Gå til innhold

Kamilla er et snilt navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller Camilla. Mulig jeg tenker litt på lille Kamomilla i Kardemommeby eller min kjære snille bestevenninne i oppveksten. Vurderer uansett å kalle datteren min det når den tid kommer.

Hvorfor er det så få som bruker dette navnet i dag? Er det mange som ikke liker det? Sammen med Katrine og Kristine? Er det kjedelige navn dag?

Liker det bedre enn Thea, Ada og Iben ihvertfall…som er poppis navn i dag.

Anonymkode: 461b0...49c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

K/Camilla er et flotters navn det. 

Betyr blomst tror jeg. Så en K/Camilla hadde antageligvis strøket med i denne husholdningen. (Dårlig på vanning) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ei venninne som var den mest negative (sorry) bitchen jeg vet om så langt så deg om det 😅

Anonymkode: 4feab...446

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig. Camilla er en person hvor koppen alltid er halvtomt og hvor selv den fineste ting kan snus til noe negativt. 

Camilla er også egoistisk og bryr seg lite om andre. Skjør er hun også. 

 

Jada, personer kan ødelegge navn. 

Anonymkode: ca3d0...2b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alle de navnene du ramser opp der er heller slemme navn. Liker absolutt ingen av dem.

Anonymkode: 848af...677

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eller Camilla. Mulig jeg tenker litt på lille Kamomilla i Kardemommeby eller min kjære snille bestevenninne i oppveksten. Vurderer uansett å kalle datteren min det når den tid kommer.

Hvorfor er det så få som bruker dette navnet i dag? Er det mange som ikke liker det? Sammen med Katrine og Kristine? Er det kjedelige navn dag?

Liker det bedre enn Thea, Ada og Iben ihvertfall…som er poppis navn i dag.

Anonymkode: 461b0...49c

Kamilla kommer helt sikkert tilbake. Det sies vel at populære navn dukker opp igjen etter 100 år, sånn ca. Sånn sett er det jo en stund til Kamilla herjer navnelistene igjen. Det er vel mange Kamillaer i 30/40/50- årene nå. Så vet man jo ikke hvor påvirket man er av internasjonale navnetrender om et par-tre generasjoner, så det vil muligens ikke bli like mange av dem som forrige runde, men.

Synes det er et fint navn, jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner ei eneste hyggelig Kamilla, og har møtt drøssevis av meggete Kamillaer. Dessverre overskygger de negative assosiasjonene de positive. Jeg liker ikke navnet så godt fordi det har blitt et slem-jente-navn for meg.  

Av navnene du nevner liker jeg jeg best Katrine. Kristine er ok, men jeg liker Kristin bedre. 

Anonymkode: 43921...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kamilla og tyven" tenker jeg på når jeg hører det navnet. Ingen negativ assosiasjon, men det er en dyp assosiasjon. 

Kristine og Katrine vet jeg ikke helt, men Kristine synes jeg er litt hardt, med KR lyden. TR lyden er heller ikke så behagelig. 

Anonymkode: 04219...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camilla er akkurat så snilt navn som den slemmeste du har møtt med det navnet. Jeg kjenner en veldig snill Camilla, og ei som er skikkelig heks.

Populariteten på navn går i bølger, og Camilla kommer sikkert tilbake snart.

Anonymkode: e5637...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig 70/80 talls. Kommer nok tilbake men litt tidlig. Fungerer fint internasjonalt, spesielt med c. 

Anonymkode: a88f2...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 34 og hadde 6 Camillaer på mitt trinn på ungdomsskolen. Har jobbet med to Kamillaer og har én Camilla i familien. C/Kamilla er et fint og mildt navn, men jeg synes det kryr av dem. 

Anonymkode: e8261...5d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Kamilla, Camilla er ett veldig pent navn. Gir og liksom litt mer plass til en voksen-person i fremtiden, enn korte navn som Thea, Ada og Iben som har navnesøstre og navnebrødre på hvert gatehjørne.

Jeg og tenker på "Kamilia og tyven" og Morten Harket som synger "Kamilla, Kamilia, hva tenker du nå? Tror du han er venn som du kan stole på?" Absolutt ett snilt og feminint navn. 

Anonymkode: b45d7...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Kamilla er fint. Liker ikke Camilla, det er skikkelig 80- talls. Rart at den bokstaven har så mye å si 😅

Anonymkode: 60ed8...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...