AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #1 Skrevet 1. januar 2024 Noen som vet om det er mulighet for pårørende å være med til time hos dps? Hvis den som går til timer der samtykker til det. Er det vanlig å få lov til dette eller mere uvanlig? Jeg er samboer og har barn med personen som går til timer der. Mye er vanskelig å leve oppi og tenker det hadde vært fint å vært med en gang. Anonymkode: 6ba28...2bf
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #2 Skrevet 1. januar 2024 Ja, det er helt normalt og ofte noe behandler ønsker. Mye lettere for de rundt å forstå. Selv har jeg hatt med foreldre til time, da jeg var yngre. Anonymkode: 77765...496 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #3 Skrevet 1. januar 2024 De tar pårørendesamtaler uten pasienten hvertfall. Samboeren min fikk det, men da med klar beskjed om at jeg ikke fikk være med Anonymkode: 6bdb2...560
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #4 Skrevet 1. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Noen som vet om det er mulighet for pårørende å være med til time hos dps? Hvis den som går til timer der samtykker til det. Er det vanlig å få lov til dette eller mere uvanlig? Jeg er samboer og har barn med personen som går til timer der. Mye er vanskelig å leve oppi og tenker det hadde vært fint å vært med en gang. Anonymkode: 6ba28...2bf Hva tenker du at du skal bidra med der? Tenker du at du skal være med for din skyld, eller personen? Siden du nevner at mye er vanskelig å leve oppi. Du kan være med hvis det omhandler personen, og de vil ha deg med, men om du tenker på terapi for din skyld, nei. Anonymkode: 46770...bf1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #5 Skrevet 1. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: De tar pårørendesamtaler uten pasienten hvertfall. Samboeren min fikk det, men da med klar beskjed om at jeg ikke fikk være med Anonymkode: 6bdb2...560 Det blir et eget spor; ikke som en del av timen til personen. Anonymkode: 46770...bf1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #6 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva tenker du at du skal bidra med der? Tenker du at du skal være med for din skyld, eller personen? Siden du nevner at mye er vanskelig å leve oppi. Du kan være med hvis det omhandler personen, og de vil ha deg med, men om du tenker på terapi for din skyld, nei. Anonymkode: 46770...bf1 Absolutt ikke som terapi for meg nei. Men som en hjelp for han. Og forklare hvordan han reagerer på ting. Jeg vil gjerne at han skal få den hjelpen han trenger. Anonymkode: 6ba28...2bf
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #7 Skrevet 1. januar 2024 23 minutter siden, AnonymBruker said: Absolutt ikke som terapi for meg nei. Men som en hjelp for han. Og forklare hvordan han reagerer på ting. Jeg vil gjerne at han skal få den hjelpen han trenger. Anonymkode: 6ba28...2bf Har han uttrykt noe ønske om ar du er med? Anonymkode: 46770...bf1 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #8 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Absolutt ikke som terapi for meg nei. Men som en hjelp for han. Og forklare hvordan han reagerer på ting. Jeg vil gjerne at han skal få den hjelpen han trenger. Anonymkode: 6ba28...2bf Tenker du at han ikke klarer å fortelle dette selv? Anonymkode: 14800...2bf
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #9 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har han uttrykt noe ønske om ar du er med? Anonymkode: 46770...bf1 Nei han har ikke det. Derfor jeg lurer på hvor vanlig det er. Det er ikke så enkelt å leve med en som sliter sånn og det hadde vært fint å snakke med en som kan om dette. Anonymkode: 6ba28...2bf
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #10 Skrevet 1. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Nei han har ikke det. Derfor jeg lurer på hvor vanlig det er. Det er ikke så enkelt å leve med en som sliter sånn og det hadde vært fint å snakke med en som kan om dette. Anonymkode: 6ba28...2bf Du kan få en samtale med DPS, men de kan ikke utlevere noe til deg om han. Har du forsøkt å spørre han? Har du merket noe spesielt, snakket om symptomer eller hvorfor han har endt opp hos dps? Anonymkode: 46770...bf1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #11 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker du at han ikke klarer å fortelle dette selv? Anonymkode: 14800...2bf Det er typisk han å ville fremstå mye bedre, derfor jeg lurer på om alt kommer frem. Det er veldig viktig at han får den hjelpen han har behov for. Anonymkode: 6ba28...2bf
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #12 Skrevet 1. januar 2024 Han bestemmer om du skal være med eller ikke. Anonymkode: aba4e...7d1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #13 Skrevet 1. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei han har ikke det. Derfor jeg lurer på hvor vanlig det er. Det er ikke så enkelt å leve med en som sliter sånn og det hadde vært fint å snakke med en som kan om dette. Anonymkode: 6ba28...2bf Det er ikke nødvendigvis så vanlig, eller uvanlig. Alt avhenger av personen. Det er ikke slik at han «holder deg fra å være med» hvis du tenker det Anonymkode: 46770...bf1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #14 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han bestemmer om du skal være med eller ikke. Anonymkode: aba4e...7d1 Det skjønner jeg da godt at han bestemmer 😅 Anonymkode: 6ba28...2bf
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #15 Skrevet 1. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Det er typisk han å ville fremstå mye bedre, derfor jeg lurer på om alt kommer frem. Det er veldig viktig at han får den hjelpen han har behov for. Anonymkode: 6ba28...2bf Hva slags hjelp tenker du at han trenger? Siden du tror han ikke forteller alt. Hverken til deg eller DPS. Anonymkode: 46770...bf1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #16 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva slags hjelp tenker du at han trenger? Siden du tror han ikke forteller alt. Hverken til deg eller DPS. Anonymkode: 46770...bf1 Jeg jobber ikke innen psykiatri, så det kan jeg ikke svare på. Men jeg lurer. Har også lest om forskjellige diagnoser og lest at man kan få hjelp til å bli bedre av psykiske lidelser. Anonymkode: 6ba28...2bf
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #17 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det skjønner jeg da godt at han bestemmer 😅 Anonymkode: 6ba28...2bf Men hva lurer du på? Om han får riktig hjelp? Anonymkode: aba4e...7d1 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #18 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hva lurer du på? Om han får riktig hjelp? Anonymkode: aba4e...7d1 Det jeg skrev i hovedinnlegget 😊 Anonymkode: 6ba28...2bf
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #19 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg jobber ikke innen psykiatri, så det kan jeg ikke svare på. Men jeg lurer. Har også lest om forskjellige diagnoser og lest at man kan få hjelp til å bli bedre av psykiske lidelser. Anonymkode: 6ba28...2bf Men stoler du ikke på at fagpersonene har erfaring og kompetanse til å hjelpe ham? Han forteller det han har behov for, i sitt tempo. Da jeg gikk til psykolog, hadde ikke jeg ønsket at min samboer ble med for å fortelle «hvordan jeg er». Det fant jeg og psykologen ut av sammen. Anonymkode: 14800...2bf
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #20 Skrevet 1. januar 2024 15 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg jobber ikke innen psykiatri, så det kan jeg ikke svare på. Men jeg lurer. Har også lest om forskjellige diagnoser og lest at man kan få hjelp til å bli bedre av psykiske lidelser. Anonymkode: 6ba28...2bf Jeg lurer også på hva du er usikker på da, i og med at han går til DPS og får hjelp. Er du usikker på fordi han ikke forteller deg noe om hvorfor han går dit, eller noe annet? Du snakker om psykiske lidelser, og at du har lest ulike diagnoser, som fellesbetegnelser. Men jeg antar du vet hvorfor han går dit? Du trenger ikke dele grunnen altså, men det virker på meg som om du spør fordi du vil vite mer og ikke vet helt hvorfor han får denne hjelpen. Anonymkode: 46770...bf1 2
Anbefalte innlegg