Gå til innhold

Rowan kutter ut sjokolade!


Rowan

Anbefalte innlegg

Har tenkt lenge på dette. Jeg spiser for mye sjokolade. Så nå er det tid for å kutte det ut! 

Og med den tanken kom jeg nettopp på at jeg har to kokesjokolader i skapet hjemme. De må ut! Jeg er nemlig den typen som hører sjokoladen rope på met fra skapet. Egentlig rart at den har ligget der, urørt, i en hel uke! 😆

Så når jeg kommer hjem gis den bort til familie eller venner. 

Planen er egentlig bare å: 

1) ikke kjøpe inn sjokolade 

2) si ifra til venner og familie så de kan ta hensyn

3) distrahere meg selv med noe annet positivt når sjokoladetrangen kommer f.eks. dataspilling eller brodering. Lesing kan også gå, men det er sterkt forbundet med sjokoladekos...

Vet ikke hvor ofte jeg kommer til å oppdatere - vi får se. 

Kom gjerne med tips og oppmuntring! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til! :duskedame:
Et tips er i alle fall å ha noe annet tilgjengelig når du kjenner sjokoladesuget komme. Vet ikke hvor du kjenner det mest, om det er på jobb, ved middagslaging, sofaen på kvelden e.l, men uansett så må du har noe alternativt - i alle fall sånn i starten. Kanskje en tyggis?

Løpe på badet og pusse tenner og drikke et stort glass vann har også hjulpet meg når jeg har hatt veldig sug på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til :)

Jeg er selverklært sjokoman, og jeg klarte hele 2022 uten å spise en eneste sjokoladebit! (Målet med det var å se om jeg kunne få et litt mer normalt forhold til sjokolade - det endret ingenting... 🙃)

Dette klarer du! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...