Gå til innhold

Kan bli bikkjekaldt - Redd bikkja

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dessverre er det flere hunder som fortsatt er savnet etter nyttårsaften, blant annet minst to valper. Disse kommer mest sannsynlig ikke til å overleve en natt med sprengkulde 😢

Anonymkode: 8585a...91e

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dessverre er det flere hunder som fortsatt er savnet etter nyttårsaften, blant annet minst to valper. Disse kommer mest sannsynlig ikke til å overleve en natt med sprengkulde 😢

Anonymkode: 8585a...91e

Golden-valpen på 5 måneder er blitt funnet av sporhund nå ❤️

Anonymkode: 068f0...d06

• Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper hvertfall hundeeiere har bånd på hundene sine nå fremover. Ser alt for mange som løper løse her og har på seg sele/halsbånd men ikke bånd som eier holder i. Hadde en løs hund på trappen min i sted. Mye snø og snart sprengkaldt. Tenk om hunden setter seg fast et sted når den løper løs enten hvis den blir skremt eller om den jager andre dyr. 

Anonymkode: b914b...094

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Håper hvertfall hundeeiere har bånd på hundene sine nå fremover. Ser alt for mange som løper løse her og har på seg sele/halsbånd men ikke bånd som eier holder i. Hadde en løs hund på trappen min i sted. Mye snø og snart sprengkaldt. Tenk om hunden setter seg fast et sted når den løper løs enten hvis den blir skremt eller om den jager andre dyr. 

Hunden min går løs når det ikke er båndtvang. Den går max 10 meter foran meg og har en utrolig flokk tilhørighet så det har jeg ikke tenkt å forandre på. Nok av måneder i året hunden må gå i bånd 

Anonymkode: c301b...581

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hunden min går løs når det ikke er båndtvang. Den går max 10 meter foran meg og har en utrolig flokk tilhørighet så det har jeg ikke tenkt å forandre på. Nok av måneder i året hunden må gå i bånd 

Bra med din hund, men tør påstå at 8 av 10 løse hunder har eiere som har omtrent null kontroll på hundene sine og itillegg har de hunderaser som «jager» og jakter selv om eier aldri har vært på jakt. Har man ikke kontroll så skal hunden være i bånd, og det er hele tiden bortkomne hunder og de klarer seg ikke i dagesvis nå når kulden kommer. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her kles bikkja på så fort det er minus ute. Har dress som lukker seg rundt tissen når hun går normalt og åpner seg når hun  setter seg for å tisse, så selv der er det vart og tørt. Er det for kaldt ute sier hun ifra i det hun setter snuta utenfor, så er ikke sjans å overse at hun fryser.

Anonymkode: ae60b...cba

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Både hund og katt tåler dette helt fint. Hysteria

Anonymkode: aca99...81f

Det er ikke hysteri når det blir så kaldt. Hundene våre er ikke vant med å ha det så kaldt, de har ikke utviklet tykk nok pels siden de ikke er mye ute i løpet av dagen, utover et par timer eller tre.

Anonymkode: d2f71...96e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har dekken på Alaska huskyen🙈 Litt flaut, men han viser tydelig at at han fryser og er ubekvem når det går under 15 minus...han bor jo tross alt ikke ute i snøen, men inne med meg i over 20 grader så det blir jo ikke noe bra pelsing av slikt😅

Anonymkode: e515f...448

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her kles bikkja på så fort det er minus ute. Har dress som lukker seg rundt tissen når hun går normalt og åpner seg når hun  setter seg for å tisse, så selv der er det vart og tørt. Er det for kaldt ute sier hun ifra i det hun setter snuta utenfor, så er ikke sjans å overse at hun fryser.

Hvilken dress er dette? Har en hund uten underull og er alltid på jakt etter bedre klær.

Anonymkode: 898b3...4ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvilken dress er dette? Har en hund uten underull og er alltid på jakt etter bedre klær.

Det er Rose & Emet fra House of dogs.

Den er laget til Whippet/mynder som heller ikke har underull, og gull verdt. Inni er det tykt pusete for.

https://houseofdogs.no/collections/forside/products/rose-emet-02-vinterdress

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har dekken på Alaska huskyen🙈 Litt flaut, men han viser tydelig at at han fryser og er ubekvem når det går under 15 minus...han bor jo tross alt ikke ute i snøen, men inne med meg i over 20 grader så det blir jo ikke noe bra pelsing av slikt😅

Jeg har også en rase med underull som egentlig skal tåle vinteren godt, men i år røyta han av seg all underulla i desember, så her blir det ulldekken fram til det er plussgrader. Syns ikke det er flaut, man er jo bare en hundeeier som tar hensyn til dyret sitt. Helper ikke at det står "husky" i stamboka, hvis hunden fryser, så har den det bedre med klær og så enkelt er det ❤️

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her må jo hver hundeier kjenne sin hund! Er enig i dette: "Poenget er at noen hunder takler kulda helt fint. " Det må jo gå an å si det uten å bli angrepet🤪 Min har underpels og overpels og tåler 10 minus uten problem. Den vil også ligge ute på terrassen. Men jeg følger selvsagt med. Hadde en toller en gang som lå ute og kosa seg i 20 minus. 

Anonymkode: e287f...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For alle ansvarlige dyreeiere er ikke det å bare la dem overleve målet, men at dyrene man har påtatt seg ansvaret for skal ha det så godt som overhodet mulig. 

Anonymkode: ce34f...266

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Her må jo hver hundeier kjenne sin hund! Er enig i dette: "Poenget er at noen hunder takler kulda helt fint. " Det må jo gå an å si det uten å bli angrepet🤪 Min har underpels og overpels og tåler 10 minus uten problem. Den vil også ligge ute på terrassen. Men jeg følger selvsagt med. Hadde en toller en gang som lå ute og kosa seg i 20 minus. 

Anonymkode: e287f...d52

Er ingen som har angrepet en slik setning. Det er stor forskjell på den setningen og at alle hunder og katter takler kulden helt fint som har blitt nevnt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tar  selvfølgelig ingen sjanser men om min kunne bestemme, hadde han vært ute hele døgnet. Han elsker snø og kulde.

Anonymkode: acc96...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor ved Middelhavet, og har en liten hund som har kort pels uten underull. Når jeg må ha jakke, må hun ha genser. Om vinteren bruker hun genser 24/7, fordi husene ikke er isolert. Hennes favoritt er hjemmestrikkede ullgensere. 

Anonymkode: 12702...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ikke vær flau 😂 Alaska husky er ikke offisielt godkjent rase, og kommer i mange forskjellige utgaver også når det gjeldet pels. Jeg husker en kjenning som adopterte en fra huskyfarm. Den så ut som en gjeterhundblanding, og var helt malplassert i hundegården. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er Rose & Emet fra House of dogs.

Den er laget til Whippet/mynder som heller ikke har underull, og gull verdt. Inni er det tykt pusete for.

https://houseofdogs.no/collections/forside/products/rose-emet-02-vinterdress

Tusen takk!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Tusen takk!

Hvis det er Whippet du også har må jeg anbefale myndewear.no også.

Hun syr på bestilling for en veldig billig penge og du får i løpet av dager akkurat de fargene du ønsker.

Det er vårt foretrukne dekken og regnjakke.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...