Gå til innhold

SPILLET - nytt program på tv 2 , 23 februar. Dette blir spennende syns jeg.

GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

Underlig opplegg av Vidar og de to som ble stemt ut. Men men.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva i all verden så jeg på nå egt? Så merkelig episode! De sjakk greiene, hva drev Anette med? Og Victoria Skau…. Har ikke ord, hun har vært en flue på veggen gjennom hele sesongen. Alle blir kontrollert og styrt av Line. Æsj, bortkastet tid! 

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Anette Hoff virker veldig snill, synes det var synd hun røk. Jeg forstår ikke taktikken til noen av deltakerne der inne utenom Line.

Line dundrer jo på som et tog og de andre deltakerne bare står og ser på og lar det skje. Ser for meg Martha kommer til å hjelpe Line med å vinne selv om det går på bekostning av henne selv, det er så dumt som man får det

Forstår ikke helt hva jeg driver og ser på. Av og til får jeg en sektfølelse hvor Line er sektlederen

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SkadiJegeren skrev (5 timer siden):
  Skjul innhold

Man blir så irritert av å se på dette. Jeg skjønner ikke Vidar sin argumentasjon i det hele tatt. Han måtte ha et immunitetskort for å gå videre, hvordan kan han mene at de som ville ha stemt han ut fortjener å gå til finalen? Er man med på et spill så gjør man det man kan for å vinne. Og Hun Victoria tror jeg aldri noen på noe tidspunkt har undervurdert. Hva skal hun med disse pengene når hun vet at hun ryker ut. Skal hun ramme de inn å ha på veggen?  Og hvorfor trodde Anette at Line skulle hjelpe henne? 

Jeg tror Vidar, som meg, mistenker at de utstemte deltakerne vil ha noe å si i for utfallet av finalen. Da står han nok sterkere mot Line og Marta enn f.eks. mot Anette i og med at det tidligere kjellerlaget da ville prøvd å hjelpe henne. 

De jeg ikke skjønner noe av er Victoria og Anette. Anette kunne jo prøvd å bruke immunitetskortet til å forhandle med både Vidar, Victoria eller for den saks skyld Line og Marta. Jeg synes det er veldig spesielt at hun blir sittende på en makt som potensielt er utslagsgivende for hele spillet, uten at vi ser en eneste taktisk samtale mellom henne og de andre. 

På samme måte er det helt snålt at Victoria velger å legge igjen pengene i spillet fremfor å prøve å bruke de på noe. Det er jo ikke som om du får de tilbake heller. Igjen viser hun seg å være akkurat som Anette, en person som har hengt seg på et lag lenge, men som ikke har noe driv for å prøve å spille seg selv videre. 

Jeg er ikke skuffet over hvem som røk ut på et generelt nivå, for resultatet kunne jo like gjerne vært det samme dersom Anette og Victoria prøvde hardere, men jeg får ikke lyst til å se videre når de som havner i fare bare legger seg ned. Da kunne man like gjerne kuttet ned episoden til 15 minutter eller en skriftlig oversikt over stemmene. Med unntak av 3-4 episoder som har vært veldig gode sitter jeg igjen med følelsen av av konseptet er veldig bra, men at casten har vært helt feil. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episoder:

Spoiler

Spillet er et godt konsept, men casten er elendig. Det er en gjeng med hoder som ikke egner seg eller gidder å spille spillet, og som er følelsesmessig involvert med hverandre.

Hvordan de kan styre "ubrukelige" Anette rett mot lilla og så rett ut er jo helt tullete av samtlige! Hun er den minst spillende spilleren som er der, et skikkelig spillmessig naut, og er da perfekt å stå med i en finale! Hun var ikke en trussel mot noen, og alle burde jo se det!

Hvordan Anette og Victoria kjører Line fram mot 60 000,- er jo en gåte i seg selv.

Hvordan Martha og Vidar freder og sender den rikeste spilleren som de begge er underkuet, Line, til finalen er helt latterlig av begge to.

Hvordan Victoria lar være å bruke pengene på ekstrastemmer når hun vet at hun er på vei ut blir prikken over i'en rundt galskapen som skjer der inne. 

Altså, beklager, men for et tullete antiklimaks! Casten er så korttenkt og dårlig at det ødelegger jo sesongen.

Om noe, så var disse alliansene med kjeller- og toppetasje med på å ødelegge sesongen. Det dannet nettverk og sosialiseringer som deltakerne ikke kom ut ifra igjen. Det var mye mer interessant å se i starten når det var alle mot alle med mer fri flyt av meninger.

Det er vel Line Andersen som vinner nå? Det må jo nesten skje. Vi har sett det komme, for de tafatte deltakerne har rigget antiklimakset til å bli forutsigbart for det dårligste utfallet. Det har vært det i mange episoder nå, og ble enda verre når Danby forlot. 

Jeg sitter igjen med ambivalente følelser om Spillet. Meget godt konsept som har alle muligheter for å bli skikkelig underholdende, men så ble det ikke det likevel fordi tvistene, konkurransene og casten leverte så svakt underveis.

For å understreke det hele: det er finale neste uke, og og jeg har mest lyst til å skippe hele finalen. Det eneste som får meg til å se finalen er at jeg er en mann som ikke gir meg når slutten er nær.
Så jeg kommer til å se på.

