AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #1 Skrevet 4. januar 2024 Første progressive briller, og etter et par dager tenker jeg "aldri igjen". Når jeg ser på pc-skjermen er teksten bløret på ene siden, jeg holder på å få vondt i nakken fordi jeg stadig må se ned for å se det som er i midtfeltet. For ikke å snakke om det som er på bakken. Er dette normalt? Jeg angrer så veldig på dette kjøpet! Dyre briller var det og. Anonymkode: 76316...b64 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #2 Skrevet 4. januar 2024 Ja det er normalt, du blir vant til det Anonymkode: 8a98c...d93
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #3 Skrevet 4. januar 2024 jepp, normalt at det krever tilvenning. Alternativet er jo to par brlller og å drive bytte på - det er verre syns jeg.. Anonymkode: 3fa03...a20
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #4 Skrevet 4. januar 2024 Ja, det kan ta rundt 3 uker før du blir vandt til det. Blir det ikke bedre etter 3 uker så bør du gå tilbake så de kan måle styrken, samt øyehøyden i glassene. Anonymkode: f3df6...56f
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #5 Skrevet 4. januar 2024 Du burde fått beskjed om at progressive briller sjelden er en god løsning når du bruker pc. De fleste har en progressiv brille de bruker til vanlig og en pc- brille i tillegg. Resten vil du mest sannsynlig venne deg til. Gå evt tilbake dit du kjøpte dem og få ting forklart og vist. Og de fleste optikere har tilvenningsgaranti på glassene så du, hvis behov, kan bytte til andre glass. Anonymkode: 5e4d8...082 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #6 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du burde fått beskjed om at progressive briller sjelden er en god løsning når du bruker pc. De fleste har en progressiv brille de bruker til vanlig og en pc- brille i tillegg. Resten vil du mest sannsynlig venne deg til. Gå evt tilbake dit du kjøpte dem og få ting forklart og vist. Og de fleste optikere har tilvenningsgaranti på glassene så du, hvis behov, kan bytte til andre glass. Anonymkode: 5e4d8...082 Klart du kan bruke progressive briller når du sitter foran pc! Ellers er jo hensikten borte, jo. Men jeg er nå på mitt fjerde eller femte par, det tar lang tid å vende seg til det, jeg bruker sikkert flere måneder for hver gang synet er forverret og jeg må øke styrken. Nå klarer jeg ikke linser lenger, for de klarer ikke å gjøre samme jobben som brillene. Må ha lesebriller i tillegg til linser - da kan jeg like gjerne bruke bare brillene. Anonymkode: 59a00...54d
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #7 Skrevet 4. januar 2024 Enig, bytter briller hele tiden å er mye mer fornøyd med å ha egne lese/pc briller. Brilleland og andre optikere har gunstige avtaler hvor du får 3 par briller for en fornuftig månedssum. Solbriller med rett styrke er også greit, klarer ikke de hektepå brillene. Anonymkode: 26f42...273
Hensatt Skrevet 4. januar 2024 #8 Skrevet 4. januar 2024 Jeg brukte over en måned med tilvenning første gangen. Til og med når jeg skal endre styrke trengs det et par dager. Du blir vant til det og etter en stund merke du ikke noe uklart kant da øynene fokuserer automatisk selv på riktig område.
Duff Skrevet 4. januar 2024 #9 Skrevet 4. januar 2024 Noen trenger lengre tid enn andre. Jeg har vekslet mellom progressive og de gamle enstyrke i ett år, nå bruker jeg kun enstyrke når jeg ligger på sofaen og ser tv ellers klarer jeg ikke lese teksten.
Duff Skrevet 4. januar 2024 #10 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig, bytter briller hele tiden å er mye mer fornøyd med å ha egne lese/pc briller. Brilleland og andre optikere har gunstige avtaler hvor du får 3 par briller for en fornuftig månedssum. Solbriller med rett styrke er også greit, klarer ikke de hektepå brillene. Anonymkode: 26f42...273 Solbriller med styrke er ett must. På de har jeg enstyrke.
Hensatt Skrevet 4. januar 2024 #11 Skrevet 4. januar 2024 Har også egen databrille, men opplever at det er verre å drive og bytte brille hele tiden nå når øynene har blitt vant med de progressive. Dersom kantene fremdeles plager deg etter et par uker, bør du gå tilbake og sjekke at synsfeltet er riktig plassert. Ofte vil en brille sige litt ned eller endre litt plassering på nesen når du har brukt den en stund. Det skal ikke mer til enn en millimeter eller to før de progressive feltene kommer for høyt eller lavt vinklet mot øynene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå