Gjest vintersolverv Skrevet 7. januar 2024 #41 Skrevet 7. januar 2024 Jeg ser altfor mange hunder som fryser nå i denne kulda. På fredag så jeg en dobermann som hadde veldig hastverk på tur i -23, helt uten klær på. Folk tenker ikke.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #42 Skrevet 7. januar 2024 vintersolverv skrev (4 minutter siden): Jeg ser altfor mange hunder som fryser nå i denne kulda. På fredag så jeg en dobermann som hadde veldig hastverk på tur i -23, helt uten klær på. Folk tenker ikke. Det er det verste, de tenker. I Livet med hund-gruppa på Facebook kom det et innlegg i helgen fra en av de selverklært klokeste som mente påkledning av dyr ofte bare var en moteting og en menneskeliggjøring av dyrene. Ille nok i seg selv, men mange sa seg enige med han. Anonymkode: 068f0...d06
Troyamin Skrevet 8. januar 2024 #43 Skrevet 8. januar 2024 vintersolverv skrev (9 timer siden): Jeg ser altfor mange hunder som fryser nå i denne kulda. På fredag så jeg en dobermann som hadde veldig hastverk på tur i -23, helt uten klær på. Folk tenker ikke. Du vet ikke hvor godt vant hunden er til å være ute og du vet ikke hvor lang tur det er snakk om. En godt trent doberman tåler kulden ganske greit i korte perioder. Tar på mine schæfere hundesokker hvis det er skare eller steder med mye salt. Utover det, får de ikke på klær. Kun et ull dekken i bilen, etter tur eller trening. Da minskes varmetapet. 1
Gjest vintersolverv Skrevet 8. januar 2024 #44 Skrevet 8. januar 2024 Troyamin skrev (14 timer siden): Du vet ikke hvor godt vant hunden er til å være ute og du vet ikke hvor lang tur det er snakk om. En godt trent doberman tåler kulden ganske greit i korte perioder. Tar på mine schæfere hundesokker hvis det er skare eller steder med mye salt. Utover det, får de ikke på klær. Kun et ull dekken i bilen, etter tur eller trening. Da minskes varmetapet. Det er ikke snakk om å være vant med kulde når en hund tilbringer minimum 20 timer i romtemperatur hver dag. De får ingen vinterpels av dette, og korthårede hunder fryser i -23, punktum.
Troyamin Skrevet 9. januar 2024 #45 Skrevet 9. januar 2024 vintersolverv skrev (10 timer siden): Det er ikke snakk om å være vant med kulde når en hund tilbringer minimum 20 timer i romtemperatur hver dag. De får ingen vinterpels av dette, og korthårede hunder fryser i -23, punktum. Ja, hvis du vet at dobbisen er inne 20 timer, hvor lang tur den fikk +++ så har du jo en rett til å uttale deg om akkurat denne hunden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå