Gå til innhold

Arr i ansiktet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har masse arr i ansiktet, fordi jeg IKKE klarer å la være å pelle på kviser. Har til tider masse småsår i ansiktet, ikke lekkert akkurat.

Noen som har tips?

Har noen her prøvd kremen som heter Jabu She (eller noe sånt)?

Skal vissnok hjelpe mot arr og pigmentflekker i ansiktet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen jeg...

jeg plukker også ALLTID på kviser, og kjæresten min blir så sint på meg fordi jeg har stygge sår gjerne i pannen eller andre steder det syns mest.

Men, jeg har skjønt at hvis jeg unngår å plukke på de aller største, så unngår jeg også store arr.

Jeg vet det er vanskelig, men prøv bare!!! Prøv å ikke stirr deg for mye i speilet på badet. Det lyset gir forferdelig lys over huden.

Jeg vasker ansiktet hver dag med Lactacyd såpe, og bruker en matt krem fra synergie fresh.

Ikke plukk!

I allefall hvis du skal være brud! Tenk deg hvor dumt det vil se ut på brudebildene!

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har masse kviser og elsker å presse dem ut! :lol:

men kvisearr har jeg mye av på puppene... dessverre :(

Skrevet

Denne plukkingen har faktisk et navn, nemlig Acne excorie og skal (i følge mine skolebøker) komme av en indre spenningstilstand. Jeg er selv en av dem som plukker og klorer på hver minste lille kvise, ofte uten å tenke meg om. Har jeg en indre spenningstilstand jeg ikke vet om? :lol:

Det finnes kremer som skal hjelpe mot arr og pigmentflekker. Gå til en hudpleier og få råd!

Skrevet

Det er vanlig å få kviser mellom og litt på brystene fordi man har ekstra mange talgkjertler her. Andre steder med mye talgkjertler (seboreiske områder) er hodebunnen, ryggens midtparti, skuldrene og ansiktet.

Skrevet

..hm..så det er ikke bare meg som har det sånn altså..det med plukkingen..stemmer nok det med indre spenning, for før f.eks. en eksamen er det ekstra ille for min del eller etter at jeg har opplevd noe ubehagelig som fremkaller uro..jeg prøver å unngå speil så godt jeg kan (hvertfall speilet med det skarpe lyset på badet)..ellers må jeg si at det er en uvane som er vanskelig å bli kvitt (syns jeg har hatt det sånn alltid), men jeg gir ikke opp... :D

Skrevet

MD Formulation har mange forskjellige preperater som hjelper mot arr. Hvis du bruker behandlingen selv, tar det lang tid, men hvis du går til hudpleier å får sterkere syrebehandling går det raskerer, men det koster jo mer penger da. :blunke:

Gjest tiggergutt79
Skrevet

Det med arr er noe av det vanskeligste og fjerne.Særlig visst det er fra kviser eller av at man klorer på hudenF.eks ved stresse el lignende.Siden jeg er hudpl.Kan jeg si at det som hjelper er sliping el md beh dette må utføres i salong .Men hjemmeprod.kan og hjelpe.Kommer ann på hvor dype arr det er og hvor lenge du har hadd dem.Men det er vanskelig og tar lang tid.Men du må ikke PLUKKE VIKTIG!!!!Lkke til!!

• 9 år senere...
Skrevet

Jeg bumper denne jeg :) Jeg er veldig interessert i å høre om noen vet av kremer elelr hva det måtte være, som kunne hjulpet på overflatiske røde/brune kvisearr i ansiktet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...