Lawyam Skrevet 7. april 2024 #361 Del Skrevet 7. april 2024 Cookiesandcream skrev (3 minutter siden): Jeg føler ikke at Anette nødvendigvis bare er såret for at hun ble stemt ut første dagen, men at Danby fremdeles lyver henne rett opp i trynet. Da blir jo saken rippet opp i på nytt igjen. Og det gjelder hele kjellerlaget. Han lyver jo til dem alle sammen og de skjønner at han overhodet ikke kan stoles på. DET hadde provosert meg også. Han løy jo til Ida inne på rommet (og hun visste det), samtidig som han prøvde å overtale henne. Heldigvis gjennomskuet hun det, på tross av at hun vingler ekstremt. Tror Victoria kommer til å reagere negativt på Danby i neste episode. De er jo bestevenner der inne, men han lyver jo så det renner til henne også. Jeg synes det var fantastisk at Erik ikke gadd å jatte med Danby, og elsker at Danby må svette litt. 😅 Men så må de vel forstå at han nesten må lyve også da når det er et SPILL og med så mye sutring omkring at han valgte akkurat henne når oppgaven var å stemme noen ut. De skjuler jo faktisk at de vet det de også og lyver om at de ikke visste, og løgn er løgn, spill er spill. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 7. april 2024 #362 Del Skrevet 7. april 2024 3 minutter siden, Tom.Krus said: Aha ja? Vel, hadde jeg deltatt i ett spill så hadde ihvertfall jeg foretrukket å være med et team jeg kunne stolt på. Ikke en som løy meg opp i trynet for så å dolke meg i ryggen når jeg minst ventet det. Men bra vi er forskjellig der da. Men dette er jo ikke et lagspill..? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 7. april 2024 #363 Del Skrevet 7. april 2024 (endret) Tom.Krus skrev (12 minutter siden): Aha ja? Vel, hadde jeg deltatt i ett spill så hadde ihvertfall jeg foretrukket å være med et team jeg kunne stolt på. Ikke en som løy meg opp i trynet for så å dolke meg i ryggen når jeg minst ventet det. Men bra vi er forskjellig der da. Ingen av dem er å stole på og ingen av dem kan vite om de stoler på rett person. Hver og en av dem vet bare en ting; Danby har ikke stemt ut MEG og IKKE noen av oss! Det kan hjelpe han å bli. Endret 7. april 2024 av Lawyam 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 7. april 2024 #364 Del Skrevet 7. april 2024 Thumper skrev (6 timer siden): Det er lagt ut på nett, så nei. Du får holde deg unna tråden til du får sett episoden. Det skal vel skjules frem til episoden har gått lineært på tv. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 7. april 2024 #365 Del Skrevet 7. april 2024 Ååå denne episoden var knall. Ikke ofte jeg får høypuls av tv. Men jeg kjente på det en stund etter episoden. Det som var ekstra gøy var jo å se hvor sykt kjellerlaget vokste. I utgangspunktet så det jo ut til at Martine hadde den store kontrollen. Men i episoden så vaklet det jo litt med henne. Iht gamle gjengen som fisket etter info og hun lekket jo litt. Tenkte at de kom til å spille med brukket vinge uten Martine sin taktikk. Også bare vokser de som fugl fønix. Ikke bare en men alle på laget. Anette har gått fra en forvirret høne. Til å bli en stabil og tøff spiller. Var veldig gøy å se hvordan hun taklet ddt når danby står å lyver henne midt i fleisen. Skjønner godt at kjellerlaget vil ha Danby ut. De vet jo hvordan han spiller alle ut. Blir faktisk veldig spennende å se om han klarer å manipulere de andre til å ikke stenme på han nestegang. Når de får vite hva han har holdt på med. Slik han klarte å åle seg ut av en utstemming i dag. Imponerende. Det som er styrken til kjellerlaget kan også bli kjellerlaget sin svakhet når de taper gruppeoppgaver og en av de må ut. Og på et tidspunkt må nok også de mot hverandre. Toppetasjen har iallefall fått seg en stor knekk i dag. Da det ble så mye taktiske greier før de kom frem til resultatet. Også har de svekket posisjonen sin veldig ved å bruke mye penger på å stemme ut en på eget lag. Men det er jo også danby sitt verk. Lurer veldig på hvordan finale runder blir. Ser ikke helt det for meg. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 8. april 2024 #366 Del Skrevet 8. april 2024 Er spent på om Danby kommer til å innrømme at han stemte på bl.a Annette, eller om han vil fortsatt nekte for det og prøve å overbevise toppetasjen om at kjellerlaget bløffer for å så splid. Jeg liker Vidar best av de oppe, men syns kjellerlaget er så fine folk. Flott å se at Herman og Anette føler seg tryggere, og se den barnlige gleden til Steffen og Erik er jo selveste kapteinen på laget! ( Han var forøvrig kaptein i 14 kamper på det norske landslaget i fotball, så dette er ikke nytt for ham å tre frem slik foråsidetsånn ) 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 8. april 2024 #367 Del Skrevet 8. april 2024 (endret) Krokenguri skrev (5 timer siden): Ååå denne episoden var knall. Ikke ofte jeg får høypuls av tv. Men jeg kjente på det en stund etter episoden. Det som var ekstra gøy var jo å se hvor sykt kjellerlaget vokste. I utgangspunktet så det jo ut til at Martine hadde den store kontrollen. Men i episoden så vaklet det jo litt med henne. Iht gamle gjengen som fisket etter info og hun lekket jo litt. Tenkte at de kom til å spille med brukket vinge uten Martine sin taktikk. Også bare vokser de som fugl fønix. Ikke bare en men alle på laget. Anette har gått fra en forvirret høne. Til å bli en stabil og tøff spiller. Var veldig gøy å se hvordan hun taklet ddt når danby står å lyver henne midt i fleisen. Skjønner godt at kjellerlaget vil ha Danby ut. De vet jo hvordan han spiller alle ut. Blir faktisk veldig spennende å se om han klarer å manipulere de andre til å ikke stenme på han nestegang. Når de får vite hva han har holdt på med. Slik han klarte å åle seg ut av en utstemming i dag. Imponerende. Det som er styrken til kjellerlaget kan også bli kjellerlaget sin svakhet når de taper gruppeoppgaver og en av de må ut. Og på et tidspunkt må nok også de mot hverandre. Toppetasjen har iallefall fått seg en stor knekk i dag. Da det ble så mye taktiske greier før de kom frem til resultatet. Også har de svekket posisjonen sin veldig ved å bruke mye penger på å stemme ut en på eget lag. Men det er jo også danby sitt verk. Lurer veldig på hvordan finale runder blir. Ser ikke helt det for meg. Men altså; det er ikke bare Danby som har stemt ut folk, vel? Resten av gjengen har stemt de også. Kun den ene gangen hvor alle stente blank var Danby den eneste skyldige og de andre 'uskyldige'. Kanskje til og med mer siden Danby ikke har hatt penger til å legge inn dobbeltstemmer for å få noen ut, de andre valgte å bruke dem. Endret 8. april 2024 av Lawyam 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiesandcream Skrevet 8. april 2024 #368 Del Skrevet 8. april 2024 Lawyam skrev (7 timer siden): Men så må de vel forstå at han nesten må lyve også da når det er et SPILL og med så mye sutring omkring at han valgte akkurat henne når oppgaven var å stemme noen ut. De skjuler jo faktisk at de vet det de også og lyver om at de ikke visste, og løgn er løgn, spill er spill. Ingen av dem har jo konfrontert ham om det direkte, og ingen av den har heller benektet at de vet. Det går rykter pga at Ida sladret til Line og de. Så han kunne bare oversett det og ikke sagt noe om det. Men klart, han ville vel prøve å overtale dem til å ikke stemme på ham. Jeg synes bare det er rart at han ikke tenker tanken på at de kanskje har fått vite det, og at å lyve om det derfor bare gjør ting verre. Vi har nok ulike meninger om dette og det er helt greit. Spennende er det i hvert fall 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 8. april 2024 #369 Del Skrevet 8. april 2024 Noen som har funnet ut hvordan de gjorde det med sesong 2 i Korea (opphavslandet)? Ble det morsomt når deltakere visste om dette med kjelleren? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huttetutt Skrevet 8. april 2024 #370 Del Skrevet 8. april 2024 Synes Anette tar det litt vel personlig at Danby stemte på henne🙄 Skal alle som har blitt stemt på legge de andre for hat, så blir det utrivelig underholdning! Litt divanykker, kanskje? 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollert Skrevet 8. april 2024 #371 Del Skrevet 8. april 2024 Huttetutt skrev (39 minutter siden): Synes Anette tar det litt vel personlig at Danby stemte på henne🙄 Skal alle som har blitt stemt på legge de andre for hat, så blir det utrivelig underholdning! Litt divanykker, kanskje? Nei, men jeg tror den saken der bunner i at alle var enige om å stemme blankt, og da kommer det ekstra ut av det blå å bli pekt på og stemt ut. Det blir en annnen greie enn om alle stemmer på alle som i en vanlig runde. Er nok derfor dette har fått så stor plass i spillet. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkadiJegeren Skrevet 8. april 2024 #372 Del Skrevet 8. april 2024 Skjønner ikke greia med å stemme blankt. Da blir det vel bare omstemming? Hva vil Erik Thorstvedt oppnå med å si det? Hadde de spilt bra så hadde holdt det skjult at de ville ha ut Danby og latt han føle seg trygg. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 8. april 2024 #373 Del Skrevet 8. april 2024 Lawyam skrev (7 timer siden): Men altså; det er ikke bare Danby som har stemt ut folk, vel? Resten av gjengen har stemt de også. Kun den ene gangen hvor alle stente blank var Danby den eneste skyldige og de andre 'uskyldige'. Kanskje til og med mer siden Danby ikke har hatt penger til å legge inn dobbeltstemmer for å få noen ut, de andre valgte å bruke dem. Han har jo vært med å stemme ut samtlige i kjelleren. Så vidt jeg husker. De andre har ikke det. Det at kjelleren er ite etter danby er jo pga når de har fått stemmene, så ser de jo hvordan han har spilt ut en etter en. Og vet dermed at han på ingen måte er til å stole på. Feks slik han lurte Martine ned i kjelleren. Alle oppe tror jo det er line som er den store spilleren. De er vel ikke helt ute ang danby. Men han kommer jo med mye info til alle. Så de tror han er ok på laget sitt. Og skjønner ikke at det er han som lurer dem. Kjellerlaget visste jo at danby kjører høyt spill. De hadde ikke sett for seg at han skulle få de andre til å bruke penger på eget lag. Og dermed ikke fikk ha ut. Men da så de jo også at han kjørerer enda hardere ut enn de trodde. Så de kommer nok til å kjøre enda mer på han nå etter siste episodes stemmer. Spm er jo om ida fortsatt ønsker å beskytte danby eller om hun holder på kjeller laget. Men hun også har jo trodd at det har vært line som er den som trekker mest i trådene. Men hun må jo ha sett det nå at det er danby som gjør det. Jeg tror ikke danby holder sin lovnad ovenfor line å kjøpe en stemme for henne, i neste runde. Da han vet at line er på de andres lepper. Og en hard konkurent som kan ta han. Tenker at han kommer til å si at kjellerlaget lyver om han. Og at det evnt er line som har bedt han om å stemme slik han har gjort. For å få vekk fokuset fra seg selv. Vi får se hva som skjer neste uke. Alle vil jo ha ut en med mye penger og spiller høyt. Så tror nok det komner til å stå mellom line og danby om toppetasjen taper lag konkurranse igjen. Også har de jo feks viktoria som ikke egentlig vil at sitt lag skal vinne. Hun begynner å holde med kjellerlaget. Så spennende å se hvordan hun reagerer på avslringene om danby. Han hun har stolt mest på. Neste uke så må alle tenke mer på å spille hardt. Ida mener jeg å huske er den eneste i kjelleren som danby ikke har stemt på. Så vil anta at hun har mer tilitt til han enn resten av kjellerlaget. Hun vet jo ikke at han på nippet har holdt på å spille henne ned flere ganger. Men valgt andre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 8. april 2024 #374 Del Skrevet 8. april 2024 Huttetutt skrev (2 timer siden): Synes Anette tar det litt vel personlig at Danby stemte på henne🙄 Skal alle som har blitt stemt på legge de andre for hat, så blir det utrivelig underholdning! Litt divanykker, kanskje? Tror alle følte på at den stemmen satte spillet. Planen var jo å stemme blankt, slik at de fikk litt mer tid til å se hva dette gikk ut på. De hadde 15 minutter fra de kom inn til første avstemming. Og naturlig vis veldig forvirrende for alle. Ingen hadde da noe grunnlag til å stemme på noen. Så når anette fikk en stemme, mistet alle muligheten til å vite mer om spillet og satte spillets standard før alle var klar. Hadde alle spilt blankt. Så hadde de sett at de kanskje måtte gjette seg til hvem de trodde kom til å bli harde motstandere og resultatet kunne blitt annerledes. Vi som seere ser jo spillet i en større enhet. Mens spillerne må spille ut fra eget perspektiv som er et smalere bilde enn det vi ser. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 8. april 2024 #375 Del Skrevet 8. april 2024 Huttetutt skrev (2 timer siden): Synes Anette tar det litt vel personlig at Danby stemte på henne🙄 Skal alle som har blitt stemt på legge de andre for hat, så blir det utrivelig underholdning! Litt divanykker, kanskje? Sett deg anette sine sko. Hun hadde mareritt to uker før. Om å bli stengt inne i en bunker. Hun var veldig glad det ikke var sånn. Hun vet ingenting når hun kommer inn der. Er der i 15 minutter pluss en time under stemmingen. Hun vet at alle er enige om å stemme blankt. Blir sendt ned i marerittet sitt. Noe man også ser preger henne sterkt. Også får hun stemmesedlene. Og ser at det kun er danby som ikke har fulgt denne. Hun var langt nede de første døgnene. Så kommer en etter en og de ser at han er eneste som har stemt på alle. Anette får ikke vite mer om de oppe, annet enn det de andre har å si når de komner. Erik hadde vel ikke så mye info han heller. Men når Martine kommer får Annette vite hvordan spillet spilles og hva det går ut på. Danby var fra Martine sitt ståsted en aliert. Og de får vite at han har stemt på henne også. Samme med herman og samme med tolleren. Det ville jo være idiotisk å stole på han igjen. Og absolutt en de bør ønske ut om de skal være med å spille videre. Litt morsomt at mange seere støtter danbys spill med dolking i ryggen. Mens ida får hat meldinger for det samme.... just sayin 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 8. april 2024 #376 Del Skrevet 8. april 2024 Hvis kjellerlaget taper lagkonkurransen tror jeg ida er den som ligger dårligst an. Der de andre er stødige til planen. Så viser ikke hun laget at hun er det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huttetutt Skrevet 8. april 2024 #377 Del Skrevet 8. april 2024 Krokenguri skrev (48 minutter siden): Sett deg anette sine sko. Hun hadde mareritt to uker før. Om å bli stengt inne i en bunker. Hun var veldig glad det ikke var sånn. Hun vet ingenting når hun kommer inn der. Er der i 15 minutter pluss en time under stemmingen. Hun vet at alle er enige om å stemme blankt. Blir sendt ned i marerittet sitt. Noe man også ser preger henne sterkt. Også får hun stemmesedlene. Og ser at det kun er danby som ikke har fulgt denne. Hun var langt nede de første døgnene. Så kommer en etter en og de ser at han er eneste som har stemt på alle. Anette får ikke vite mer om de oppe, annet enn det de andre har å si når de komner. Erik hadde vel ikke så mye info han heller. Men når Martine kommer får Annette vite hvordan spillet spilles og hva det går ut på. Danby var fra Martine sitt ståsted en aliert. Og de får vite at han har stemt på henne også. Samme med herman og samme med tolleren. Det ville jo være idiotisk å stole på han igjen. Og absolutt en de bør ønske ut om de skal være med å spille videre. Litt morsomt at mange seere støtter danbys spill med dolking i ryggen. Mens ida får hat meldinger for det samme.... just sayin Er vel fordi Danby tross alt SPILLER , han gjør det han gjør med overlegg og en plan. Mens Ida springer rundt som en hodeløs slarvkjerring og er så ufattelig dum at hun gir all info til motstanderneog dolker sitt eget lag i ryggen uten å skjønne det selv🙄 Litt merkelig hvordan alle kommenterer at det er jo et SPILL, men syns det er helt innafor at Anette tar det som en personlig fornærmelse. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 8. april 2024 #378 Del Skrevet 8. april 2024 Krokenguri skrev (1 time siden): Hvis kjellerlaget taper lagkonkurransen tror jeg ida er den som ligger dårligst an. Der de andre er stødige til planen. Så viser ikke hun laget at hun er det. Tvilsomt. Overetasjen trenger Ida som en løs kanon på kjellerlaget så de kommer til å sørge for å få ut en av de sterke, Erik f.eks. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 8. april 2024 #379 Del Skrevet 8. april 2024 Synd Line eller Victoria ikke delte informasjon angående Ida med kjellerlaget. Det hadde vært gøy det! Danby er jo sånn som man forventer av en fyr langt ute på høyresiden så føler det blir feil av meg å klage over han. Jeg sliter med å forstå om Line også er en person med lite empati eller ikke. Var vel en grunn til at hun halvveis fikk fyken av nrk, men vet ikke. Hun gjør en ok figur i Spillet Ida viser oss hvordan folk ble angivere under andre verdenskrig og er en type menneske etterretningstjenester liker å rekruttere som informanter 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 8. april 2024 #380 Del Skrevet 8. april 2024 Lawyam skrev (12 timer siden): En tanke! Kjellerlaget har vel ikke stemmesedlene nå, så Danby kan vel klare å overbevise om at kjelleren lyver for å ta ham kanskje. Ellers tror jeg nå de andre på laget hans bryr seg lite om han stemte på Anette, de skjønner jo at det er spill og det var første runde. Jeg hadde ikke brydd meg. De beviser det enkelt ved å fortelle hvem som også stemte på f.eks. Erik og Steffen. Danby kunne løst dette elegant ved å sagt til Anette at han stemte på henne for å skape litt støy og at det ikke hadde noe med henne som person å gjøre(for det er det hun tror, at noen har stemt på henne fordi "hun er gammel dame".) 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå