Gå til innhold

SPILLET - nytt program på tv 2 , 23 februar. Dette blir spennende syns jeg.

GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

Krokenguri skrev (2 timer siden):

Han har jo vært med å stemme ut samtlige i kjelleren. Så vidt jeg husker. De andre har ikke det. 

Det at kjelleren er ite etter danby er jo pga når de har fått stemmene,  så ser de jo hvordan han har spilt ut en etter en. Og vet dermed at han på ingen måte er til å stole på. Feks slik han lurte Martine ned i kjelleren.  

Alle oppe tror jo det er line som er den store spilleren. De er vel ikke helt ute ang danby. Men han kommer jo med mye info til alle. Så de tror han er ok på laget sitt. Og skjønner ikke at det er han som lurer dem. 

Kjellerlaget visste jo at danby kjører høyt spill. De hadde ikke sett for seg at han skulle få de andre til å bruke penger på eget lag.  Og dermed ikke fikk ha ut. Men da så de jo også at han kjørerer enda hardere ut enn de trodde.  Så de kommer nok til å kjøre enda mer på han nå etter siste episodes stemmer.  Spm er jo om ida fortsatt ønsker å beskytte danby eller om hun holder på kjeller laget. 

Men hun også har jo trodd at det har vært line som er den som trekker mest i trådene.  Men hun må jo ha sett det nå at det er danby som gjør det.

Jeg tror ikke danby holder sin lovnad ovenfor line å kjøpe en stemme for henne, i neste runde. Da han vet at line er på de andres lepper. Og en hard konkurent som kan ta han. 

Tenker at han kommer til å si at kjellerlaget lyver om han. Og at det evnt er line som har bedt han om å stemme slik han har gjort. For å få vekk fokuset fra seg selv. 

Vi får se hva som skjer neste uke. Alle vil jo ha ut en med mye penger og spiller høyt. Så tror nok det komner til å stå mellom line og danby om toppetasjen taper lag konkurranse igjen.  Også har de jo feks viktoria som ikke egentlig vil at sitt lag skal vinne. Hun begynner å holde med kjellerlaget. Så spennende å se hvordan hun reagerer på avslringene om danby. Han hun har stolt mest på.  

Neste uke så må alle tenke mer på å spille hardt. Ida mener jeg å huske er den eneste i kjelleren som danby ikke har stemt på. Så vil anta at hun har mer tilitt til han enn resten av kjellerlaget.  Hun vet jo ikke at han på nippet har holdt på å spille henne ned flere ganger. Men valgt andre

Tror Ida skal få slite fremover. Når OL får vite at KL vet hva som er stemt, vil de jo få et behov for å forsvare seg; de blir jo angrepet. Der tror jeg at Ida bør sitte musestille, siden hun har lekket informasjon om hvem KL vil ta, det kommer nok frem da, det er Danbys beste kort pr idag, også OL få rettet fokus på Idas svik, da kan de forstå at de må få henne ut først hvis KL taper. En mindre på KL.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror alle følte på at den stemmen satte spillet. Planen var jo å stemme blankt, slik at de fikk litt mer tid til å se hva dette gikk ut på. De hadde 15 minutter fra de kom inn til første avstemming. Og naturlig vis veldig forvirrende for alle. Ingen hadde da noe grunnlag til å stemme på noen. 

Så når anette fikk en stemme, mistet alle muligheten til å vite mer om spillet og satte spillets standard før alle var klar. 

Hadde alle spilt blankt. Så hadde de sett at de kanskje måtte gjette seg til hvem de trodde kom til å bli harde motstandere og resultatet kunne blitt annerledes. 

Vi som seere ser jo spillet i en større enhet. Mens spillerne må spille ut fra eget perspektiv  som er et smalere bilde enn det vi ser. 

Jeg tror mest det fra OL bare handler om at de ikke forsto hvorfor akkurat Anette For KL handler det om at det ble akkurat Anette og at Erik forsto at det var en som ikke var lagspiller..og motsa selveste.. For Erik skal ha kontroll. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (27 minutter siden):

De beviser det enkelt ved å fortelle hvem som også stemte på f.eks. Erik og Steffen.

Ja, de må jo gjerne begynne å ramse opp hvem som har stemt dem ut.... mottakere vil ikke bare oppleve det som at Danby står på lista, men det vil medføre at de andre som også har stått som medutstemmere også vil føle seg mer utsatt. Hvis de ikke har listene har de uansett ikke bevis for hvem som stemte hva, de kan nekte alle sammen, for de har bare gått en og en i stemmerommet. Dessuten har Danby jo spurt produserene på forhånd og de sa stemmene skulle være anonyme så det kan være at det argumentet bør legges frem. KL har jo sett de, men hvis Danby sier at det ikke kan stemme, så kan han kanskje overbevise laget sitt. 

takinova skrev (27 minutter siden):

Danby kunne løst dette elegant ved å sagt til Anette at han stemte på henne for å skape litt støy og at det ikke hadde noe med henne som person å gjøre(for det er det hun tror, at noen har stemt på henne fordi "hun er gammel dame".)

Det er hvertfall det argumentet hun bruker og kanskje tror, men det er jo bare hun som spekulerer. Jeg hadde ikke sagt det, men at jeg lukka øynene og lot pekefingeren  bestemme hvem den landet på - og det ble tilfeldigvis Anette, det kan være jeg kunne 'tilstått', men de satt nå klar til å overbevise alle som kom ned om at Danby måtte tas da, så den gjengen er indoktrinert og hjernevasket uansett.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjellerlaget kan på en måte "bevise" at de vet hvem som stemte hva. For de vet jo selv hvem de har stemt og kjellerlaget kan fortelle nøyaktig hvem som fikk stemme fra hvem. Det gjør det i hvert fall mer troverdig.

Jeg får inntrykk av at Anette overdriver hvor såret hun er også, for å gi Danby dårlig samvittighet og virkelig sette ham ut. Det hadde i hvert fall jeg gjort. Smørt skikkelig tjukt på over hvor skuffet og lei meg jeg ble, og hvor grusomt det var å være alene i kjelleren. Selv om jeg ikke tror Danby er en person som nødvendigvis får så mye dårlig samvittighet. ;)

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huttetutt skrev (5 timer siden):

Er vel fordi Danby tross alt SPILLER , han gjør det han gjør med overlegg og en plan. Mens Ida springer rundt som en hodeløs slarvkjerring og er så ufattelig dum at hun gir all info til motstanderneog dolker sitt eget lag i ryggen uten å skjønne det selv🙄

Litt merkelig hvordan alle kommenterer at det er jo et SPILL, men syns det er helt innafor at Anette tar det som en personlig fornærmelse. 

Å si at anette er etter danby pga fornærmet  er vel å forenkle det svært mye. Han dolket henne i ryggen og de andre som gikk ned i den kjelleren.  Også gir han de ikke noen bedre grunner til å ikke gå etter han, når han står pg direkte lyver de en etter en i fleisen etterpå.  De har vel ingen andre kandidater som er en bedre målskive enn han. Så et helt naturlig valg fra kjeller laget sin side.  Dessuten så blir jo ikke relasjonen mellom ham og anette noe bedre av lyvingen hans. Hadde du vært i hennes sko. Så hadde også du gjort det samme. 

Det var ikke meg som stemte på deg. Du måååå tro på meg. Også har hun sett den bunken med alle stemmene og at det kun var han som gjorde det.

Det finnes jo ikke et fiber som skulle tilsi noen tilitt for danby fra hennes og de andre sin side. Eneste er evnt ida som ikke fikk stemme av han. 

Erik stolte på han og det han sa. Det samme med tolleren, herman og martine. Som alle tre var i alianse med han. Trodde de. 

Jeg også hadde garantert gått etter han når jeg kom opp. Noe annet ville jo bare være dumt.

Danby spiller litt mer kaldt og kynisk. Ida spiller litt ut fra følsene sine og litt taktikk. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anononyma skrev (4 timer siden):

Tvilsomt. Overetasjen trenger Ida som en løs kanon på kjellerlaget så de kommer til å sørge for å få ut en av de sterke, Erik f.eks.

Tror ikke erik er den de vil miste nå. Han er nok den som er litt bærebjelke nå. Samtidig som alle står litt mer støtt  utenom ida. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Majer skrev (5 timer siden):

Synd Line eller Victoria ikke delte informasjon angående Ida med kjellerlaget. Det hadde vært gøy det! Danby er jo sånn som man forventer av en fyr langt ute på høyresiden så føler det blir feil av meg å klage over han. Jeg sliter med å forstå om Line også er en person med lite empati eller ikke. Var vel en grunn til at hun halvveis fikk fyken av nrk, men vet ikke. Hun gjør en ok figur i Spillet 

Ida viser oss hvordan folk ble angivere under andre verdenskrig og er en type  menneske etterretningstjenester liker å rekruttere som informanter 

( Ang Ida)

Nå måtte jeg le!
Litt fælt, men morsomt. 🫣

Endret av Zenhouse
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke erik er den de vil miste nå. Han er nok den som er litt bærebjelke nå. Samtidig som alle står litt mer støtt  utenom ida. 

Det er vel nettopp derfor det er i overetasjene interesse å få han ut dersom kjellerlaget taper neste konkurranse.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anononyma skrev (15 minutter siden):

Det er vel nettopp derfor det er i overetasjene interesse å få han ut dersom kjellerlaget taper neste konkurranse.

Ja sånn ja. Det kan nok tenkes. Ida tror jeg går klar iom at hun stort sett er den eneste som har avslørt litt iht kjeller laget.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (6 timer siden):

Å si at anette er etter danby pga fornærmet  er vel å forenkle det svært mye. Han dolket henne i ryggen og de andre som gikk ned i den kjelleren.  Også gir han de ikke noen bedre grunner til å ikke gå etter han, når han står pg direkte lyver de en etter en i fleisen etterpå.  De har vel ingen andre kandidater som er en bedre målskive enn han. Så et helt naturlig valg fra kjeller laget sin side.  Dessuten så blir jo ikke relasjonen mellom ham og anette noe bedre av lyvingen hans. Hadde du vært i hennes sko. Så hadde også du gjort det samme. 

Det var ikke meg som stemte på deg. Du måååå tro på meg. Også har hun sett den bunken med alle stemmene og at det kun var han som gjorde det.

Det finnes jo ikke et fiber som skulle tilsi noen tilitt for danby fra hennes og de andre sin side. Eneste er evnt ida som ikke fikk stemme av han. 

Erik stolte på han og det han sa. Det samme med tolleren, herman og martine. Som alle tre var i alianse med han. Trodde de. 

Jeg også hadde garantert gått etter han når jeg kom opp. Noe annet ville jo bare være dumt.

Danby spiller litt mer kaldt og kynisk. Ida spiller litt ut fra følsene sine og litt taktikk. 

Hvordan i alle dager kan du påstå at jeg ville gjort det samme? Kjenner du meg?

Anette har tydeligvis ikke forstått at hun er med på et SPILL, der folk stemmes ut. Tåpelig av en godt voksen dame å oføre seg som om han har kjørt over katta hennes🙄🤦‍♀️

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at anette er etter danby pga fornærmet  er vel å forenkle det svært mye. Han dolket henne i ryggen og de andre som gikk ned i den kjelleren. 

Han dolket ikke, han stemte ut slik de fikk beskjed om å gjøre. En time etter han møtte en dame han ikke hadde noe relasjon til valgte han å stemme den personen ut. 

Også gir han de ikke noen bedre grunner til å ikke gå etter han, når han står pg direkte lyver de en etter en i fleisen etterpå. 

For å vinne den konkurransen må man lyve, manipulere. Ingen av de andre er ærlige i det spillet. De lyver for hverandre hele tiden. Anette og de løy også de rett i fleisen da Overetasjen spurte om de hadde sett noe, eller visste noe, nei sa de! De gjorde seg enig i å lyve. Det er ganske så mye viktigere info å kunne ha fått enn om Danby hadde stemt ut Anette eller ikke! 

De har vel ingen andre kandidater som er en bedre målskive enn han. Så et helt naturlig valg fra kjeller laget sin side.  Dessuten så blir jo ikke relasjonen mellom ham og anette noe bedre av lyvingen hans. Hadde du vært i hennes sko. Så hadde også du gjort det samme. 

Nei, de hadde ikke bedre målskive. Anette startet det da hun fikk vite hvem som stemte på henne. 

