Gå til innhold

Lite informasjon til skolestarter - vanlig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

12 timer ila en hel uke altså. 

Anonymkode: 0a013...158

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Får i mars - april. Her er søknadsfrist for sfo i august for 1.klassinger :)

Anonymkode: 71e9d...e7c

Gjest jegerrinne
Skrevet

Her var det ingen før i mai juni

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Makstiden er potensielt hele åpningstiden til SFO, både før og etter skolen.

Så det varierer fra skole til skole eller?

Anonymkode: ce9a9...47c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fra kommune til komme. Her er åpningstiden 07.00-17.00

Anonymkode: feb34...197

AnonymBruker
Skrevet

Fikk ikke noe info før i juni, da kom klasselistene og vi fikk navn på lærere. Fristen for å søke sfo, hovedopptak, var 1. april her. Jeg fant info på kommunens nettsider. 

Du behøver ikke søke skoleskyss hvis barnet har rett på skyss ut fra avstand til skolen (2 km for 1. klasse, 4 km for 2. klasse og eldre). Barnet får da automatisk tildelt skoleskyss. Skal barnet ha skyss pga "særlig farlig eller vanskelig skolevei,funksjonshemming eller midlertidig skade eller sykdom", så må du søke om skyss.

Enig i at det er dumt med lite info, men jeg var vant med det fra barnehagen. Fikk ikke vite noe som helst i forkant av bhg-start, kun tid for når vi skulle møte første dagen. 

Anonymkode: e4a52...969

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Åpningstid varierer ja! Her er sfo åpent fra 7:30 til skolen begynner 8:55 og fra skolen slutter 13:40 til 16:30. Du må nok spørre skolen, eller vente til de sender ut info. 

Vi har gratistilbudet, med maks 12 timer i uka. Her er regelen slik at  barnet må hentes innen kl. 15 når vi har gratistilbudet, selv om barner kun benytter sfo en dag i uka. Regler for hvordan gratistimene kan benyttes, varierer fra kommune til kommune.

AnonymBruker
Skrevet

Kom på et par ting som jeg bomma på ved skolestart: 

Det er ikke skoleskyss hjem fra sfo, barna må hentes (dette er nok opplagt for de som har gått på sfo, men det har ikke jeg😉)

Skole og sfo har planleggingsdager på de samme dagene. Det går altså ikke an å ha barnet på sfo når skolen er stengt pga planleggingsdag. Vet ikke om det er slik alle steder. 

AnonymBruker
Skrevet
On 1/2/2024 at 11:38 AM, AnonymBruker said:

Barnet mitt skal starte på skolen til høsten. Følger vanlig skoleløp (starter altså det året det fyller seks år), og går på den offentlige skolen vi sogner til. Går også på offentlig barnehage som holder til å samme bygg som skolen tilogmed. 

Så alt burde være veldig rett frem - men vi har foreløpig ikke fått noen som helst annen informasjon rundt skolestart enn et skjema for innskriving i skolen (der vi bare måtte legge inn mobilnummer til foreldre og hvilket språk barnet snakket).

Ingen informasjon om hvor og når man må søke om skoleskyss.

Ingen informasjon om hvor og når man må søke om SFO (og jeg fant nettopp ut at søknadsfristen er 1. februar, så det er jo rett rundt hjørnet).

Godt mulig det er annen informasjon vi burde ha fått også, men vi har altså ikke fått NOEN informasjon.

Er dette normalt?

Anonymkode: 64e06...9f3

Du har fått mer informasjon enn vi har fått

Anonymkode: 8dd45...b2f

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Kom på et par ting som jeg bomma på ved skolestart: 

Det er ikke skoleskyss hjem fra sfo, barna må hentes (dette er nok opplagt for de som har gått på sfo, men det har ikke jeg😉)

Skole og sfo har planleggingsdager på de samme dagene. Det går altså ikke an å ha barnet på sfo når skolen er stengt pga planleggingsdag. Vet ikke om det er slik alle steder. 

Regler for skoleskyss må man sjekke opp. Noen steder er det felles buss for barneskole og ungdomsskole. Dvs at de yngste enten må vente lenge eller må på sfo

Anonymkode: 8dd45...b2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...