Gå til innhold

SPILLET - nytt program på tv 2 , 23 februar. Dette blir spennende syns jeg.

GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

Mmmwhatever skrev (På 7.5.2024 den 20.37):

Ja, og det var en naturlig strategi i starten. Etter at kjellerlaget var desimert? Ikke en smart strategi. Line brukte konsekvent slike «behagelige forklaringer» for å forsvare valgene sine, og for å skape en illusjon om at hun var «til å stole på». Ren manipulasjon, det ser man når det glipper for henne så hun kjefter, eller reaksjonen til Martha da hun måtte fortelle Line at hun hadde stemt på feil person. Hun var jo redd.

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mmmwhatever skrev (1 time siden):

Ja, og det var en naturlig strategi i starten. Etter at kjellerlaget var desimert? Ikke en smart strategi. Line brukte konsekvent slike «behagelige forklaringer» for å forsvare valgene sine, og for å skape en illusjon om at hun var «til å stole på». Ren manipulasjon, det ser man når det glipper for henne så hun kjefter, eller reaksjonen til Martha da hun måtte fortelle Line at hun hadde stemt på feil person. Hun var jo redd.

Det hadde ikke vært en smart strategi, om de andre deltakerne hadde gjort et forsøk på å stå imot. Men det har de jo ikke gjort. Ergo har strategien fungert, siden Line har spasert seg inn i finalen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (Akkurat nå):

Det hadde ikke vært en smart strategi, om de andre deltakerne hadde gjort et forsøk på å stå imot. Men det har de jo ikke gjort. Ergo har strategien fungert, siden Line har spasert seg inn i finalen.

Ja, det har du rett i. Hun har manipulert deltakerne på sitt «lag» så til de grader at ingen tør utfordre henne. Hun hadde jo egentlig vært ganske lett å bli kvitt, hvis de andre hadde klart å samle seg mot den desidert sterkeste spilleren - i alle fall maktmessig (penger og sosial makt). 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludovica- skrev (På 5.5.2024 den 23.36):

Syns det ble veldig antiklimaks her. tenker at dersom det er en sesong 2 bør man forsøke å forhindre muligheten til å ha for sterke allianser for det gjør det veldig forutsigbart og lite spennende. 

Jeg leste en plass at de driver å finner deltagere til sesong 2, og at det da skulle ikke være en kjeller, men at alt skulle skje i 1 etasje. De påpekte at i spillet kan alt skje 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beetlegirl91 skrev (2 timer siden):

De påpekte at i spillet kan alt skje 

Men håper de ikke avslører hva folk gjør på stemmerommet i senere sesonger, og at deltakerne får en garanti om at det ikke kommer frem underveis. For ellers vil det jo bare føre til at folk vegrer seg fra å gjøre noe annet i stemmerommet enn de har sagt at de skal, siden det kan bli brukt imot dem senere, dersom produksjonen avslører dette. Og da blir det mindre/kjedeligere spill. Synes fremdeles det ødela mye at kjelleren fikk vite hva alle hadde stemt, og konsekvensen ble en særdeles kjedelig utvikling av sesongen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (15 timer siden):

Det jeg stussa ekstra på var at det var jo egentlig ikke noen krise når hverken Line eller Vidar hadde stemt enda, for da kunne de jo bare justere. Så det gjør reaksjonen til Marta enda mer påfallende også mtp det du beskriver om å være redd. Var noe annet at Danby ble stressa, han glemte jo å kjøpe ekstra stemme, det er ikke like gitt at noen andre da gjør for deg selv om egen allianse. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle vært sånn at de som har stemt, ikke har lov å snakke med de som ikke har stemt. Da hadde Martha vært fucked og Line hadde i hvert fall vært fucked. Irriterer meg så sjukt at de snakket sammen. Håper de fikser det til neste sesong.

• Liker 30
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Skulle vært sånn at de som har stemt, ikke har lov å snakke med de som ikke har stemt. Da hadde Martha vært fucked og Line hadde i hvert fall vært fucked. Irriterer meg så sjukt at de snakket sammen. Håper de fikser det til neste sesong.

Siden Victoria uansett ikke kjøpte stemmer, så hadde ikke Martha og Linen vært "fucked". I hvert fall ikke Martha, mulig det hadde blitt 2-2 mellom Line og Anette, og dermed uavklart hvem som hadde røket i tillegg til Victoria, som da vel ville fått 8 stemmer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (2 timer siden):

Det jeg stussa ekstra på var at det var jo egentlig ikke noen krise når hverken Line eller Vidar hadde stemt enda, for da kunne de jo bare justere. Så det gjør reaksjonen til Marta enda mer påfallende også mtp det du beskriver om å være redd. Var noe annet at Danby ble stressa, han glemte jo å kjøpe ekstra stemme, det er ikke like gitt at noen andre da gjør for deg selv om egen allianse. 

Det der var bare tull, gjorde jo ingen forskjell. De skulle vel prøve å gjøre det litt spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (2 timer siden):

Siden Victoria uansett ikke kjøpte stemmer, så hadde ikke Martha og Linen vært "fucked". I hvert fall ikke Martha, mulig det hadde blitt 2-2 mellom Line og Anette, og dermed uavklart hvem som hadde røket i tillegg til Victoria, som da vel ville fått 8 stemmer.

Tenkte fucked mer som i at Line hadde vært rasende😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (5 timer siden):

Enig! De som hadde stemt, skulle blitt geleidet inn på et annet rom, og ikke fått snakke med de som ikke hadde stemt enda!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beetlegirl91 skrev (9 timer siden):

Jeg leste en plass at de driver å finner deltagere til sesong 2, og at det da skulle ikke være en kjeller, men at alt skulle skje i 1 etasje. De påpekte at i spillet kan alt skje 

Ja men jeg syns det har vært veldig forsiktig til nå egentlig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (På 7.5.2024 den 18.12):

Danby var den beste. Både fordi han spilte godt, men også fordi han aldri la skjul på at han spilte. Alt var spilltaktikk. Line derimot prøver å manipulere de andre, og hun spiller på en måte som får meg til å tro ar hun er en mester i manipulasjon in real life også. Er ikke uten grunn at Steffen unnskyldte seg så mange ganger, at Anette prøvde å smiske med henne under ring-spillet, at Victoria ikke brukte pengene sine på å stemme på henne, at Vidar sa han var ferdigsnakket da Line avbrøt og Steffen ba henne la Vidar snakke ferdig. De er jo redde for henne fordi hun treffer en nerve. Danby traff aldri den nerven fordi man skjønner at han ikke er ubehagelig på ekte. Line ER ubehagelig. Og jeg vedder på at flere av oss som reagerer på oppførselen hennes, gjør det nettopp fordi vi har møtt på sånne mennesker på ordentlig. Det er hvertfall derfor mine varsellamper blinker for fullt. Ekkel oppførsel.

Reflekterer over nrk bråket her!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmmwhatever skrev (På 7.5.2024 den 18.47):

Ja, få inn Martine igjen! 

Jeg tror de gamle kommer tilbake for å stemme!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (11 timer siden):

Ja, jeg tenkte det samme. Det hadde jo ikke egentlig noe å si? Det var en veldig  påfallende reaksjon, av begge parter, som sier mye om dynamikken mellom dem. Normalt ville man jo bare svart «men det gjør ingen ting, jeg har jo ikke stemt ennå, da justerer bare jeg stemmene mine».

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (1 time siden):

Ja, jeg tenkte det samme. Det hadde jo ikke egentlig noe å si? Det var en veldig  påfallende reaksjon, av begge parter, som sier mye om dynamikken mellom dem. Normalt ville man jo bare svart «men det gjør ingen ting, jeg har jo ikke stemt ennå, da justerer bare jeg stemmene mine».

Ja, når du sier det var jo reaksjonen til Line også veldig overdramatisk og «da får jeg redde dette også da, ingen andre som greier å gjøre noe riktig!»

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
GoodBubble skrev (13 timer siden):

Jeg tror de gamle kommer tilbake for å stemme!

Åh jeg håper at du har rett🤞🏽

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (10 timer siden):

Satt og sa akkurat det der da jeg så på. "Herregud så dramatisk begge er, Lime har jo ikke stemt enda. Hun justerer bare sine egne stemmer". Men Line var jo nesten overbevist om at Martha spilte. Og en annen ting, hvis Line vil vinne, hvorfor bruker hun alle pengene på ekstrastemme,  da vinner hun uansett ingen penger?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 timer siden):

Satt og sa akkurat det der da jeg så på. "Herregud så dramatisk begge er, Lime har jo ikke stemt enda. Hun justerer bare sine egne stemmer". Men Line var jo nesten overbevist om at Martha spilte. Og en annen ting, hvis Line vil vinne, hvorfor bruker hun alle pengene på ekstrastemme,  da vinner hun uansett ingen penger?

De bryr seg nok ikke noe særlig om premien. Slik er det som regel i Kjendis-Reality.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (8 minutter siden):

De bryr seg nok ikke noe særlig om premien. Slik er det som regel i Kjendis-Reality.

Nei, du har nok rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...