Gå til innhold

Redd jeg er hacket


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Satt å surfet på telefonen (på helt vanlige sider, om friluft faktisk) da det plutselig kommer opp en varsel om at jeg har blitt hacket, gjør noe nå! Skjønner jo selvfølgelig at det er tull, men problemet her er at jeg ikke husker hva jeg trykket på, før jeg krysset ut siden og slettet loggen. Dersom jeg fikk trykket på ok, kan det da ha blitt installert skadelig programvare på mobilen min? Hvordan sjekker jeg dette isåfall? Er det vanlig å ha noen form for antivirus program på mobilen?
Håper noen med peiling kan svare meg, ble rimelig stressa nå da jeg gjør alt av betalinger osv fra telefonen.. 

Anonymkode: ab44d...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trolig så du "reklame".

Du må aktivt kjøre det som eventuelt har lastet ned på mobilen din, sjekk filer mappen på telefonen. 

 

Er du veldig redd, kjør fabrikkinnstilling av telefonen din, ikke gjenoppta noe fra sikkerhetskopi etc. Start på nytt. 

Anonymkode: 9f89a...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Trolig så du "reklame".

Du må aktivt kjøre det som eventuelt har lastet ned på mobilen din, sjekk filer mappen på telefonen. 

 

Er du veldig redd, kjør fabrikkinnstilling av telefonen din, ikke gjenoppta noe fra sikkerhetskopi etc. Start på nytt. 

Anonymkode: 9f89a...ab5

Tusen takk for svar, det var godt å høre. Aldri vært borti noe sånt før og er helt grønn på det der så var redd jeg fikk gjort noe dumt nå. 
Det ligger ingenting i filer mappen😊 ts

Anonymkode: ab44d...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men enda et dumt spørsmål, er det vanlig å ha anti virus program på iPhone?😅 

Anonymkode: ab44d...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Men enda et dumt spørsmål, er det vanlig å ha anti virus program på iPhone?😅 

Anonymkode: ab44d...4fa

Nei. 

Anonymkode: 9f89a...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...