Millinea Skrevet 3. januar 2024 #21 Del Skrevet 3. januar 2024 Syns ikke det er sært. Har selv blitt invitert til bare kaffe etter vielsen, og ikke selve vielsen. Føler da de bare skal ha gaven... Det er sært. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 3. januar 2024 #22 Del Skrevet 3. januar 2024 Dere gjør som dere vil. Jeg hadde ikke reagert på det,om noen nær familie eller venner hadde giftet seg uten at vi visste om det. (Dette var noe vi ønsket oss,men ble istedet et lite selskap med kun de nærmeste) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #23 Del Skrevet 3. januar 2024 Det er sært. Da er det vel like greit å bare gifte seg kjapt og greit uten å involvere gjester i det hele tatt. Det ts snakker om er jo å invitere til en velkledd gudstjeneste. Det kan jo ikke være noen som bor et stykke unna som gidder å komme til det. Anonymkode: 913e2...a8f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 3. januar 2024 #24 Del Skrevet 3. januar 2024 Å kun invitere folk til kirken for at de skal være publikum er sært ja. 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #25 Del Skrevet 3. januar 2024 Så lenge TS ikke hadde blitt skuffet om noen valgte ikke komme i kirken osv ser jeg ikke problemet med å velge den sermonien man ønsker seg.. Anonymkode: f0aff...06f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 3. januar 2024 #26 Del Skrevet 3. januar 2024 Litt blandede følelser, men man kan legge det frem slik som : Hei vi skal gifte oss i den og den kirken/lokale og så dato. Vi har ikke ønske om noe fest, men de som ønsker å overvære vielsen er hjertelig velkommen. Da gir dere folk et valg selv om de vil komme eller ei samtidig som dere har gjort klart at dere ikke skal ha noe fest. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #27 Del Skrevet 3. januar 2024 MiominMio skrev (51 minutter siden): Litt blandede følelser, men man kan legge det frem slik som : Hei vi skal gifte oss i den og den kirken/lokale og så dato. Vi har ikke ønske om noe fest, men de som ønsker å overvære vielsen er hjertelig velkommen. Da gir dere folk et valg selv om de vil komme eller ei samtidig som dere har gjort klart at dere ikke skal ha noe fest. Men tenker du hun skal sende dette som en «vanlig» bryllupsinvitasjon til venner og slekt? For det er slik jeg oppfatter det i HI, at det skal være formelt i kirken som vanlig, og så bare avsluttes rett etterpå - og det hadde jeg oppfattet som litt snodig. Dersom de gifter seg i kirken, og bare gir beskjed til folk ( sprer ryktet) at det skjer den dagen, alle er velkomne til å se hvis de vil, men det blir ingen samling etterpå - da stiller det seg anderledes. Det siste vet jeg også om folk som har gjort, eller de har kanskje kun hatt middag med forelde / forlover feks. Anonymkode: 21fcf...998 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #28 Del Skrevet 3. januar 2024 Jeg ville giftet meg uten publikum. Anonymkode: 5c577...b81 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #29 Del Skrevet 3. januar 2024 Det er jo bedre dere gifter dere helt uten gjester når dere ikke vil ha noe slags selskap etterpå. Enklere at dere gifter dere uten å si noe til familie og venner, å sende invitasjon bare til vielsen i kirken er merkelig og veldig sært. Anonymkode: 0aa90...2ff 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #30 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 2.1.2024 den 17.49): Eh ja, det ville vært drepen. Du inviterer med andre ord til en gudstjeneste. Anonymkode: 450f6...522 Ikke alle synes bryllupsfest er så jævla stas heller, så jeg hadde vært takknemlig for å slippe unna med bare møteplikt i kirka. Anonymkode: 920a9...a42 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 3. januar 2024 #31 Del Skrevet 3. januar 2024 Det hadde vært helt ok for meg, jeg hadde møtt opp i kirka om det var noen nære. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bella78 Skrevet 3. januar 2024 #32 Del Skrevet 3. januar 2024 Millinea skrev (3 timer siden): Syns ikke det er sært. Har selv blitt invitert til bare kaffe etter vielsen, og ikke selve vielsen. Føler da de bare skal ha gaven... Det er sært. Syns du det? Her er det veldig vanlig å ha færre middagsgjester, og så invitere til kaffi ( altså fest ) for mange flere på kvelden. Slik har det vært i så og si alle bryllup jeg har vært i, syns det er veldig hyggelig å bli inkludert 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millinea Skrevet 3. januar 2024 #33 Del Skrevet 3. januar 2024 Bella78 skrev (3 minutter siden): Syns du det? Her er det veldig vanlig å ha færre middagsgjester, og så invitere til kaffi ( altså fest ) for mange flere på kvelden. Slik har det vært i så og si alle bryllup jeg har vært i, syns det er veldig hyggelig å bli inkludert 😊 Ja, syns det. Men nå har dette vært "kaffe" og ikke "fest" så har bare sittet rundt et bord og pratet med vennegjengen. Så syns det er litt tull å kjøre flere timer bare for å prate med venner.. Får man en skikkelig fest så får man jo litt mer tilbake ved å møte opp. Du har kulere venner enn meg da 😂 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bella78 Skrevet 3. januar 2024 #34 Del Skrevet 3. januar 2024 Millinea skrev (Akkurat nå): Ja, syns det. Men nå har dette vært "kaffe" og ikke "fest" så har bare sittet rundt et bord og pratet med vennegjengen. Så syns det er litt tull å kjøre flere timer bare for å prate med venner.. Får man en skikkelig fest så får man jo litt mer tilbake ved å møte opp. Du har kulere venner enn meg da 😂 Ja, er enig i at det hørtes litt traust ut 🙈 Når folk skriver kaffi leser jeg automatisk fest 😅 Bryllupsfestene her pleier inneholde både kake og nattmat, så føler meg ikke som 2.klasses gjest på noe vis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #35 Del Skrevet 3. januar 2024 Dere kam jo ha vielse på rådhuset. Så kan de som ønsker møte opp utenfor. Så gir dere beskjed på forhånd at dere ønsker å holde dagen privat. F.eks kan dere leie hotellrom og gå ut og spise. Bryllup på ambassade i utlandet er også et bra alternativ. Hvem er det som ikke går overens? Tenker de bør kunne skjerpe seg en dag. Hva med middag ute på restaurant med de nærmeste? Anonymkode: c94fd...a5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 3. januar 2024 #36 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Men tenker du hun skal sende dette som en «vanlig» bryllupsinvitasjon til venner og slekt? For det er slik jeg oppfatter det i HI, at det skal være formelt i kirken som vanlig, og så bare avsluttes rett etterpå - og det hadde jeg oppfattet som litt snodig. Dersom de gifter seg i kirken, og bare gir beskjed til folk ( sprer ryktet) at det skjer den dagen, alle er velkomne til å se hvis de vil, men det blir ingen samling etterpå - da stiller det seg anderledes. Det siste vet jeg også om folk som har gjort, eller de har kanskje kun hatt middag med forelde / forlover feks. Anonymkode: 21fcf...998 Kan vel lage en typ event på facebook med inviterte til vielsen. Bare å bruke fantasien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 3. januar 2024 #37 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Forventer dere at gjestene skal pynte seg, reise til kirken, overvære en gudstjeneste og så reise hjem igjen? Anonymkode: 8b480...898 Høres litt smålig ut. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #38 Del Skrevet 3. januar 2024 Jeg ville gjerne kommet om jeg ble invitert til en "gudstjeneste", og en kirkekaffe på stedet etterpå hadde også vært hyggelig. Men jeg hadde ikke reist så langt for det hvis ikke det kunne kombineres med noe annet. Anonymkode: 701f6...ebf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #39 Del Skrevet 3. januar 2024 Det er jo OK å gjøre det sånn, men da ville jeg ikke invitert mange, og ville ikke sendt ut invitasjoner. Da ville jeg bare sagt ifra til den nærmeste familien og gode venner. For meg hadde det vært litt trasig med en sånn invitasjon. Jeg er overhodet ikke religiøs, men stiller opp i kirken for venner og familie, selvsagt. Det er likevel ikke til å stikke under en stol at kirkedelen ofte er den kjedelige delen av et bryllup og noe man liksom bare "må igjennom" før festen.. Så om ikke du var i nær slekt eller en veldig god venn, så hadde jeg nok ikke synes det var SÅ stas å komme. Anonymkode: a2d90...3fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ymra Skrevet 3. januar 2024 #40 Del Skrevet 3. januar 2024 Det er sært. Den eneste måten jeg tenker dette er innafor, er å gjøre det veldig lavterskel og uformelt. Type informere, ikke invitere, i høyden en Facebook-event. Altså blir det som kunngjøring av en gudstjeneste. Tenker også det må presiseres at det ikke forventes gaver eller «vanlig» bryllupsantrekk. Altså jeg liker vielser, og hadde helt sikkert satt pris på å delta - om det ellers passet og skjedde i nærområdet. Men som venn hadde jeg nok satt ekstra pris på at det klart ikke var noen forventninger, og mer var som en vanlig gudstjeneste enn som en vielse… Har du tenkt over risikoen for å angre i det du ser samlingen av familie og venner som vil feire deg? Tenker det kan være en risiko, når man ser så mange man er glad i, og så er det knapt lagt opp til å snakkes… Misforstå meg rett. Dette handler ikke om å angre på fravær av «tradisjonelt» bryllup. Bare at det er fint også å få treffes litt. Dette har flere vært inne på, men det er en del alternativer til tradisjonelt bryllup og bare de nærmeste. Man trenger ikke bordsetning, taler, middag, dans, fest hele natten osv. Man kan for eksempel ha bare kaffe og kaker, tapas, fingermat, pølse og lompe(ikke alt er egnet for langveisfarende). Jeg har vært i flere slike enkle bryllupsfester, hvor det er klart presisert at de bare varer noen få timer, med lett servering som nevnt over. Men hvor jeg har fått dele litt mer enn bare vielsen med brudeparet. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå