Gå til innhold

SPILLET - nytt program på tv 2 , 23 februar. Dette blir spennende syns jeg.

GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

Premien betyr nok ingenting,  de får jo flere hundre tusen for å være med. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

revue3 skrev (4 timer siden):

Premien betyr nok ingenting,  de får jo flere hundre tusen for å være med. 

Ja, det tenkte jeg ikke på. Du har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beetlegirl91 skrev (15 minutter siden):

Hva er deres favoritt øyeblikk fra Spillet?

Steffen og den champagne-korken... Eller når de lurte Herman når han kom ned 🤭

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke en spoiling, har jo ikke sett finalen, men en kommentar til TV2s teaser som ruller og går på skjermen nå om finalen:

Finalen starter med at kuben sier "Dere er èn spiller for mye. Eliminer èn spiller." til de tre sittende i sofaene. 

Seriøst?!

En enkel utstemming med en dronning med mye penger og hennes underkuede tjener med litt penger mot fattige Vidar?

Blir jo hadet og farvel til Vidar allerede ved frokost. Og så sitter vi igjen med Martha og Line resten av finalen...

Og så kommer de andre deltakerne inn igjen, så da tipper jeg at det blir en ny eliminering med alle? Og da vinner Line...

Det kan da ikke være så rett fram og enkelt for herskeren Line?! 

Kjære Spillet, by virkelig på en bedre finale enn dette. By på tvister og spill!
Spillet skal være "urettferdig" sa kuben i første episode. Da må spillet være lagt opp til urettferdighet. Det har det ikke vært hittil.

Så det antiklimakset vi har sett siste 2-3 episodene får vel et skikkelig punktum i finalen?
Hadde vært typisk. Og da blir jeg irritert.

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (4 minutter siden):

Er ikke en spoiling, har jo ikke sett finalen, men en kommentar til TV2s teaser som ruller og går på skjermen nå om finalen:

Finalen starter med at kuben sier "Dere er èn spiller for mye. Eliminer èn spiller." til de tre sittende i sofaene. 

Seriøst?!

En enkel utstemming med en dronning med mye penger og hennes underkuede tjener med litt penger mot fattige Vidar?

Blir jo hadet og farvel til Vidar allerede ved frokost. Og så sitter vi igjen med Martha og Line resten av finalen...

Og så kommer de andre deltakerne inn igjen, så da tipper jeg at det blir en ny eliminering med alle? Og da vinner Line...

Kjære Spillet, by virkelig på en bedre finale enn dette. By på tvister og spill!
Spillet skal være "urettferdig" sa kuben i første episode. Da må spillet være lagt opp til urettferdighet. Det har det ikke vært hittil.

Så det antiklimakset vi har sett siste 2-3 episodene får vel et skikkelig punktum i finalen?

Enig i dette.

Men, tror du Line vinner ved avstemning fra alle altså?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ctrl skrev (17 minutter siden):

Seriøst?!

Håper de har tatt vekk muligheten til å kjøpe stemmer ihvertfall... Men vil fortsatt være urettferdig siden det fort blir to mot èn 😖 Håper inderlig at Martha skjønner at dette er en konkurranse og at hun ikke vil stå igjen med Line til slutt! Eller forresten, det kan jo hende hun mistenker at de utstemte spillerene vil komme tilbake og ha noe å si på hvem som vinner, og da kan det hende at hun VIL stå igjen med Line. Hvis hun tror at Vidar er mer populær altså. 

Hm når du begynner å tenke litt så er det fortsatt en del mulige forløp, så all spenning er ikke over ennå 😄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er mulig å kjøpe stemmer i siste runde, blir det jo utrolig urettferdig. Ekstra stemmer betyr masse når det er få spillere igjen  - mindre når det er mange. Skal bli veldig interessant å se hva som skjer i siste episode. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårligbrukernavn skrev (43 minutter siden):

Enig i dette.

Men, tror du Line vinner ved avstemning fra alle altså?

Hvis alle skal eliminere så vil Line vinne over Martha, ja. Det tror jeg.
Folk ser på Line som en "god spiller som fortjener å vinne", samt at flere er underkuet henne, og Martha står spillmessig ikke sterkt. Skal Martha vinne så går det på vennskapsbånd, men det tror jeg ikke Martha har nok av der inne for å vinne.

Ab_naturals skrev (27 minutter siden):

Hm når du begynner å tenke litt så er det fortsatt en del mulige forløp, så all spenning er ikke over ennå 😄

Heldigvis er ikke sendingen over enda. Jeg lanserte bare en teori hva som kanskje kunne skje. En antiklimaks-teori. :) Håper for all del på fart og spenning i finalen, og at Martha snur seg imot Line for å gå for seieren. Isåfall kan det skje ting, særlig om det kommer noen tvister underveis..
Men basert på siste episodene, manglende tvister og teaseren så tror jeg at finalen vil være straka veien i mål for Line.

Angående bruk av penger for å stemme... Det er sin egen finalegevinst de satser. Penger rett ut fra sin egen lomme om de vinner. Den tanken vil nok få spillerne til å holde igjen pengebruken. Men samtidig må de gjøre det som må til for å sikre seg selv. 

Ja, nei, vi får se. :) Men jeg er ikke særlig spent. Skal mer se på finalen for å få sesongen avsluttet.

Endret av Ctrl
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kjedelig da Danby  røk ut. Han hadde det morsomt travelt for å fikse både her og der. Elsker hans moralske pause. Nå er Line den beste spilleren, og hun har samtidig tatt vare på "sine", men nå må jo hanskene av. Er vel med for å vinne.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke forundre meg om samtlige deltakere kommer tilbake og får noe å si i finalen. Dette er jo et litt psykologisk spill, så mulig det du har gjort slår tilbake tilslutt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beetlegirl91 skrev (8 timer siden):

Hva er deres favoritt øyeblikk fra Spillet?

Er nok da én spiller sviktet "alle må stemme blankt"-kravet fra Erik, men om det var da Danby gjorde det i første runde eller da Ida gjorde det er jeg usikker på.

Dette er jo et spill, jeg jeg liker når noen lyver/bløffer i et spill hvor det er helt innenfor reglene å gjøre nettopp det, for som de siste episodene  har vist, er det temmelig kjedelig når ting bare skjer akkurat i tråd med det folk har sagt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårligbrukernavn skrev (9 timer siden):

Steffen og den champagne-korken... Eller når de lurte Herman når han kom ned 🤭

Ja enig 😅 og når Steffen skulle ta på sengetøy 😅 Han er så herlig klønete ❤️

Når Victoria gråt over Danby og Martha skulle herme etter henne dagen etter 😂  

Endret av Mildys
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sett forrige ukes episode nå.

Skuffet over at Line ikke gikk ut. Martha er bare en dum og naiv brikke i Lines spill mot finalen. Hvorfor ser hun ikke det? Fatter ikke hvorfor Victoria og Martha ikke tok innersvingen på Line og stemte hun ut.

Håper det kommer en twist slik at Anette kan bli stemt inn av de utstemte på slutten eller noe. Slik at Line ikke vinner. Hun fortjener ikke å vinne i det hele tatt. Spillmessig er hun "god", men ikke som person. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thumper skrev (3 minutter siden):

Sett forrige ukes episode nå.

Skuffet over at Line ikke gikk ut. Martha er bare en dum og naiv brikke i Lines spill mot finalen. Hvorfor ser hun ikke det? Fatter ikke hvorfor Victoria og Martha ikke tok innersvingen på Line og stemte hun ut.

Håper det kommer en twist slik at Anette kan bli stemt inn av de utstemte på slutten eller noe. Slik at Line ikke vinner. Hun fortjener ikke å vinne i det hele tatt. Spillmessig er hun "god", men ikke som person. 

Det irriterer meg grenseløst hvor naiv og dumme både Victoria og Martha var. Eller kanskje de bare var redde. For det skjønner jeg i så fall. Line er ekkel. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (11 minutter siden):

Det irriterer meg grenseløst hvor naiv og dumme både Victoria og Martha var. Eller kanskje de bare var redde. For det skjønner jeg i så fall. Line er ekkel. 

Jeg forstår det ikke heller. Forstår at de har vært redde tidligere, men nå var hun helt avhengig av de begge to. Line har mye penger, fordi de to (og andre) har brukt sine egne penger på hennes vegne hele veien. De har latt seg selv manipuleres av en slu og ekkel person. Line er hakket verre enn Danby synes jeg. Danby sto for at han spilte spillet, Line manipulerer de svakeste for egen vinning og blir sint og ekkel når andre spiller spillet. Som da hun angrep Vidar for å spille spillet. 

Siden det er et spill, men også et sosialtspill og Line er så opptatt av siste nevnte ifølge hun selv (bullshit, hun har tenkt på å vinne fra dag 1), så håper jeg Anette blir stemt inn og vinner. Som en liten fuck you til hissigproppen Line. Hun hadde blitt så sint. For når det kommer til spillet så fortjener Anette det minst, men hun er så søt og god, at hun fortjener det mest akkurat nå. Og det hadde gjort Line mest forbannet 😅

Anette eller Erik bør vinne, men helst Anette fordi hun fordi hun ble stemt ut først. Og det hadde vært en gøy twist. For alt kan skje.

Endret av Thumper
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ctrl skrev (11 timer siden):

Seriøst?!

Jeg håper også det blir litt mer komplisert enn som så, og at vi får en opptur etter de kjedelige episodene etter at Danby røk ut.

Men det kan synes som om du mener at spillet er urettferdig for Vidar og til dels Martha, men at det likevel ikke er urettferdig. Hva legger du i det? Burde det heller være urettferdig mot Line, og ikke urettferdig mot de to andre?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victoria sa jo at hun måtte få Line ut, øyna håp om spenning, så går lufta ut av ballongen pang! Dette er definitivt et sosialt spill,  studie i atferdspsykologi. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (1 time siden):

Jeg håper også det blir litt mer komplisert enn som så, og at vi får en opptur etter de kjedelige episodene etter at Danby røk ut.

Men det kan synes som om du mener at spillet er urettferdig for Vidar og til dels Martha, men at det likevel ikke er urettferdig. Hva legger du i det? Burde det heller være urettferdig mot Line, og ikke urettferdig mot de to andre?

Jeg ser ikke noe urettferdighet i Spillet. De meldte seg på og gjorde det de gjorde ut av det selv, alle som en. De eneste som er urettferdige er de som sitter på sidelinjen og rakker ned disse menneskene ved å kalle dem ekle og det som verre er. Takk og lov at ingen av dem noensinne vil bli invitert...

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (10 timer siden):

Jeg har ikke nevnt noe at spillet er urettferdighet nå, men heller motsatt. 

At Vidar sitter èn mot to i finalen er ikke urettferdighet. Det er en del av spillets gang. 

Jeg mener bare at ting har vært altfor forutsigbart og enkelt uten at det har noe med urettferdighet å gjøre.

Og første avstemming i finalen går åpenbart til Vidars disfavør og til Lines favør. Det er ikke urettferdighet, det er bare dritt kjedelig forutsigbarhet. 

Men det kan jo hende jeg overvurderer forutsigbarheten og at Martha plutselig går imot Line. Jeg tror ikke det skjer, men det kan skje okke som. Og isåfall må jeg spise i meg ordene om forutsigbarhet. Hvis da Line blir stemt ut, er det urettferdighet? Nei. Hvis Vidar blir stemt ut fordi han står alene mot to, er det urettferdighet? Nei. Jeg karakteriserer ikke spillets gang som urettferdighet, for ingen av de fortjener mer å sitte i en finale enn den andre.

Jeg savner faktisk den urettferdigheten kuben lanserte som konsept i episode èn slik at man kunne fått mer liv og røre i spillet, og at allianser ble satt mer på prøve. Om dette hadde vært til fordel for Vidar, Martha, Line, Danby eller Anette hadde ikke noe å si for min del, såfremt man hadde fått mer underholdning og ikke èn spiller hadde opplevd urettferdigheten til sin favør flere ganger, for ingen fortjener å surfe igjennom et sosialt spill basert på konseptbasert urettferdighet.

Endret av Ctrl
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...