Endret av Ctrl
  • Liker 35
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Granitta skrev (2 minutter siden):

Jeg har  stemt Feeeeeeil... 

🤣

Så jævlig irriterende at ikke Line hadde stemt allerede! Da hadde det blitt action kanskje 🥴

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fillern altså… når Martha stemte feil, så håpet jeg virkelig at Victoria hadde brukt alle pengene sine på å stemme på Line MEN neida!!!!!! Hvorfor ikke????? Og Vidar da!! Kunne ikke den onde versjonen av Vidar komme frem en gang til???
Jeg var skikkelig irritert etter forrige episode også dette!! Vet ikke om jeg gidder å se finalen en gang. Selvom Line har spilt bra så håper jeg ikke at hun vinner. Heier fortsatt på Vidar selvom han har hjulpet jentene veldig mye, men tror ikke han har sjans. 

Endret av MissStiles
  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linazer skrev (14 timer siden):

"Spillet" har tapt seg.  De siste to episodene har vært forutsigbare og kjedelige. 

Anette skjønner ikke bæret av hvordan hun skal spille strategisk,  og hun tar merkelige valg i konkurranser. 

Line beholder tilliten fra flere spillere. Ganske utrolig egentlig når man ser oppførselen hennes.  Hennes medspillere er altså så lettlurte.

Vidar kunne vært en god spiller, men han er uforutsigbar og sliter med følelsene det gode versus det onde.

Syns ikke det er så spennende lengre. 

Enig, men det er jo lite å gjøre med for produksjonen, når deltakerne gjør som de gjør. At Vidar tok ut Danby ødela dessverre mye for underholdningsverdien i ettertid. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffet over episoden og resten av serie.

De la line styre som hun ville og det var det. Ferdig med saken.

Litt dumt også. 

Håper på noe twist i siste episoden men tror det blir neppe det.

Kunne vært en god serie men desverre skuffende. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig sist søndag, kjedelig i dag. Vidar kunne spart seg for å late som han er så edgy, han er jo bare feig. 

• Liker 32
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissStiles skrev (43 minutter siden):

Fillern altså… når Martha stemte feil, så håpet jeg virkelig at Victoria hadde brukt alle pengene sine på å stemme på Line MEN neida!!!!!! Hvorfor ikke????? Og Vidar da!! Kunne ikke den onde versjonen av Vidar komme frem en gang til???
Jeg var skikkelig irritert etter forrige episode også dette!! Vet ikke om jeg gidder å se finalen en gang. Selvom Line har spilt bra så håper jeg ikke at hun vinner. Heier fortsatt på Vidar selvom han har hjulpet jentene veldig mye, men tror ikke han har sjans. 

Heier ikke på noen av de, tror nesten ikke at jeg gidder å se finalen! Veike Vidar som lurte meg i stemme-ut-Danby-episoden og det var det..., seile-seg-gjennom-spillet-Martha som knapt har spilt på egenhånd, men som følger Line som en trofast understått tjener, og Line da som har spilt spillet til det fulle, men som er så uspiselig at jeg orker ikke 😅

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det med det smilet/fliret til Line egentlig 😅Vil du ha en klem og samtidig det gliset..

• Liker 37
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line er den absolutte beste spilleren, så hun fortjener å vinne.

Så et spørsmål til de damene her i tråden som har så mye imot henne at diagnoser kastes i hytt og pine..,

Har dere det bra ? At det er mulig å lire av seg så mye dritt om en person. Alt fra å ikke like måten hun smiler på til at det er bra at hun ikke fikk barn. Da er det ikke henne det er noe gale med men avsenderen av dritten. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det ble veldig antiklimaks her. tenker at dersom det er en sesong 2 bør man forsøke å forhindre muligheten til å ha for sterke allianser for det gjør det veldig forutsigbart og lite spennende. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Infinity skrev (34 minutter siden):

Line er den absolutte beste spilleren, så hun fortjener å vinne.

Så et spørsmål til de damene her i tråden som har så mye imot henne at diagnoser kastes i hytt og pine..,

Har dere det bra ? At det er mulig å lire av seg så mye dritt om en person. Alt fra å ikke like måten hun smiler på til at det er bra at hun ikke fikk barn. Da er det ikke henne det er noe gale med men avsenderen av dritten. 

Har ikke kastet diagnoser etter henne, ei heller kommentert hennes barnløshet.

Har heller ikke kommentert smilet hennes, men dog har jeg kommentert blikket hun sender andre, da det er helt bevisst fra Line og ikke særlig sympatisk. Håper det er greit at jeg anser henne som uspiselig til tross for det, og samtidig anerkjenner at hun spiller spillet 👍

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske de kunne stemne noen inn igjen neste episode. "Callback"

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig med mange her. Men at Vidar mener at å gå imot jentegjengen/alliansen sin er å gå etter sin onde side...  - det stemmer jo ikke! Det gode av ham ville jo nettopp være å prøve å vinne over deres lumske spill.. ahhhhh . Og Victoria da.. og hun kommenterer at hun har spilt mest her inne? vel det gjorde du ikke i kveld i alle fall.  *snytt* 

😝

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...