Gå til innhold

Har du endret mening om Israel/Palestina siden oktober?

Chiyo

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, caremore said:

skal man drepe kvinner og barn som ikke har noe valg enn å leve under dette? Fordi de visstnok «støtter» dette? Hvilken logikk er dette?  Og hva slags fanatisk logikk ligger bak at at hvis man sympatiserer med menneskene på Gaza så støtter man også Sharia? 

Delvis enig når det kommer til barn (litt avhengig om alderen) kvinner er med i statistikk. Undersøkelse var for menn og kvinner i Palestina (vb og Gaza)

Omg ditt siste spørsmål... hvorfor sympatiserer du med mennesker som støtter sharia og mange andre grusommeter ?

Endret av NatNat
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, caremore said:

Så hvordan skal det gå med deres pårørende og andre gisler når de prøver å stoppe forsyninger?  Tenker da på de demonstrantene som ikke er pårørende. 

Nå har jo folk i gaza selv sagt at khamas tar alt.

https://www.ynetnews.com/article/b1vuhn1lt

Så da har jo de som prøver å blokkere forsyninger, rett.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
NatNat skrev (1 minutt siden):

Hvorfor sympatiserer du med mennesker som støtter sharia og mye andre grusomme ting ???? Det er mitt spørsmål.

Så barn støtter sharia? Tenker da på barna i Gaza. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, NatNat said:

Hvorfor sympatiserer du med mennesker som støtter sharia og mye andre grusomme ting ???? Det er mitt spørsmål.

Fordi mennesker er mennesker. Alle fortjener fred og frihet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som vi trenger litt historieoppfriskning her. Staten Israel ble opprettet 14. mai 1948, og ble medlem av FN i mai året etter. Dagen etter at de ble FN-medlem ble Israel angrepet av hærene til Egypt, Syria, Jordan og Irak. Israel vant, utrolig nok, og de erobret Golanhøyden. 

Å kaste ut påstander om at Israel angriper for å erobre holder ikke vann. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Stonegiant said:

Er fullstendig uenig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stonegiant skrev (1 minutt siden):

Ja? Og hvordan få fred og frihet under Hamas? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebrunost skrev (3 minutter siden):

Det virker som vi trenger litt historieoppfriskning her. Staten Israel ble opprettet 14. mai 1948, og ble medlem av FN i mai året etter. Dagen etter at de ble FN-medlem ble Israel angrepet av hærene til Egypt, Syria, Jordan og Irak. Israel vant, utrolig nok, og de erobret Golanhøyden. 

Å kaste ut påstander om at Israel angriper for å erobre holder ikke vann. 

I tillegg bodde det en hel masse mennesker i det historiske Palestina som måtte vike. Nakba. Hører jo med til historietimen din det. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (27 minutter siden):

Golanhøyden? Der hvor terroraksjon i moskeen utført av en jødisk høyre ekstrem stoppet hele fredsprosessen permanent? 

Aldri hørt om, men golan var stedet syriske styrker skjøt raketter ned mot israelske bønder i lavlandet

Duraton skrev (7 minutter siden):

Nå har jo folk i gaza selv sagt at khamas tar alt.

https://www.ynetnews.com/article/b1vuhn1lt

Så da har jo de som prøver å blokkere forsyninger, rett.

Men da må jo selvsagt istael kritiseres, slik at det blir noe igjen til sivile etter Hamas har tatt sitt. Fy Israel som kun slipper inn nok til at Hamas tar alt! Eller, ironi er visst ikke lov her kanskje, uten varsel...

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (Akkurat nå):

I tillegg bodde det en hel masse mennesker i det historiske Palestina som måtte vike. Nakba. Hører jo med til historietimen din det. 

Måtte? Det bor 2 mill arabere I Israel som er de som valgte å bli, og deres etterkommere

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (1 minutt siden):

Ja, det var synd Israel ikke tok hensyn til de sivile i områdene som angrep dem, sant? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (1 minutt siden):

Tenker at det du kaller «jødehat» er at folk forstår hva som skjer med Israelere i Israel og hva B.N driver med på Gaza. Så kan jo enkelte bare fortsette å lulle seg i at å kaste ut slike begreper ugyldiggjør rettmessig kritikk av Israel. 

Jødehatet kom før Israel,  varer enda og har bare fått enda et mål, folk som hater jøder har nå fått et land å hate i tillegg. Og da ser man absurde ting som at en norsk jødisk lærer får beskjed om at Allahs hær kommer og tar henne (var på dagsrevyen). Virkelig israelkritikk det

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Julebrunost said:

Ja? Og hvordan få fred og frihet under Hamas? 

Jeg vet ikke.

Men å bombe lokalbefolkningen sønder og sammen trur jeg er feil fremgangsmåte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Topsi skrev (8 minutter siden):

Aldri hørt om, men golan var stedet syriske styrker skjøt raketter ned mot israelske bønder i lavlandet

Men da må jo selvsagt istael kritiseres, slik at det blir noe igjen til sivile etter Hamas har tatt sitt. Fy Israel som kun slipper inn nok til at Hamas tar alt! Eller, ironi er visst ikke lov her kanskje, uten varsel...

Jeg må korrigere meg, blandet Golan med Hebron. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, caremore said:

Nei, overhodet ikke. Det var kommentaren om at de på FB gruppa var kriminelle og at PST visstnok er ute etter de. Innlegget er rapportert så klart. 

Den FB-gruppens aktivitet bør absolutt granskes av påtalemyndigheter, men du rapporterer den kommentaren der dette menes? Jaha.

Uansett ble den kommentaren (#901) postet etter at du svarte følgende på min kommentar (#893, den med FB-skjermdump; ditt svar er #896):

1 hour ago, caremore said:

Uff, det der er bare flaut. Hva skal hensikten være i så fall? Legge seg på samme nivå som MIFF, rights, og SIAN? Kan ikke se for meg at dette vil hjelpe Palestinere på Gaza nei.

Og jeg spurte - og spør igjen: har du link til at de du nevner oppretter/har opprettet/eller planlegger å opprette tilsvarende lister over folk?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Julebrunost skrev (4 minutter siden):

Ja, det var synd Israel ikke tok hensyn til de sivile i områdene som angrep dem, sant? 

Med all respekt, det er jo en underlig måte å se det på. Jeg kan jo forsåvidt forstå en viss aggresjon når det kommer noen og tar over land og eiendom. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (3 minutter siden):

Med all respekt, det er jo en underlig måte å se det på. Jeg kan jo forsåvidt forstå en viss aggresjon når det kommer noen og tar over land og eiendom. 

Fire land går sammen og angriper ett, og du legger ansvaret på det ene som blir angrepet. Notert. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Ichiko skrev (3 minutter siden):

Den FB-gruppens aktivitet bør absolutt granskes av påtalemyndigheter, men du rapporterer den kommentaren der dette menes? Jaha.

Uansett ble den kommentaren (#901) postet etter at du svarte følgende på min kommentar (#893, den med FB-skjermdump; ditt svar er #896):

Og jeg spurte - og spør igjen: har du link til at de du nevner oppretter/har opprettet/eller planlegger å opprette tilsvarende lister over folk?

Aha! Min kommentar var ikke myntet på at de har gjort det samme, men at de er så nedrige, useriøse og ekstremistiske når det gjelder enkelte temaer at andre bør ikke legge seg på samme nivå. Det vil bare skade saken deres og igjen, det vil heller ikke hjelpe folk i Palestina. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (Akkurat nå):

Aha! Min kommentar var ikke myntet på at de har gjort det samme, men at de er så nedrige, useriøse og ekstremistiske når det gjelder enkelte temaer at andre bør ikke legge seg på samme nivå. Det vil bare skade saken deres og igjen, det vil heller ikke hjelpe folk i Palestina. 

Hva nøyaktig er så galt med MIFF? Det står for «Med Israel for fred».  Dere snakker så voldsomt om hvor forferdelige de er, men jeg må si, som jeg har nevnt før, at jeg ikke har fått en eneste  kilde som viser dette. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...