Du står ikke ovenfor noen i et spill og sier; 'jeg stemte på deg' altså.  Da lyver du! 

Det var ikke meg som stemte på deg. Du måååå tro på meg. Også har hun sett den bunken med alle stemmene og at det kun var han som gjorde det

Nei, ikke når du vet de lyver, men så forstår man jo hvorfor også; han vil ikke elimineres. Kjellerlaget hadde overvekt i antall stemmer ved hvert valg, så de er dem fletallet kunne unnvære. De har ingen grunn til å ha tillitt til noen i overetasjen. Ingen over til dem under heller. Spillet handler om å få elimert en spiller, da kan ingen stole på noen. En må ut hver dag.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huttetutt skrev (14 minutter siden):

Anette har tydeligvis ikke forstått at hun er med på et SPILL, der folk stemmes ut. Tåpelig av en godt voksen dame å oføre seg som om han har kjørt over katta hennes🙄🤦‍♀️

Enig; hun virker som hun spiller i et dramastykke. Gammel dame, utstøtt, hevngjerrig, ingen jobb, forlatt, alene, bo i en kjeller, sortere bønner. Gråt, ensomhet, savn. Det eneste som mangler er melankolsk musikk og et teaterteppe.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (16 timer siden):

Ingen av dem har jo konfrontert ham om det direkte, og ingen av den har heller benektet at de vet. Det går rykter pga at Ida sladret til Line og de. Så han kunne bare oversett det og ikke sagt noe om det. Men klart, han ville vel prøve å overtale dem til å ikke stemme på ham. Jeg synes bare det er rart at han ikke tenker tanken på at de kanskje har fått vite det, og at å lyve om det derfor bare gjør ting verre. Vi har nok ulike meninger om dette og det er helt greit. Spennende er det i hvert fall :)

Danby har utalt i media nå at han spurte produksjonen om det var helt sikkert at det var anonyme stemmer og at de bekreftet det. Antagelig derfor han enda går ut fra at de ikke vet det? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huttetutt skrev (8 timer siden):

Så når det er en som har dolket deg og dine venner da er det mest naturlig å tilgi , stole på og gå etter noen andre som ikke har gjort dere noe? 

Jeg bare spør , for jegcskjlnner da ikke ligikken din iht hvem du mener de da burde ha gått etter?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (8 timer siden):

Han dolket ikke, han stemte ut slik de fikk beskjed om å gjøre. En time etter han møtte en dame han ikke hadde noe relasjon til valgte han å stemme den personen ut. 

For å vinne den konkurransen må man lyve, manipulere. Ingen av de andre er ærlige i det spillet. De lyver for hverandre hele tiden. Anette og de løy også de rett i fleisen da Overetasjen spurte om de hadde sett noe, eller visste noe, nei sa de! De gjorde seg enig i å lyve. Det er ganske så mye viktigere info å kunne ha fått enn om Danby hadde stemt ut Anette eller ikke! 

Nei, de hadde ikke bedre målskive. Anette startet det da hun fikk vite hvem som stemte på henne. 

Du står ikke ovenfor noen i et spill og sier; 'jeg stemte på deg' altså.  Da lyver du! 

Nei, ikke når du vet de lyver, men så forstår man jo hvorfor også; han vil ikke elimineres. Kjellerlaget hadde overvekt i antall stemmer ved hvert valg, så de er dem fletallet kunne unnvære. De har ingen grunn til å ha tillitt til noen i overetasjen. Ingen over til dem under heller. Spillet handler om å få elimert en spiller, da kan ingen stole på noen. En må ut hver dag.

Ja akkuat de spiller et spill for å ikke bli sendt ut selv må de finbw ut av hvem som spiller høyest og sleipt. trekker i tråder og finne ut av den de ikke jan stole på. I dette spillet er det jo hvem de kan stole minst på. 

For kjellerlaget er jo det 100% danby som er den personen.  Den eneste som har stemt ned alle.  Unntak av ida. Da prøvde jo danby å få ned line. Som han mislykkes med. 

Så deres plan hele veien er jo å få han ut, siden han er den som spiller de andre ut. Neste plan er line fordi etter runden der ida ble stemt ned, mener oppe laget at det er hun som spiller mest. Og har minsket mistanken til danby. 

Martine har jo instruert de til å prioritere ut den som spiller mest, deretter den med mest penger. 

Oppelaget har jo også vært  veldig på for å vite hvem som stemte ned anette. Fordi de anser den personen som sviktet det kollektive valget. De også visste at noen må jo ut. Men de ville starte med å stemne blankt for å finne ut hva dette gikk ut på og få litt mer tid. 

Kjellerlaget sier jo at de har sittet i kjelleren og sett de på skjerm. Men at de ikke vil si så mye ang det de har sett. Og ingenting om stemmesedler. Men det burde ha vært nok til at danby kanskje hadde tatt et bedre valg om å snakke med anette om hvorfor han stemte henne ned. 

Men ha kjører stor risiko og velger å oppsøke  og lyve de en etter en med ansiktet sitt opp i ansiktet deres. Den risikoen biter han jo etterhvert i rumpa.  Et 3 valg han kunne tatt var å ikke ta noen prat og ikke prøve  å lyve de så opp i ansiktet.  Han burde jo skjønne at de vet mye mer enn de har sagt. Og han gjør det jo ikke bedre ved å lyve på måten han gjør. Han spiller så høyt at han fort kan bli avslørt av hvem som helst egentlig 

Syntes kjellerlaget spiller nå helt riktig.  Fra sitt ståsted. Eneste valutta de har, når de kommer opp er jo kunnskap. Så ser ingen grunn til at de skal dele all info de sitter med. Det blir som å spille poker å vise alle rundt bordet kortene du har på hånden.  Det er jo ikke lurt. 

Det er lurt å komme med det kortet nå. Siden danby holder på med å lage tvil rundt de på kjellerlaget i sitt spill. Og evnt et godt kort iht å få han stoppet og ut. Er jo som erik sa. Helt imponerende hvordan han klarte å vri seg unna siste stemmerunde. Men det betyr jo bare at de må uppe gamet. 

Dette er set jo bare kjeller laget som ser. Toppetasjen har jo 0 peiling på hva som skjedde

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes kjellerlaget spiller nå helt riktig.  Fra sitt ståsted. Eneste valutta de har, når de kommer opp er jo kunnskap. Så ser ingen grunn til at de skal dele all info de sitter med. Det blir som å spille poker å vise alle rundt bordet kortene du har på hånden.  Det er jo ikke lurt. 

Det er lurt å komme med det kortet nå. Siden danby holder på med å lage tvil rundt de på kjellerlaget i sitt spill. Og evnt et godt kort iht å få han stoppet og ut. Er jo som erik sa. Helt imponerende hvordan han klarte å vri seg unna siste stemmerunde. Men det betyr jo bare at de må uppe gamet. 

Dette er set jo bare kjeller laget som ser. Toppetasjen har jo 0 peiling på hva som skjedde

Kjellerlaget har gjort mye dumt. De trodde det skulle gå av seg selv å få ut Danby. Det var faktisk to andre som fikk omtrent like mange stemmer som Danby, så selv om overetasjen ikke klarte å bli enige og delte seg på midten (pluss en blank stemme), så klarte de ikke å få ut Danby. At de ikke ble enige om å kjøpe et par stemmer, om det var så viktig for dem å få ut Danby, var svakt, for det burde ikke komme som en overraskelse at pengene satt løst i overetasjen.

Så får vi se hvordan strategien med å fortelle at de vet om stemmingen, vil fungere. Det blir spennende å se. Men jeg blir ikke forundret om det ikke får den effekt kjellerlaget ser for seg.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Djækklåsst skrev (6 minutter siden):

Kjellerlaget har gjort mye dumt. De trodde det skulle gå av seg selv å få ut Danby. Det var faktisk to andre som fikk omtrent like mange stemmer som Danby, så selv om overetasjen ikke klarte å bli enige og delte seg på midten (pluss en blank stemme), så klarte de ikke å få ut Danby. At de ikke ble enige om å kjøpe et par stemmer, om det var så viktig for dem å få ut Danby, var svakt, for det burde ikke komme som en overraskelse at pengene satt løst i overetasjen.

Så får vi se hvordan strategien med å fortelle at de vet om stemmingen, vil fungere. Det blir spennende å se. Men jeg blir ikke forundret om det ikke får den effekt kjellerlaget ser for seg.

Som erik sa. Det de bomnet på. Var jo at de ikke hadde sett for seg at de skulle bruke penger på å stemme ut noen på eget lag. Så det var isåfall eneste feilen. 

Dessuten hadde danby full kontroll hvor  mange stemmer han ikke måtte få.  

Tror han lurte line godt med å få henne til å stemme for seg. Hun brukte jo 60.000 på stemmer. Han hadde lite penger og spart sine. Jeg blir svært overasket om han holder det han lovet ovenfor line.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom.Krus skrev (På 7.4.2024 den 23.58):

Aha ja? Vel, hadde jeg deltatt i ett spill så hadde ihvertfall jeg foretrukket å være med et team jeg kunne stolt på. Ikke en som løy meg opp i trynet for så å dolke meg i ryggen når jeg minst ventet det. Men bra vi er forskjellig der da.

Men hele greia her er jo ( som i Forræder) at du ikke har noen anelse om hvem du kan og ikke kan stole på. 
Du må velge å stole på noen, for du kommer ikke langt med å stå alene. 
Samtidig så kan du da ende med å stole på en som Danby, fordi han virker taktisk smart, og sier alle de rette tingene. 
Eller på en som Martine, som også var en som tenkte taktisk og spilte spillet. Eller på Line. 

Greia er jo at du ikke kommer deg særlig langt i dette uten å være en del av en eller annen gruppe. Samtidig så vet du ikke om den gruppa du er en del av, anser deg som en viktig del av gruppa, eller kun en brikke de kan bruke i sitt spill. 

Og for å komme langt i spillet, er du enten nødt til å være en sterk spiller selv, eller komme i indre krets av gruppen til en sterk spiller. (Og med sterk spiller, så mener jeg en av de som styrer spillet og trekker i tråder.) 

Det er jo litt av det som er interessant i dette spillet, for oss som får se praten hos flere, og som får se hvem som forteller hva, til hvem, og hva de faktisk stemmer. Det å se at hvem du kjenner på forhånd, og hvem du utad sier du spiller med, ikke nødvendigvis betyr så mye for hvem du stemmer på. 
Og ikke minst, så får vi se hvordan de klarer å lure andre til å tro på seg, selv når de lyver noen opp i ansiktet. Og hvordan det lett blir dobbeltspill. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for å ha sagt det. 

For meg er forskjellen på Danbys spill og Idas spill (Selv om begge dolker "sine" i ryggen) at Danby har en form for plan for det han gjør, og åpent jobber for å redde seg selv. Og er veldig bevisst på det han forteller andre, og hvordan han forteller det. 
Danby er ikke alltid like smart, og noen ganger ser vi jo at han "mister hodet" og gjør rare valg. 
Mens Ida åpenbart styres mer av impulser og følelser. Hun virker ikke som om hun egentlig helt vet hvem hun spiller med, og har ikke helt kontroll på hva hun sier til folk. Noe flere begynner å se. 

Danby har jo så langt gitt mange opplevelsen av at de spiller sammen, og at han er en "ledertype" som kan styre mye spill. Altså er det mange som føler at han er i deres indre krets og at de kan stole på han. 
Mens Ida åpenbart har gjort og sagt mye som gjør andre usikker på henne og hennes lojalitet. Og dermed er hun i den posisjon at hun blir stående litt i utkanten av flere grupper. 
Jeg blir egentlig overrasket over det om hun kommer veldig langt med det vinglete dobbeltspillet hun spiller nå. Jeg tror lett de andre kan spille henne ut om de får muligheten. 
Mens Danbys største problem er at kjellerlaget vet hva han har gjort, og dermed ikke kjøper løgnene hans. Tenk hvor langt han kunne kommet hvis ikke? Mens nå får han større utfordringer. Jeg tror likevel ikke det er noen garanti for at han kastes ut, dersom han prater bra for seg. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (5 timer siden):

Ja akkuat de spiller et spill for å ikke bli sendt ut selv må de finbw ut av hvem som spiller høyest og sleipt. trekker i tråder og finne ut av den de ikke jan stole på. I dette spillet er det jo hvem de kan stole minst på. 

Nå tenker jeg slik; det å ha en slu person på laget som ser løsninger er uvurderlig å ha. Jeg ville, hvis jeg følte at ovenfor meg var denne 'lojal' inntil videre (fordi på et tidspunkt stemmer man ut sine nærmeste også, når det må til for å vinne) beholdt Danby.  I og med at dette ikke er hjemme, hvor man selvfølgelig ikke vil omgås noen man ikke stoler på, må en tenke annerledes og motsatt. Så den som føler de trenger Danby slenger han ikke bort, hvis det ikke er noen de ikke har spilt så mye med. De vet han også trenger allierte.

For kjellerlaget er jo det 100% danby som er den personen.  Den eneste som har stemt ned alle.  Unntak av ida. Da prøvde jo danby å få ned line. Som han mislykkes med. 

Så deres plan hele veien er jo å få han ut, siden han er den som spiller de andre ut. Neste plan er line fordi etter runden der ida ble stemt ned, mener oppe laget at det er hun som spiller mest. Og har minsket mistanken til danby. 

Martine har jo instruert de til å prioritere ut den som spiller mest, deretter den med mest penger. 

Oppelaget har jo også vært  veldig på for å vite hvem som stemte ned anette. Fordi de anser den personen som sviktet det kollektive valget.

Nei, de oppe er nysgjerrige og har ingenting i mot at han stemte ut Anette, de forstår bare ikke valget. Det kollektive valget i første omgang var idiotisk, men helst et resultat av at de ikke hadde gjort seg opp en mening om hvem siden de ikke hadde rukket å finne allierte ennå. De trengte tid. Noen timer til ville ha gjort ting lettere. De hadde nettopp kommet inn og fått vite hva de var med på. Han sviktet ikke 'sine'. Der og da; hadde han ingen allianser og representerte kun sitt syn på saken. En ny runde kunne ha gitt noen tid til å ha funnet ut at de ikke likte trynet hans. Eller de vet; da hadde folk rukket å få litt oversikt og valget kunne fint ha blitt en av de andre. Neppe Anette, men Erik eller noen av de som ropte høyest.

De også visste at noen må jo ut. Men de ville starte med å stemne blankt for å finne ut hva dette gikk ut på og få litt mer tid. 

Ja, men da ville de selv kanskje blitt offeret. De vet at Danby kunne tatt ut 'meg', men han benyttet ikke sjansen, så han er kanskje på 'min side'.

Kjellerlaget sier jo at de har sittet i kjelleren og sett de på skjerm. Men at de ikke vil si så mye ang det de har sett. Og ingenting om stemmesedler. Men det burde ha vært nok til at danby kanskje hadde tatt et bedre valg om å snakke med anette om hvorfor han stemte henne ned. 

Absolutt ikke enig. De har ingen grunn til å stole på hverandre samme hva de skulle sagt. 

Men ha kjører stor risiko og velger å oppsøke  og lyve de en etter en med ansiktet sitt opp i ansiktet deres. Den risikoen biter han jo etterhvert i rumpa.  Et 3 valg han kunne tatt var å ikke ta noen prat og ikke prøve  å lyve de så opp i ansiktet.  Han burde jo skjønne at de vet mye mer enn de har sagt. Og han gjør det jo ikke bedre ved å lyve på måten han gjør. Han spiller så høyt at han fort kan bli avslørt av hvem som helst egentlig 

Så? Den sjansen tok han fordi han ikke visste hun visste og forsøket verdt.

Enig. Jo mer folk vet jo lettere er det å omgå problemer og å få løst dem. Ellers famles det i blinde. Latt som infenting ville lønnet seg mer, større sjanse for å få inflitert fientlig territorium og snakke med feil person. Nå vet plutselig overetasjen at de har sett mye, blir usikre på hvor mye deres stemming ble vektlagt og er nødt å kjempe mot dem. De har ingen grunn å stole på noen som de vet vet de selv har stemt på...

Han klarte det fordi Henrik var syk og ville hjem. Laget støttet opp om det.

Topp ved Ida og at det er svak link i kjellerlaget. De trenger henne ikke så mye og stoler ikke på info, men de anser henne som en svekkelse hos de der nede og ikke en styrke der pga det. Kjelleren aner ikke om det og velger derfor å stole på feil person. Det kan bli deres fall. Den gjengen kan ikke vinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...