selvsagt Line til sine nærmeste at ‘vi deler’ om dere stemmer Martha ut. Marta ber selv sine støttespillere om å gjøre de samme.

Men det var kanskje intensjonen også? Å vise at det var blitt et samhold.

For en møkkaproduksjon😆😆😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takinova skrev (1 minutt siden):

Nei, der og da rotet de bare. Men når de skjønte at Line hadde alle de pengene og Martha ingen så sier selvsagt Line til sine nærmeste at ‘vi deler’ om dere stemmer Martha ut. Marta ber selv sine støttespillere om å gjøre de samme.

Men det var kanskje intensjonen også? Å vise at det var blitt et samhold.

For en møkkaproduksjon😆😆😆

Ja, ekstremt feigt opplegg🤣

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (2 timer siden):
  Skjul innhold

Jeg syntes det var utrolig kult da Vidar sendte ut Danby og jeg hadde store forhåpninger til Vidar videre. Men derfra og inn har det vært forutsigbart og kjedelig. Argh! De første episodene var intense og engasjerende, de siste har vært forutsigbare og litt kjedelige...

Spoiler

Enig. Konseptet funket kjempebra i starten, men etter at kjellerlaget ble helt utspilt (de hadde jo alt imot seg, siden de ikke hadde noen penger), var det rett og slett ikke lagt opp til å være spennende nok. Helt forutsigbart, halvkjedelige konkurranser som ikke endrer noe. Det er konseptet først og fremst som feilet her, og så hjelper det heller ikke at det er så få hardbarka spillere, og at Line har full kontroll over mange av de andre spillerne. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (32 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/kjendis/var-smartere-enn-de-andre/81386569

Står her at Line skal dele med ‘sine nærmeste allierte’.

Så avtalt spill altså. Martha fikk mer penger enn om hun hadde vunnet, så de ba alle eliminere henne. Pinlig opplegg.

Det er altså ikke grenser for hvor klok, smart, dominant og god spiller Line betegner seg selv. Bedre enn både motstanderne, medspillerne og attpåtil produksjonen, der det liksom ikke er noe tvil om det, ifølge henne.

Jeg hadde for noen år siden en leder som var likens. Ingen var bedre og smartere enn han. Han var ikke god å ha med å gjøre. 

Fakta er at Line kunne ha blitt spilt ut ved flere anledninger, om bare ikke de andre deltakerne var så underkuet, motstandsløse, konfliktskye og tafatte. Vidar kunne gjort det på egenhånd for et par episoder siden. Line betvilte faktisk sin egen kompanjong Martha i semifinalen når Martha stod skolerett ovenfor Line fordi Martha hadde stemt feil, så så kontroll på spillet hadde hun da heller ikke. Usikkerheten hennes var definitivt der, og burde ha vært der oftere selv om utfallet gikk hennes vei tilslutt.

Line vinner fordi ingen valgte eller turte å stå opp mot henne. Så hun burde dele ut æren istedenfor å ta alt selv.

Endret av Ctrl
  • Liker 19
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skal deles inn i to lag i neste sesong, må begge lag få fordeler som kan utligne det andre lagets angrep. Alt for skeivt sånn som det var nå.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (Akkurat nå):

Det er altså ikke grenser for hvor klok, smart, dominant og god spiller Line betegner seg selv. Bedre enn både motstanderne, medspillerne og attpåtil produksjonen. 

Jeg hadde for noen år siden en leder som var likens. Ingen var bedre og smartere enn han. Han var ikke god å ha med å gjøre. 

Fakta er at Line kunne ha blitt spilt ut ved flere anledninger, om bare ikke de andre deltakerne var så underkuet, motstandsløse og konfliktskye. Hun betvilte faktisk sin egen kompanjong Martha i semifinalen når Martha stod skolerett ovenfor Line fordi Martha hadde stemt feil, så så kontroll på spillet hadde hun da heller ikke. Usikkerheten var definitivt der. 

Line vinner fordi ingen valgte å stå opp mot henne. Så hun burde dele ut æren istedenfor å ta alt selv.

Er så enig! 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette stemmer så er det jo fantastisk! 

Dette gjør hun med pengene

205.000 kroner rikere avslutter hun «Spillet» med seier. Men pengene beholder hun ikke alene, avslører hun overfor VG:

– Dette er et lagspill, man vinner ikke alene. Summen er fordelt på seks stykker: Martha, Vidar, Victoria og meg. I tillegg til min nevø og min niese.

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (20 minutter siden):

Hvis det skal deles inn i to lag i neste sesong, må begge lag få fordeler som kan utligne det andre lagets angrep. Alt for skeivt sånn som det var nå.

Ja og flere tvister og spennende muligheter for de som jobber litt alene. Hvis konseptet er at alle i en stor allianse skal være one big happy family og bære lederen til finalen på gullstol, så blir det gørrkjedelig. Det er jo som å la vennene vinne i brettspill fordi man er redd for å såre dem.
Jeg vil ha inn sterke personligheter med lyst til å spille og et sterkt konkurranseinstinkt. Kanskje en god grunn til å ha med vanlige folk som kjemper om pengepremien, fremfor kjendiser som får betalt for å være der uansett om de vinner eller taper.

