AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #1 Del Skrevet 3. januar 2024 I alt dette kaoset vi har fått her i Arendal så har jeg prøvd å måke, men pga helsa har jeg måtte gi opp og spørre om hjelp. Har fått napp på en gruppe og får hjelp nå. Jeg er heldig som får hjelp. Ser mange der ute som sliter og ikke får hjelp. Uansett. Hva skal jeg betale han? Jeg må jo bare betale det han sier, men hva bør jeg forvente. Han sjal hjelpe med en liten balkong jeg har, er redd den kan gi etter så den bør tas. Skal også hjelpe å måke med inngangen, parkering også spa ut bilen. Jeg har ikke gjort noe selv så det er mye mye snø. Dette blir litt hvor langt er ett tau, men tja. Hva bør jeg vente meg her? Noen andre som har betalt for småjobb som snømåking? Anonymkode: f9cfb...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #2 Del Skrevet 3. januar 2024 Har dere ikke avtalt pris på forhånd? Anonymkode: 5e471...33b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #3 Del Skrevet 3. januar 2024 Hadde ihvertfall tilbudt han 1500,- Anonymkode: eec8f...f95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #4 Del Skrevet 3. januar 2024 Ville regnet ut fra timer han bruker Anonymkode: 157c2...b60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #5 Del Skrevet 3. januar 2024 Jeg tenker det er en del faktorer her, som blant annet alder og tidsbruk, om du har utstyr tilgjengelig eller om han må ta med, og litt diverse. Uansett hva, avtal pris i forkant (!!) så det ikke blir noe diskusjon eller overraskelser. En under 18 ville jeg betalt 150,- i timen for, og kanskje gått opp mot 200-250 i timen for en som er noe eldre. Det er en helt grei timepris hvis det ikke er mye styr for å komme seg til deg, ha med utstyr osv. Da ville jeg i så fall økt prisen noe, men ikke mye. Jeg vil gjette at en god del av de som tilbyr slik jobbing også tar pengene rett i lomma, uansett om de overstiger "småjobbgrensen" eller ei. Jeg har 350 kroner i timen på jobb, med en femårig utdanning, til sammenligning. Og som selvfølgelig skattes av. Selv måker jeg for alle naboene rundt meg jeg vet om som er eldre eller har for dårlig helse, gratis. Jeg må jo uansett ut og måke for min egen del, så da lager jeg i det minste gangveier inn til dem som ikke klarer å måke selv, både mtp. hjemmetjeneste og eventuell evakuering. Såpass bør man kunne hjelpe til synes jeg, men skjønner dette blir en annen sak siden det er via en gruppe på facebook. Anonymkode: 4dddd...678 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #6 Del Skrevet 3. januar 2024 Har sett flere har lagt ut på fb at de kan måke. De tar 6-700.- for oppmøte og første timen og 500.- pr påbegynte time etter det. Anonymkode: 5c605...e0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #7 Del Skrevet 3. januar 2024 Rundt 8-900,- pr time hvis du holder utstyr (snøfreser), rundt 1500,- pr time hvis de har med snøryddeutstyr. Anonymkode: 4a171...980 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #8 Del Skrevet 3. januar 2024 Jeg måker for flere i nabolaget. Får en flaske vin når sesongen er over. Kanskje en ekstra vin når jeg tar tak eller balkong. Gratis trim for meg, og jeg slipper treningssenteravgift😉 Anonymkode: 8c553...7ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #9 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har sett flere har lagt ut på fb at de kan måke. De tar 6-700.- for oppmøte og første timen og 500.- pr påbegynte time etter det. Anonymkode: 5c605...e0e Dette er måking med skuffe og ikke snøfreser. Både voksne og ungdom har lagt ut til denne prisen. Anonymkode: 5c605...e0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #10 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): I alt dette kaoset vi har fått her i Arendal så har jeg prøvd å måke, men pga helsa har jeg måtte gi opp og spørre om hjelp. Har fått napp på en gruppe og får hjelp nå. Jeg er heldig som får hjelp. Ser mange der ute som sliter og ikke får hjelp. Uansett. Hva skal jeg betale han? Jeg må jo bare betale det han sier, men hva bør jeg forvente. Han sjal hjelpe med en liten balkong jeg har, er redd den kan gi etter så den bør tas. Skal også hjelpe å måke med inngangen, parkering også spa ut bilen. Jeg har ikke gjort noe selv så det er mye mye snø. Dette blir litt hvor langt er ett tau, men tja. Hva bør jeg vente meg her? Noen andre som har betalt for småjobb som snømåking? Anonymkode: f9cfb...fd2 Politiet har offentlig gått ut å oppfordret å hjelpe eldre, og sårbare grupper som av helsemessige årsaker ikkje får måket snøen bort fra vinduer, dører etc. Mange hustak er trolig heller ikkje konstruert for så stor mengder snø, og ved veromslag kan det bli kritisk også for en rekke byggninger. Spørsmålet her er hvor skal de eldre henvende seg så noen kan fange opp " hjelpe folk i nøden" Skal de henge ut eit rødt flagg, ringe en venn. røde kors, politiet, eller presten. ? Anonymkode: 2268a...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #11 Del Skrevet 3. januar 2024 Sønnen her tar 250kr pr gårdsplass med traktor og 240kr timen ved håndmåking Anonymkode: fb633...6f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #12 Del Skrevet 3. januar 2024 Jeg ville fulgt tariff og timebetaling hvis du har råd. Anonymkode: 18416...401 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå