Gå til innhold

SPILLET - nytt program på tv 2 , 23 februar. Dette blir spennende syns jeg.

GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

Spoiler

Sørgelig at det er slutt for denne gang. Fornuften sier meg at den rette vant. 
Hørte dere at kuben sa «på gjensyn»? Det betyr flere sesonger 👏👏

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Athod skrev (3 minutter siden):

Eneste av de som var igjen som i det hele tatt var i nærheten av å fortjene seieren, så greit nok. 

Bra konsept, men får håpe det kommer deltagere som passer bedre inn neste sesong.

Jeg håper at neste sesong blir litt ekstra spenstig, siden deltakerne vet mer om hva spillet går ut på. Nå finner de sikkert på noe nytt og overraskende i spillet, men jeg håper det kommer inn deltakere som er klar for å spille og full av konkurranseinstinkt. Det er litt kjedelig når ca to stykker er der for å spille, mens resten er på ferie og er helt clueless.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Jeg syntes det var utrolig kult da Vidar sendte ut Danby og jeg hadde store forhåpninger til Vidar videre. Men derfra og inn har det vært forutsigbart og kjedelig. Argh! De første episodene var intense og engasjerende, de siste har vært forutsigbare og litt kjedelige...

• Liker 30
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor disse "celebrities" og ikke vanlige folk? 

Lurte bestandig på det...

Gleder meg til sesong 2 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SitronTre skrev (3 minutter siden):

Men hvorfor disse "celebrities" og ikke vanlige folk? 

Lurte bestandig på det...

Gleder meg til sesong 2 

Sikkert bedre tv enn Hvermannsen. Men hadde vært interessant å se med vanlige folk også.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Det har vært så mange muligheter til å få ut Line, men likevel har en etter en tatt fullstendig irrasjonelle valg for å sikre at hun går videre. Da Vidar røyk gadd jeg ikke se på mer, og slo av. Jeg har levd med en person med samme type personlighet som Line, og det er et helvete. Jeg er derfor provosert og irritert over at hun nærmest har blitt båret til finalen på gullstol. Det gir meg en uggen følelse.

• Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finale:

Spoiler

Det starter med eliminering. Alt av penger ryker på veien. Vidar stemmer på Line, og Line stemmer på Vidar. Alt står på Martha. Martha er såklart underkuet og lojal til herskeren sin, så Vidar røk. Ingen spill og ingen taktikk på Martha. Ufattelig svakt og forutsigbart spilt, og kjedelig arrangert. Antiklimakset fortsetter...

Konkurranse om 200 000,- med hjelpere. Martha surrer det til med å starte på midten av brettet. Line svarer feil, og bruker mye tid på å rette opp, men vinner likevel greit. Antiklimakset fortsetter...

Avgjørende eliminering. Kjellerlaget kjører i kjent stil på med moralske holdninger. Overraskende. Men så splittes meningene etterhvert, og flere snur og har noen merkelige meninger om hva som skal avgjøre spillet. Klippingen prøvde å gjøre det spennende, men det var egentlig aldri det for min del.
Line vinner enkelt tilslutt, og finalen ender med et magaplask av et antiklimaks. 

Finalen ble akkurat slik jeg tidligere i tråden nevnte den kom til å bli. Skrekkspådommen min slo inn. Med null urettferdighet, null tvister og null spill, med straka veien for Line Andersen uten utfordringer. Husets dronning stikker av med seieren, mens hun blir hyllet alle veier.

Fantastisk start på på Spillet, men så raste kvaliteten så snart kjellerlaget inntok overetasjen. For da ble det allianser med følsomme, samvittighetsfulle og tette relasjoner, samt krydret med moralborger, der alt endte opp med spillere som ikke gadd å spille Spillet annet enn å ta lette og logiske valg. Der Spillet igjen bydde på altfor lite utfordringer slik at overetasjen som tidlig fikk overtaket kunne surfe igjennom dagene uten å bli satt særlig på prøve.

Karakter 10 på første episode, og så sank karakteren i takt med dagene slik at vi endte på karakter 1 tilslutt.
Gud hjelpe meg så forutsigbart, kjedelig og tragisk dette utviklet seg til å bli, der produksjon og cast får dele ansvaret over kvalitetsraset.

På gjensyn, sa kuben. Da håper jeg gjensynet byr på noe mye bedre enn dette. 

Endret av Ctrl
  • Liker 23
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Martha eier ikke ryggrad. Hun er jo sjanseløs mot Line i absolutt alt. Eneste grunnen til at hun fortsatt er der, er på grunn av andre som har hjulpet henne i div konkurranser. Hun stiller mer likt mot Vidar som er like svak... ufattelig dårlig valg. 

Er skuffet over at Line vant. Hadde vært så herlig å se Line miste pengene.

Kjedelig finale. Skuffet over vinneren. 

• Liker 25
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thumper skrev (2 minutter siden):
  Vis skjult innhold

Martha eier ikke ryggrad. Hun er jo sjanseløs mot Line i absolutt alt. Eneste grunnen til at hun fortsatt er der, er på grunn av andre som har hjulpet henne i div konkurranser. Hun stiller mer likt mot Vidar som er like svak... ufattelig dårlig valg. 

Er skuffet over at Line vant. Hadde vært så herlig å se Line miste pengene.

Kjedelig finale. Skuffet over vinneren. 

Enig. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Egentlig ingen overraskelse at Line vant, men om det var rett person som gikk av med seieren, er en annen diskusjon.....Jeg er skuffet Men gleder meg til ny sesong :)

Endret av Freyja Valkyrie
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (1 time siden):

Finale:

Skjul innhold

Det starter med eliminering. Alt av penger ryker på veien. Vidar stemmer på Line, og Line stemmer på Vidar. Alt står på Martha. Martha er såklart underkuet og lojal til herskeren sin, så Vidar røk. Ingen spill og ingen taktikk på Martha. Ufattelig svakt og forutsigbart spilt, og kjedelig arrangert. Antiklimakset fortsetter...

Konkurranse om 200 000,- med hjelpere. Martha surrer det til med å starte på midten av brettet. Line svarer feil, og bruker mye tid på å rette opp, men vinner likevel greit. Antiklimakset fortsetter...

Avgjørende eliminering. Kjellerlaget kjører i kjent stil på med moralske holdninger. Overraskende. Men så splittes meningene etterhvert, og flere snur og har noen merkelige meninger om hva som skal avgjøre spillet. Klippingen prøvde å gjøre det spennende, men det var egentlig aldri det for min del.
Line vinner enkelt tilslutt, og finalen ender med et magaplask av et antiklimaks. 

Finalen ble akkurat slik jeg tidligere i tråden nevnte den kom til å bli. Skrekkspådommen min slo inn. Med null urettferdighet, null tvister og null spill, med straka veien for Line Andersen uten utfordringer. Dronningen av manipulering stikker av med seieren, mens hun blir hyllet alle veier.

Fantastisk start på på Spillet, men så raste kvaliteten så snart kjellerlaget inntok overetasjen. For da ble det allianser med følsomme, samvittighetsfulle og tette relasjoner, samt krydret med moralborger, der alt endte opp med spillere som ikke gadd å spille Spillet annet enn å ta lette og logiske valg. Der Spillet igjen bydde på altfor lite utfordringer slik at overetasjen som tidlig fikk overtaket kunne surfe igjennom dagene uten å bli satt særlig på prøve.

Karakter 10 på første episode, og så sank karakteren i takt med dagene slik at vi endte på karakter 1 tilslutt.
Gud hjelpe meg så forutsigbart, kjedelig og tragisk dette utviklet seg til å bli, der produksjon og cast får dele ansvaret over kvalitetsraset.

På gjensyn, sa kuben. Da håper jeg gjensynet byr på noe mye bedre enn dette. 

Takk for oppsummering - da slipper jeg å bruke tid av livet mitt på å se finalen. Som nevnt for noen episoder siden syntes jeg dette begynte å bli veldig forutsigbart, og det du skriver her bekrefter jo det. De siste episodene har vært spole-materiale og resultatet av finalen var jo gitt for minst en uke siden, om ikke mer.

Det blir vel en sesong 2, men da bør de virkelig gjøre noen grep for å beholde spenningen gjennom hele sesongen. Det er sjelden jeg har sett et program gå fra å være så spennende, til å bli så ekstremt kjedelig i løpet av en sesong.

• Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

La merke til at de unngikk å nevne det som for meg åpenbart var hovedgrunnen til at de andre stemte ut Martha: Line kunne vinne 200 000, Martha kunne bare vinne 15 000. De andre, inkludert Martha selv tipper jeg, har nok kommet frem til at det blir for dumt at Martha skal vinne den lille summen. De hadde nok stemt annerledes dersom saldoene var jevnere.

Angående noe som ikke ble belyst noe særlig i episoden

Endret av Variert skydekke
La innlegget i spoiler
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette programmet topper min liste over "wasted time". Litt spennende i starten men bærer preg av at det var mest deltagere som tokk seg betalt for deltagelsen brydde seg fint lite om resten. Totalt meningsløst. Sesong 2 kommer ikke til å få mange seere

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et bra konsept som falt totalt gjennom i andre halvdel. Direkte kjedelig.

Som noen nevnte over - de har nok snakket sammen om hvor synd det er at 200k skal bli kastet bort, like greit å la Line vinne det, enn å la tv2 spare de pengene. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen av serien likte jeg den godt. Før kjellerlaget kom opp igjen var det interessant å se det psykologiske i hvordan kjellerlaget kjempet sammen.

Nå når serien er ferdig, sitter jeg igjen med en uggen følelse av at dette er litt som i den gale, virkelige verden vi lever i: det beviser at de som er mest manipulerende ofte kan være "vinnere". 

Jeg synes at alle som ble stemt ut tidlig skal være skikkelig stolte av seg selv! I denne serien er de som er mest ærlige, og ikke klarer å gå bak ryggen på folk og opptre manipulerende, de egentlige vinnerne! Jeg ville selv aldri vært særlig stolt av å faktisk vinne et spill i manipulasjon! Så for meg går vinnerne i omvendt rekkefølge i denne serien 😃

• Liker 22
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper sesong 2 blir bedre. Etter Danby røyk, sank kvaliteten på episodene betraktelig. Minnet meg mer om en ungdomsskolegjeng enn noen som spilte et spill.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med mye her. Lite neglebiting i finalen, synes fordelen til Danby var rimelig tam - like tam som kjellerlaget. Oppsummert var det altfor mange som ikke var interessert i å spille spillet, altfor få som turte å ta noen sjanser og altfor mange blanke stemmer. Danby var selve essensen og røk altfor tidlig.

Elsker plottet og tvistene - tidenes potensial. Likevel var det en del av deltakerne som klarte å ta edgen av konseptet. Sammelignet med Forræder ble dette en kjedelig affære. 

Men, jeg er veldig klar for en sesong 2! 👏🏼👏🏼

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spillet har vært bra og spennende helt frem til de siste 3-4 episodene. Da dabbet det av og man skjønte hvem som kom til å vinne. Kjedelig finale når så mange valgte å stemme på Line. Ja hun har spilte bra men Martha hadde jo ingen sjanse. Det hadde vært en mye mer spennende finale med Line mot Vidar eller Martha mot Vidar.
Jaja, blir spennende å se om de gjør noen endringer til sesong 2. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...