At Line sier at hun koste seg og var på russecamp for 50-åringer, mens de andre var konstant dritstressa, hadde moralske kvaler og tenkte mye taktikk, sier meg at hun hadde alt for mye kontroll på spillet. Synd at ingen rotet litt i planene hennes og ga henne motstand. Det hadde vært mye gøyere å se på.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har blitt sagt mye om Line i tråden her, og mye stygt, jeg har selv vært en av de.

Jeg har ikke vært noe glad når Line har gått videre og vist misnøye.

Men i retrospekt, etter at alt er ferdig, uansett hva man måtte mene om Line, har jeg kommet frem til at hun har vært veldig real mot sine.

Hun har spilt et spill, men jeg tror faktisk ikke at hvem som helst på topp-etasjen ville delt premiepotten slik. At Line gjør det sier mye om henne som person, og det synes jeg det faktisk er raust og står stor respekt av.

Man kan godt mislike Line som person, men hun spilte spillet, og har vært veldig rettferdig ovenfor de hun har vært på lag med.

Jeg må derfor innrømme at jeg har fått et litt bedre inntrykk av Line etter å ha sett alle episodene, og kan ikke si annet enn at hun er en verdig vinner.

Hun spilte spillet, og det funka. 

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line overrasker stadig, det var jo veldig raust av henne å dele premien med alle dem som hjalp henne frem til seier- tross alt! 

Ellers enig med de fleste over her, at Spillet startet som en neglebitende thriller men endte opp som et tragikomisk magaplask av forutsigbarhet. Så de har litt å jobbe med før neste sesong, for å sikre spenningen helt inn!

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en ufattelig kjedelig finale!!! 

Vet ikke om jeg orker å bruke tid på neste sesong.

Gleder meg til neste sesong av Forræder - MYYYE mer spennende!!

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Line er nok fantastisk som alliert, og ganske "farlig" om man går mot henne. Jeg tror ikke det bare handler om "sterke kvinner som blir misforstått". 

Litt kjedelig at siste episode ble så forutsigbar uten noe twist. Jeg tenkte at summen Line vant kanskje kunne havne på bordet, at Danby kunne få muligheten til å snu spillet el, men det ble så straight forward som det kunne bli. 

Uansett; når det var de to som stod igjen hadde jeg nok stemt ut Martha jeg og. Line, sammen med Danby, er de to som har *spilt*. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var irriterende at Line vant. Samtidig må man jo bare innrømme at hun har vært god i dette spillet. Syns @Ctrl sine oppsummeringer og analyser har vært gode.

Nei, hva skal man si. Ser frem til sesong 2, og jeg håper det da blir flere som tørr å spille - selv om alle på Kjellerlaget var mine favoritter.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller først må jeg bare spørre om noe jeg vil mene alt står og faller på ifht. den glorifiserte premidelingen til Line:
Ja, sa hun faktisk det i EPISODEN eller sier hun det NÅ... altså, etter hele internett har sett hvor ubehagelig hun kan være?! 

Hvis sistnevnte så bekrefter det iallefall noe jeg har en ubehagelig følelse av fra før:
Alt den damen sier er nøye kalkulert (og tross det klarer hun faen ikke komme spesielt bra ut av det da en gang). 
(Og kan hun lese så leser hun jo også det. Det eneste hun kunne gjøre NÅ med hvordan det gikk da de spilte inn er jo nettopp det: Å dele premien for å se mindre kynisk ut. Trenger man i det hele tatt 200k når man har fått sluttpakke i NRK uansett..?)

PusheenPusheen skrev (7 timer siden):

Sikkert bedre tv enn Hvermannsen. Men hadde vært interessant å se med vanlige folk også.

Jeg tror det hadde vært betydelig bedre med ikke-kjendiser. I stor grad på grunn av pengepremien. Jeg tror mye ville stilt seg annerledes om folk risikerte jobben, mistet den, satser på å få boliglån innfridd, kvittet seg med gjeld eller what not. Når de bare har kjendiser i casten, som attpåtil får betalt for å være med, så er jo i det hele tatt pengepremien bare en vits. Det understreket seg jo fint i finalen. Hadde Martha hatt 205k fremfor Line tror jeg mange hadde syns hun fortjente det mer også (hun hadde sikkert trengt det mer også, for den del. Husker ikke om det var her eller i en annen serie hun nevnte kommende skattesmell.......). 

Vanlige folk er heller ikke vant til klipping, liming, produksjon og alt som følger med kjendistilværelsen. Ergo tror jeg det ville sett veldig annerledes ut med vanlige folk, på alle mulige måter. Men, nå til dags er det jo bare de samme reproduserte trynene overalt, og i verste fall slenge på noen semi-reproduserte tryner som "kvotering" evt. 

Variert skydekke skrev (6 timer siden):
  Skjul innhold

La merke til at de unngikk å nevne det som for meg åpenbart var hovedgrunnen til at de andre stemte ut Martha: Line kunne vinne 200 000, Martha kunne bare vinne 15 000. De andre, inkludert Martha selv tipper jeg, har nok kommet frem til at det blir for dumt at Martha skal vinne den lille summen. De hadde nok stemt annerledes dersom saldoene var jevnere.

Angående noe som ikke ble belyst noe særlig i episoden

I det hele tatt for produksjonen/Tv2 å måtte sende et program med 15.000 kr som gevinst, som garantert er langt under hva hver enkelt har fått for bare å DELTA i programmet, hadde jo i beste fall vært pinlig. 

Portvinpiken skrev (6 timer siden):

I begynnelsen av serien likte jeg den godt. Før kjellerlaget kom opp igjen var det interessant å se det psykologiske i hvordan kjellerlaget kjempet sammen.

Nå når serien er ferdig, sitter jeg igjen med en uggen følelse av at dette er litt som i den gale, virkelige verden vi lever i: det beviser at de som er mest manipulerende ofte kan være "vinnere". 

Jeg synes at alle som ble stemt ut tidlig skal være skikkelig stolte av seg selv! I denne serien er de som er mest ærlige, og ikke klarer å gå bak ryggen på folk og opptre manipulerende, de egentlige vinnerne! Jeg ville selv aldri vært særlig stolt av å faktisk vinne et spill i manipulasjon! Så for meg går vinnerne i omvendt rekkefølge i denne serien 😃

Ikke bare det, men også hvordan penger styrer, folk egler seg innpå hverandre, dolker andre i ryggen, plutselig gjør en eller annen koko vurdering på impuls basert på en forbigående følelse... 

Altså, er ikke hele poenget med "Spillet" at det er en slags komprimert versjon av det sosiale spillet vi alle lever livene våre i hver dag da?! 

...og noen skjønner fortsatt ikke hvordan klasseskille oppstår (for eksempel)...

Men ja, selvsagt leit at det der inne, som ellers også, er penger og makt, og de som evner å oppnå en av eller begge disse, gjerne også på de mest kyniske måtene, ved å manipulere eller skremme seg til de på også. 

GrønnNellik68 skrev (5 timer siden):

Syns det ble en verdig vinner. Line var ett råskinn av en spiller.  Hun spilte taktisk jævlig bra. 

Nå er det bare å glede seg til sesong 2. :applaus:

Ser en del nevner dette taktiske og bra spillet, mens andre nevner hvor manipulatorisk, kynisk eller hvor ubehagelig hun kan være mot andre når hun ikke får viljen sin på. Det litt morsomme er er vel at begge deler bare er to oppfatninger av akkurat samme sak... Ja, spilte hun spillet? Eller ble hun bare på ekte venner med, knyttet til seg, ble glad i og tok vare på sine nærmeste der inne? Da er hun vel ikke en spesielt god spiller egentlig, men hvis hun gjorde det bare som spill/en del av et spill... Da kanskje. Men da er hun derimot ikke noe særlig til menneske. :P 

Det hun først og fremst har prestert i mine øyne, som er det jeg har hengt meg opp i (fordi det er det mest spesielle jeg har bevitnet i løpet av hele programmet) er at hun har helt tydelig skremt de andre. De har vel ikke SPILT redde... Så jeg vet ikke jeg... ...hverken som spiller eller som menneske... hvor bra hun egentlig da har gjort det. 

Blekkulfina skrev (4 timer siden):

Line overrasker stadig, det var jo veldig raust av henne å dele premien med alle dem som hjalp henne frem til seier- tross alt! 

Ellers enig med de fleste over her, at Spillet startet som en neglebitende thriller men endte opp som et tragikomisk magaplask av forutsigbarhet. Så de har litt å jobbe med før neste sesong, for å sikre spenningen helt inn!

Hvis hun nevnte det i episodene ja... Har hun derimot funnet på det nå/i ettertid/sagt det nå som det ble sendt/kom ut/hun har blitt spurt av media er det jo selvfølgelig akkurat som hun har gjort der inne: Hun bare fortsetter å manipulere omgivelsene. Og isåfall er det jo ikke et spill hun har spilt - da er det sånn hun er.
(Men for min del ikke noe nytt med det inntrykket heller altså, om så er tilfellet...)

Endret av dårligbrukernavn
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (9 timer siden):

Han fikk aldri sjansen til å prøve å vinne. Skikkelig urettferdig

Idioten hadde mange sjanser til å vinne, senest i semifinalen der han kunne sende ut Line.

Ser Line har klart å overbevise alliansen om å dele pengene på 6 istedenfor 4 som de hadde avtalt. Altså hun og hennes familie for halvparten istedenfor en fjerdedel. Niesene hennes måtte selvfølgelig få litt av deres del fordi de hadde forklart henne forskjellen på skummelt og farlig visstnok 🤣

Også klarer hun å manipulere alle avisoverskriftene til å skrive at hun gir bort alle pengene..

Endret av Athod
  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...