Gå til innhold

Hvorfor trenger alle et forbilde i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får på følelsen av at mange i dag, spesielt unge menn, føler behovet for å finne noen å se opp til og få "visdom" fra. Uansett deres kredibilitet. Andrew Tate og Jordan Peterson er gode eksempler

Hvorfor er dette så viktig for så mange folk? Kan ikke de bare være selvstendig og utvikle seg selv?

Anonymkode: 1747b...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Får på følelsen av at mange i dag, spesielt unge menn, føler behovet for å finne noen å se opp til og få "visdom" fra. Uansett deres kredibilitet. Andrew Tate og Jordan Peterson er gode eksempler

Hvorfor er dette så viktig for så mange folk? Kan ikke de bare være selvstendig og utvikle seg selv?

Anonymkode: 1747b...acf

Må jo ha noe å strekke seg etter, ellers blir utviklingen retningsløs. Noen har røveren Andrew Tate som forbilde, andre har Robin Hood. Noen ser opp til kongen, andre Mozart.

Et godt menneske oppstår ikke i et vacuum, det formes av sin omgang med andre.

Anonymkode: 7acca...404

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Må jo ha noe å strekke seg etter, ellers blir utviklingen retningsløs. Noen har røveren Andrew Tate som forbilde, andre har Robin Hood. Noen ser opp til kongen, andre Mozart.

Et godt menneske oppstår ikke i et vacuum, det formes av sin omgang med andre.

Anonymkode: 7acca...404

Jeg er uenig

Anonymkode: 1747b...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er uenig

Anonymkode: 1747b...acf

Da klarer du kanskje å utdype også? Ellers blir det jo bare en påstand! Hehe 😊

Anonymkode: 7acca...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da klarer du kanskje å utdype også? Ellers blir det jo bare en påstand! Hehe 😊

Anonymkode: 7acca...404

Ikke bra å være en drone. Dogmatisk. Man burde ikke lytte og følge etter alt en person sier. Selvstendig tenking er vitalt

Anonymkode: 1747b...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe galt i å ha (et godt) forbilde? Selv dyrket jeg ridelæreren min i mange år 😅 Hun var ei tvers igjennom klok og godhjertet dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke bra å være en drone. Dogmatisk. Man burde ikke lytte og følge etter alt en person sier. Selvstendig tenking er vitalt

Anonymkode: 1747b...acf

Viktig å tenke sjøl, men man må også tillate seg å bygge videre på andres erfaring. Ellers hadde vi fortsatt vært i steinalderen. For å sette det på spissen 😊

Anonymkode: 7acca...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Viktig å tenke sjøl, men man må også tillate seg å bygge videre på andres erfaring. Ellers hadde vi fortsatt vært i steinalderen. For å sette det på spissen 😊

Anonymkode: 7acca...404

Det er ikke det samme som å ha et idol, eller en person man praktisk talt forguder.
Det du snakker om er å ta imot råd fra andre. Det jeg snakker om, er idoler og "forguding"

Anonymkode: 1747b...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er ikke det samme som å ha et idol, eller en person man praktisk talt forguder.
Det du snakker om er å ta imot råd fra andre. Det jeg snakker om, er idoler og "forguding"

Anonymkode: 1747b...acf

Det er forskjell på et idol og et forbilde. Et idol er helst en kjendis som man dyrker med nesegrus beundring, mens et forbilde er en person som har kvaliteter som man ønsker seg selv.

Anonymkode: 7acca...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vel mennesker gjort i alle tider. Så det er ikke kun "i dag".  

Når det kommer til at unge menn finner forbilder som  Andrew Tate og Jordan Peterson så er det vel fordi de mennene forteller unge menn hva de ønsker å høre. 

Anonymkode: a7a74...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...