AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #1 Skrevet 2. januar 2024 Hvordan regner jeg ut hva jeg ender opp med i års og månedslønn om jeg reduserer en stilling fra 100 prosent og ned til 70 eller 80 prosent stilling ? Anonymkode: bd931...cce
applestories Skrevet 2. januar 2024 #2 Skrevet 2. januar 2024 Gange årslønn med 0,7 (70%) eller 0,8 (80%). Del så tallet du kommer fram til på 12 for å få månedslønn. 3
newman01 Skrevet 3. januar 2024 #3 Skrevet 3. januar 2024 Men det blir ikke helt korrekt det heller, for du må også justere skattetrekket. Med mindre lønn blir det mindre skatt. Men så må du ta høyde for at du taper store summer i pensjon, så dette bør du kompensere ved å spare privat i fond slik at du kan supplere pensjonen med uttak av disse midlene
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #4 Skrevet 3. januar 2024 newman01 skrev (4 timer siden): Men det blir ikke helt korrekt det heller, for du må også justere skattetrekket. Med mindre lønn blir det mindre skatt. Men så må du ta høyde for at du taper store summer i pensjon, så dette bør du kompensere ved å spare privat i fond slik at du kan supplere pensjonen med uttak av disse midlene Hva man betaler i skatt har da ingenting med hva lønna blir å gjøre. TS spør hva hun ender med i lønn, ikke hva hun vil få utbetalt. Anonymkode: 747e8...792 1
newman01 Skrevet 3. januar 2024 #5 Skrevet 3. januar 2024 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hva man betaler i skatt har da ingenting med hva lønna blir å gjøre. TS spør hva hun ender med i lønn, ikke hva hun vil få utbetalt. Anonymkode: 747e8...792 Med tanke på at trådstarter lurer på hvordan man regner prosenter syntes jeg det kunne være greit å også informere litt om konsekvensene rundt det å faktisk gå ned i stillingsprosent. Det er tross alt en del av skolepensumet på grunnskolen 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #6 Skrevet 4. januar 2024 newman01 skrev (20 timer siden): Med tanke på at trådstarter lurer på hvordan man regner prosenter syntes jeg det kunne være greit å også informere litt om konsekvensene rundt det å faktisk gå ned i stillingsprosent. Det er tross alt en del av skolepensumet på grunnskolen Jeg setter stor pris på alt av info om dette jeg, så tusen takk😊 Anonymkode: bd931...cce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå