Gå til innhold

SPILLET - nytt program på tv 2 , 23 februar. Dette blir spennende syns jeg.

GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

Gjest takinova
FaktabasertTroll skrev (1 time siden):

Spill eller skuespill ?

For min del droppet jeg å se etter en stund fordi det føltes som at ting ikke var (mye) naturlig spill men at folk fikk beskjed om hva de skulle gjøre (veldig ofte) for at det skulle bli mest mulig "god TV", føltes mer som skuespill, enn spill, for meg

Umulig for meg å vite hva som faktisk har foregått bak kulissene selvsagt, og virker som folk flest har følt at dette var et spill/dokumentar, så spiller vel ingen rolle sånn sett. Bra at dere likte dokumentaren/spillet ;) 

Enig. En del er scriptet, det er jeg sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lawyam skrev (3 timer siden):

Det er et spill som går ut på å vinne over de andre...

Ja, så har hun jo ikke akkurat hatt politiet på nakken da..., så så veldig skremmende var hun nok ikke dengang heller og var nå tross alt hun som gikk til sak.  Da får man motstand fra mange hold. Hele den gjengen er gode venner også i dag, men du skal vel påstå at de ikke tør noe annet du da..

Har du satt deg inn i hvorfor hun "gikk til sak" mot sin tidligere arbeidsgiver? 

Line Andersen ble omplassert i sportsavdelingen fordi, sitat NRKs advokat, beslutningen ble tatt som følge av Andersens atferd og påvirkning på det psyskososiale arbeidsmiljøet i sporten. Arbeidsmiljøet i sporten har i flere år vært preget av uro og konflikt knyttet til Line Andersens atferd og påvirkning på andre ansatte. I forbindelse med denne omplasseringen var hun i møte med ledelsen i sportsavdelingen. Da stormet hun ut mens hun brølte "jævla idioter". Sjarmerende? Hun "gikk da til sak", som du skriver, fordi hun følte  seg usynlig når hun ble fjernet fra tv skjermen.

Med dette som bakteppe vil jeg tro hun fremsto som "skremmende " for enkelte kollegaer. Argumentet "det var nå tross alt hun som gikk til sak" faller vel også sammen, eller?

• Liker 9
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (4 timer siden):

Ærlig har hun jo ikke vært hele veien. Hun løy om pengene hun fikk, men sa det til slutt fordi det kunne bite henne i rævva hvis de fant det ut. Da hadde hun ikke ærlige intensjoner, men sa det kun for å redde sitt egen skinn. Altså KUN for egen vinning fordi hun var avhengig av brødhodene som tydeligvis gjorde alt for å holde henne fornøyd.

Jeg synes det er helt greit å lyve i Spillet, for det er jo et spill. Men det jeg reagerte på, er at Line tok fullstendig styringa. Hun var edderkoppen som trakk i trådene. Jentegjengen klarte knapt å ha en selvstendig tanke. Vidar turte ikke sette seg opp mot henne, Anette forsøkte å smiske. Hun klikket på en eller annen da hen ikke gjorde som hun ville (Vidar? Husker ikke). Meget merkelig reaksjon da Martha hadde stemt feil. Men det viktigste er måten alle andre er på rundt henne. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er helt greit å lyve i Spillet, for det er jo et spill. Men det jeg reagerte på, er at Line tok fullstendig styringa. Hun var edderkoppen som trakk i trådene. Jentegjengen klarte knapt å ha en selvstendig tanke. Vidar turte ikke sette seg opp mot henne, Anette forsøkte å smiske. Hun klikket på en eller annen da hen ikke gjorde som hun ville (Vidar? Husker ikke). Meget merkelig reaksjon da Martha hadde stemt feil. Men det viktigste er måten alle andre er på rundt henne. 

Og med dette i bakhodet, er ikke uærligheten så mye spilling fra henne. Det er manipulering i min bok. Og den eneste grunnen til at hun sa til de andre hvor mye penger hun egentlig hadde, var fordi hun var redd for sin egen ræv, ikke fordi hun ville være redelig. Mener jeg.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det finale. Jeg kommer til å savne programmet. Synd at vi ikke får se det før kl 18 på tv2play.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perine skrev (Akkurat nå):

I morgen er det finale. Jeg kommer til å savne programmet. Synd at vi ikke får se det før kl 18 på tv2play.  

Håper det kommer en sesong 2 om ikke veldig lenge. Kommer også til å savne det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spent på finalen i kveld. Håper det kommer en twist. Ser jo på thumbnailsene at de andre er tilbake, så håper det har en innvirkning på selve vinnervalget.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det «urettferdige» er at en av de utstemte «gode» fortsatt kan vinne. Kjipt å se hvordan det å være manipulerende, egoistisk og slu alltid skal lønne seg.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Å fy faaaan

Martha serriøst!!!!??!!!!!!

Nei nå blir jeg dritt irritert

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisanna skrev (22 minutter siden):

Skjul innhold

Å fy faaaan

Fortell mer. Får ikke sett før i morgen, men driter i spoilere. Haha, legg gjerne ut masse under skjult innhold 🫶

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu får vi se da! Er enda på siste del

Endret av PusheenPusheen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spoiler

Dette var jo helt som forventet. Man trengte ikke være synsk for å skjønne akkurat hvordan dette kom til å gå! 😅

Kjedelig at det skulle elimineres en person når de var bare tre igjen, for da betyr det at spillet kun kan spilles på én måte; ved å være alliert helt til siste slutt. Det burde være en oppgave der hver enkelt kunne jobbet for å redde ræva si. Det hadde vært mye mer spennende. Nå hadde jo ikke Vidar nubbesjans. Hadde han snakket med Martha, hadde hun likevel stemt han ut.

Oh well, dett var dett. Gleder meg til neste sesong og er veldig spent på hvem som skal delta :)

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (2 minutter siden):

Legger noen ut under spoiler hvem som vant?

Spoiler

Line

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonyme-meg
Lisanna skrev (1 time siden):

Vis skjult innhold

Å fy faaaan

Spoiler

Kjente jeg ble skikkelig irritert. Både jeg og Mannen mistet lysten til å se videre. Kommer det ikke en vri, er vinneren allerede kåret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste av de som var igjen som i det hele tatt var i nærheten av å fortjene seieren, så greit nok. 

Bra konsept, men får håpe det kommer deltagere som passer bedre inn neste sesong.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisanna skrev (1 time siden):

Vis skjult innhold

Å fy faaaan

Spoiler

Hahaha, det verste er jo at Martha klarer så til de grader å tulle det til på oppgaven i bunkersen. Hvorfor i alle dager begynner hun å legge midt på når de blir enige om at Victoria skal starte øverst? Og hvorfor sier ikke Victoria noe før de har kommet halvveis? Skulle nesten tro at det var taktikk fra Victorias side for å sørge for at Line skulle vinne pengene! :ler2:

Nei, selv om jeg ikke heiet på Line så tenker jeg at hun fortjente å vinne siden de andre har vært så feige og handlingslammet (for ikke å snakke om direkte svimlete og smådumme) at de har omtrent båret henne frem på gullstol.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...