Gå til innhold

Leter etter en spesifikk barnebok!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Åh, jeg holder på å bli sprø. Da jeg var liten hadde min tante en barnebok liggende hos seg som jeg har så gode minner fra. Nå har jeg lyst til at sønnen min skal få lese samme bok, men jeg kommer ikke på hverken tittel eller forfatter. Tante er død og jeg har heller ikke kontakt med noen på den siden som evt kan ha arvet boken.

Den handlet om noen rare skapninger i verdensrommet. Blant annet var det en elefant på en egen planet som vannet blomster, eller sugde opp alt vannet eller noe. Det var også en rød figur med stor nese, som en slags trompet.

Lurer på om boks kunne ha hett filurene eller noe i den dur, men finner ikke noe på det? Håper håper noen vet! ❤️

Anonymkode: ac338...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den lille prinsen?

Anonymkode: 0591f...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den lille prinsen?

Anonymkode: 0591f...14b

Nei, dessverre. Det var ingen menneskeskikkelser med i boken såvidt jeg husker, kun disse romvesen typene. 

men takk for forslag 🥰

Anonymkode: ac338...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg liggende på loftet et sted! Er du født rundt 1986 så boka kan være for barn født på den tiden? 

 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en bok for barn på ca 3, 5,7 eller 9 år? Mange eller få bilder? Tykk eller tynn bok?

Anonymkode: 78406...87b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Dartle skrev (Akkurat nå):

Denne har jeg liggende på loftet et sted! Er du født rundt 1986 så boka kan være for barn født på den tiden? 

 

Ja!! Født i 88!! Hvis du greier å grave den frem og finne tittel og forfatter skal jeg være deg digitalt evig takknemlig!! 🤩

Anonymkode: ac338...a30

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det en bok for barn på ca 3, 5,7 eller 9 år? Mange eller få bilder? Tykk eller tynn bok?

Anonymkode: 78406...87b

Tipper barn 3- ca 7. Bilder på hver side, ikke mye tekst. Tynn bok :) 

Anonymkode: ac338...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille prinsen har komt i utallige utgivelser opp gjennom årene. Sikker på at det ikke er den?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (2 minutter siden):

Den lille prinsen har komt i utallige utgivelser opp gjennom årene. Sikker på at det ikke er den?

 

Jeg fant en forhåndsvisning på nett, helt sikker på at det ikke er den. Boken jeg tenker på har ikke så mye tekst, den har store bilder med farger som fyller sidene 🤔

Anonymkode: ac338...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (4 minutter siden):

Horton hears a Who?

Kan se hvor du dro sammenligningen - den er jo også veldig søt 😍 men dessverre ikke den jeg ser etter.

I boken jeg leter etter har figurene hver sin lille planet som de bor på. Lurer på om et av problemene var at den røde figuren jeg nevnte i HI hadde en propp på halen sin som jeg mener falt ut slik at en av planetene ble ødelagt - eller noe. Husker ikke helt, var nok rundt 7 år selv da jeg leste den sist 🙈

Anonymkode: ac338...a30

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må virkelig si ifra når du finner ut hvilken bok det er, for jeg er så nysgjerrig 😃

Anonymkode: a47ef...ce5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var den på norsk?

Anonymkode: 7d3cf...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Dartle skrev (3 timer siden):

Denne har jeg liggende på loftet et sted! Er du født rundt 1986 så boka kan være for barn født på den tiden? 

 

Ikke ts, men kan du være så snill og gå og lete for nå vil jeg vite og 😂

Anonymkode: 047d3...254

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oppdatering: Jeg har nå lett igjennom nasjonalbiblioteket for hele 80-tallet. Gikk fort bort ifra 70 da illustrasjonene og oppbygningen av boken ligner mer det jeg finner på 80-tallet, nærmere bestemt midten av 80-tallet. Men akkurat den boka finner jeg altså ikke. Kan begynne å lure på om jeg har drømt hele greia 😂 Mener å huske boka er i liggende eller kvadratisk format med rødt omslag? 🤔

Fant et par andre bøker som jeg husker lå i samme hylla, så føler jeg er inne på noe. Krysser fingre og tår for at @Rosa Dartle finner den på loftet og løser mysteriet!

 

IMG_3662.jpeg

IMG_3661.jpeg

IMG_3664.jpeg

Anonymkode: ac338...a30

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være Romlingane (the clangers)?

Anonymkode: 93253...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan det være Romlingane (the clangers)?

Anonymkode: 93253...6d4

Suppedragen er en legende.

Anonymkode: 78c8d...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Kan det være Romlingane (the clangers)?

Anonymkode: 93253...6d4

Nå fikk jeg forhåpninger! De så veldig morsomme ut 🤩 men nei, dessverre ikke 😫

ts

Anonymkode: ac338...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...