AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #1 Skrevet 2. januar 2024 Noen som kan forklare meg hvorfor pokker det er nødvendig av barnehagen å ALLTID legge planleggingsdag til første dag etter ferie? Og før noen beskylder meg for å ha fått barn jeg ønsker å sende fra meg mest mulig: Barnehagen må gjerne ha 15 planleggingsdager i året for min del. Men mine barn har vært hjemme nå i 14. dager (var nok de som tok tidligst ferie) og er rastløse og klare for å leke med andre barn utenfor huset. Jeg kjenner også at jeg ikke kan gi så veldig mye i dag, da jeg har vært på og tilstede hele jula. Trenger faktisk et pusterom i dag. Samme greie oppleves HVERT ÅR, etter 4-5 uker med sommerferie.... Hvorfor kunne ikke denne dagen vært tatt om et par uker, så kunne fridagen bakes inn i en langhelg hvor man hadde overskudd og kunne reist bort feks.......Så unødvendig! Anonymkode: 02970...338 20 1 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #2 Skrevet 2. januar 2024 *henter popcornet* Dette kommer til å bli stygt.... Anonymkode: e67b6...3e5 33 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #3 Skrevet 2. januar 2024 Mange av de ansatte har vel også hatt ferie og trenger å ha en dag samlet hvor de får lagt en plan for de neste ukene/månedene. Forstår godt at det er frustrerende, men det er nok nyttig for de ansatte å få en rolig oppstart før helvete bryter løs igjen men sykdommer og oppkast 😅 Anonymkode: d6497...4cd 20 11
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #4 Skrevet 2. januar 2024 Det er snakk om en dag ekstra, likt for alle foreldre som har hatt barna hjemme i ferien. Du får «lure» deg selv da, og bare tenke at ferien varer til den 2. januar (i år), så blir du kanskje ikke like frustrert. Om det er en feriedag eller planleggingsdag, samme hva dagen er, så er barna hjemme. En dag mer spiller vel ikke så stor rolle. Det er ALLTID noen som klager over disse dagene her inne. Du har ikke barn på skolen da forstår jeg, der er det 8 uker ferie hver sommer. Anonymkode: 259e3...e62 17 6
Yodas Skrevet 2. januar 2024 #5 Skrevet 2. januar 2024 Så lenge skole, barnehage og sfo klarer å legge planleggingsdagene sine til samme dag, så er jeg fornøyd. 17 7
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #6 Skrevet 2. januar 2024 Kan snakke for skole her, men planleggingsdag blir lagt til første dagen etter jul fordi det også markerer start for ny termin. Det er behov for å samle tråder, og planene for våren. Det er ikke slik at vi tar livet med ro i dag, det er full arbeidsdag. Anonymkode: 165c6...561 17 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #7 Skrevet 2. januar 2024 Rent praktisk kan det være for at de fleste foreldre tar med alle skifteklær hjem i jula og det er en mulighet til å bruke planleggingsdag til vask av hyller og garderober. Anonymkode: aebc8...83b 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #8 Skrevet 2. januar 2024 Jeg syns det er supert som en forlengelse av ferien! Fremfor midt i januar for eksempel. Anonymkode: e5ac2...c7e 16 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #9 Skrevet 2. januar 2024 Er litt enig, her har barnehagen og sfo vært strengt i hele romjul i tilegg, så blir mange feriedager og ta av. Anonymkode: 2094a...2d0 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #10 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Mange av de ansatte har vel også hatt ferie og trenger å ha en dag samlet hvor de får lagt en plan for de neste ukene/månedene. Forstår godt at det er frustrerende, men det er nok nyttig for de ansatte å få en rolig oppstart før helvete bryter løs igjen men sykdommer og oppkast 😅 Anonymkode: d6497...4cd Planlegge kunne de gjort i romjulen når det var lite barn der... Anonymkode: 490d8...7e9 5 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #11 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg syns det er supert som en forlengelse av ferien! Fremfor midt i januar for eksempel. Anonymkode: e5ac2...c7e Ja, det er jo bare en dag ekstra, og man er jo allerede inne i «rytmen». Tenker aldri over at det er planleggingsdag, i mitt hodet er det bare siste feriedag. Anonymkode: 259e3...e62 12
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #12 Skrevet 2. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Planlegge kunne de gjort i romjulen når det var lite barn der... Anonymkode: 490d8...7e9 Mange ansatte har jo ferie da. Anonymkode: e5ac2...c7e 15 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #13 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Planlegge kunne de gjort i romjulen når det var lite barn der... Anonymkode: 490d8...7e9 Romjul brukes ofte til å få tatt ut feriedager. Anonymkode: aebc8...83b 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #14 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Planlegge kunne de gjort i romjulen når det var lite barn der... Anonymkode: 490d8...7e9 For det første, alt personell er jo ikke på jobb i romjulen? Det tilpasses jo antall barn! Noen barnehager har og stengt, skole/sfo er også stengt. Anonymkode: 259e3...e62 9 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #15 Skrevet 2. januar 2024 Heller i forbindelse med ferie enn en tilfeldig dag i uka. Mine var syke før jul, så vi har hatt tre uker sammen. Én dag til klarer vi å holde ut. Men send melding og hør om noen av de andre barna vil ha eller vil komme på besøk da? 😊 Anonymkode: d09c1...436 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #16 Skrevet 2. januar 2024 Tenk så slitsomt det er, å ha barna hjemme en dag til! Anonymkode: 259e3...e62 9 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #17 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er snakk om en dag ekstra, likt for alle foreldre som har hatt barna hjemme i ferien. Du får «lure» deg selv da, og bare tenke at ferien varer til den 2. januar (i år), så blir du kanskje ikke like frustrert. Om det er en feriedag eller planleggingsdag, samme hva dagen er, så er barna hjemme. En dag mer spiller vel ikke så stor rolle. Det er ALLTID noen som klager over disse dagene her inne. Du har ikke barn på skolen da forstår jeg, der er det 8 uker ferie hver sommer. Anonymkode: 259e3...e62 Skolen har sfo frem til barnet starter i 5 klasse. Barn fra 5 klasse klarer og være hjemme, dem som ikke klarer det kan få utvidte sfo ut 7 klasse. Så er 3-4 uker stengt på sommeren. Alle med barn må jo ha ferie når barnet har ferie. Jeg har en atpåklatt som er 3 som jeg må få kabalen til og gå opp, men neste er straks 13 og oppover dem klarer seg selv nå om det ikke er skole og jeg jobber Anonymkode: 2094a...2d0 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #18 Skrevet 2. januar 2024 Jeg synes det er helt nydelig med fri i forbindelse med ferie. Mye lettere i forhold til jobb også for min del, å forlenge ferien med 1 dag. Det er aldri noen som kaller inn til møter eller har leveringsfrister første dag etter ferie, så den passer helt utmerket. Anonymkode: e2100...f2d 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #19 Skrevet 2. januar 2024 Om det er så forferdelig, hvorfor ventet du ikke bare en dag eller tre med å gi ungene juleferie? Anonymkode: c67dc...404 6 2
Arkana Skrevet 2. januar 2024 #20 Skrevet 2. januar 2024 Fordi det er lettere og mer behagelig for de fleste å ha én dags lenger ferie enn å måtte ta fri en tilfeldig dag her og der. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå