Gå til innhold

Invitert på kaker-fikk ingenting

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.1.2024 den 7.42):

Syntes det var litt merkelig, da mine  barn gledet seg til boller og muffins (som ble sagt i invitasjonen og så ble det ikke servert noe som helst🤷‍♀️

Er dette vanlig?

Anonymkode: 7468b...3f2

Er du helt brød i hodet? Selvsagt er ikke dette vanlig! 

Anonymkode: 36e5b...0e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.1.2024 den 8.17):

Jeg synes det er mer merkelig at du har et så stort behov for å skrive om det på KG, når du i grunn vet svaret på det selv.

Anonymkode: ed136...643

Og det at hun spør om det er vanlig. Ja, det er heeeelt vanlig :jepp:

Anonymkode: 9b3a2...2db

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er så typsik nordmenn ass. Ikke deler dere maten med andre, ikke åpner dere hjemmet deres hvis ikke folk skal spleise på maten hos verten, ikke lar dere barn som er på besøk spise med dere når dere spiser middag og besøket må vente på rommet… ikke rart du ikke fikk kake😒

Anonymkode: 14226...571

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor bygger du opp forventningene hos barn? 

Ting blir ikke alltid som man har tenkt, innimellom er kiosken på turveien stengt, innimellom serverer vertskapet kaker av typen de ikke liker. 

Anonymkode: e481b...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er så typsik nordmenn ass. Ikke deler dere maten med andre, ikke åpner dere hjemmet deres hvis ikke folk skal spleise på maten hos verten, ikke lar dere barn som er på besøk spise med dere når dere spiser middag og besøket må vente på rommet… ikke rart du ikke fikk kake😒

Jeg hadde blitt rimelig oppgitt om hele gata hadde drevet å matet ungen min hver gang de kom på besøk. Ikke rart at voksne og små barn er så feite i disse landene hvor mat er i fokus 100% av tiden. 

Anonymkode: 7b67f...dd1

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, dette er ikke typisk nordmenn. Men du har latt deg lure av noen Tik Tok videoer. Du bør lære deg mer om norsk kultur og væremåte før du uttaler deg. Jeg regner med du ikke er fra Norge fordi du skriver "dere". 

Men rart dere ikke fikk servert noe i det hele tatt TS. 

Anonymkode: 26c2d...f3e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei, dette er ikke typisk nordmenn. Men du har latt deg lure av noen Tik Tok videoer. Du bør lære deg mer om norsk kultur og væremåte før du uttaler deg. Jeg regner med du ikke er fra Norge fordi du skriver "dere". 

Men rart dere ikke fikk servert noe i det hele tatt TS. 

Anonymkode: 26c2d...f3e

Er født og oppvokst her i landet, til og med i Oslos beste vestkant, kultur og væremåte ble jeg matet inn med teskje siden jeg ble født her til lands og ALIKEVEL syns jeg deres matkultur er helt ræva. Evnen å dele hjem og mat er helt ukjent for dere og seff mener jeg ikke ALLE nordmenn men nok til at det blir  av tråder her i KG og i SOME… 

Å bli invitert til kake og allikevel ikke få kake er flaut hos de fleste kulturene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.1.2024 den 7.42):

Syntes det var litt merkelig, da mine  barn gledet seg til boller og muffins (som ble sagt i invitasjonen og så ble det ikke servert noe som helst🤷‍♀️

Er dette vanlig?

Anonymkode: 7468b...3f2

Merkelig å invitere på det uten å ha det ja.. Og uten at de sa noe om at det ikke gikk som planlagt? Weird..!

Anonymkode: 253e8...41a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er født og oppvokst her i landet, til og med i Oslos beste vestkant, kultur og væremåte ble jeg matet inn med teskje siden jeg ble født her til lands og ALIKEVEL syns jeg deres matkultur er helt ræva. Evnen å dele hjem og mat er helt ukjent for dere og seff mener jeg ikke ALLE nordmenn men nok til at det blir  av tråder her i KG og i SOME… 

Å bli invitert til kake og allikevel ikke få kake er flaut hos de fleste kulturene. 

Hvis du og familien sitter til bords og spiser og du har beregnet nok til dere, skal dere da la være å spise dere mette slik at gjestene får maten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Honey Dew skrev (1 time siden):

Hvis du og familien sitter til bords og spiser og du har beregnet nok til dere, skal dere da la være å spise dere mette slik at gjestene får maten?

Ja da gir jeg maten min til gjesten. Jeg dør ikke av sult. Vit at mange i afrika og i andre land gir heller maten deres til trengende og til sin gjester. Men vesten er ikke kjent med å dele maten sin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Honey Dew said:

Ja, hvis vi får overraskelsesbesøk (stort sett av barnas venner), da blir alle tilbudt mat. Da posisjonerer vi ut, slik at det blir litt mindre porsjoner på hver. Ingen sulter ihjel. Man kompenserer vel med å ta en ekstra brødskive til kvelds hvis man ikke ble stappmett til middag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.1.2024 den 15.50):

Noen ganger går tiden fra en i barnebursdager og man glemmer/rekker ikke servere alt som planlagt. 

Anonymkode: f21b0...151

man glemmer da ikke å tilby folk kaker i en bursdag? De står jo klare der jo! 

Og TS, veldig spesielt å ikke sette fram kaker ved en invitasjon til nettopp det. Hvorfor spurte du ikke bare? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Yodas skrev (18 timer siden):

Ja, hvis vi får overraskelsesbesøk (stort sett av barnas venner), da blir alle tilbudt mat. Da posisjonerer vi ut, slik at det blir litt mindre porsjoner på hver. Ingen sulter ihjel. Man kompenserer vel med å ta en ekstra brødskive til kvelds hvis man ikke ble stappmett til middag.

🙏 samme hee

Anonymkode: a8eec...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.3.2024 den 12.54):

Og invitere til kake og ikke servere kake er selvsagt flaut i de fleste kulturer, eller alle vil jeg si. Det er da pokker ikke vanlig i Norge heller? Aldri opplevd. 
jeg er enig i at nordmenn er litt reserverte, jeg har selv ikke noen « åpent hus» policy, jeg er privat og liker og invitere og å planlegge. Det er nok litt norskt. Altså inviterer du deg selv hjem på spontant kaffebesøk hos meg har jeg sannsynligvis ikke kaker, og blir kanskje irritert fordi jeg faktisk hadde andre planer. 
og INVITERE på kaker gjør jeg innimellom , og da blir det selvsagt servert kaker . 

Anonymkode: f9d0d...c1d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ja da gir jeg maten min til gjesten. Jeg dør ikke av sult. Vit at mange i afrika og i andre land gir heller maten deres til trengende og til sin gjester. Men vesten er ikke kjent med å dele maten sin.

❤️ Her har vi noe å lære.  Jeg har kollegaer med opprinnelse fra både afrikanske og asiatiske land, og alle de vil dele på det de har.

Anonymkode: af92b...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...