Gå til innhold

mange som drikker mye i jula


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ikke for å være moraliserende, men syns det har blitt dagligdags for noen å ta en øl eller noe vin. Får stadig snapper der det skåles, eller det skal slappes av. har noen veninner som jeg tenker kunne aldri hatt en juleferie uten alkohol, er ikke det urovekkende? vil ikke noe spesielt med dette innlegget, bare noen tanker.

Anonymkode: 146e2...749

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og mange som legger seg litt for mye opp i hva andre gjør. :)

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet å drikke alkohol (i hvert fall for nå), og det er veldig digg. Men jeg bryr meg ikke om hva venner og familie gjør, så lenge de ikke sitter drita foran ungene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å drikke alkohol i november. Det er fantastisk! Anbefales alle!

Anonymkode: 7d3b5...41d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke smakt noe alkohol siden 17 mai. Savner det ikke heller.

Anonymkode: 66be1...4c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker mer alkohol i juleferien enn ellers. Ser ingenting galt med det. Jeg spiser jo også mer fet mat og mer dessert og julekaker enn resten av året. Det er en del av julen.

Jeg har ikke tenkt å leve på knekkebrød og vann 365 dager i året for å tekkes moralister på KG.

Anonymkode: 60b82...d36

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var der før. Nå gidder jeg ikke. Har ikke drukket siden en eller annen gang i 2022 og det er ganske deilig å la alkoholen være. 

Jeg syns det er for mange barn som opplever fulle foreldre og det er jeg veldig imot, men om folk trenger å drikke for å slappe av eller ha det moro så dem om det så lenge det ikke er barn med. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg drikker mer alkohol i juleferien enn ellers. Ser ingenting galt med det. Jeg spiser jo også mer fet mat og mer dessert og julekaker enn resten av året. Det er en del av julen.

Jeg har ikke tenkt å leve på knekkebrød og vann 365 dager i året for å tekkes moralister på KG.

Anonymkode: 60b82...d36

Det er stor forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet. 

Anonymkode: ccd3f...0a4

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg sluttet å drikke alkohol i november. Det er fantastisk! Anbefales alle!

Anonymkode: 7d3b5...41d

Samme her! De fleste betennelses-vondtene mine er blitt borte 😍

Bonus: sparer penger

Anti-bonus: folk tror jeg er blitt kjedelig og moraliserende 😬

Anonymkode: ce8af...532

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det ser jo ut som veldig mange tar seg en «festival» uansett alder og situasjon, og drikker noen enheter hver dag, en uke i strekk. Og et par av dagene kanskje en del fler enheter. Man vil vel nærmest merke abstinensen når januar starter da. Selv har jeg i mange år praktisert alkoholfrie dager i romjula, og mer årene er det blitt flest av dem. Har fått bemerkninger på det og nærmest mas om å ta imot alkohol av familie til tider, men holder på mitt og har aldri kommentert på andres drikkemønster. Blir mer bevisst på hvor mye tid jeg bruker med hvem istedet. 

Anonymkode: 2443f...8f4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært meget observant på dette de siste mnd, og kan vel bare si at det er ikke kun i jula mange har et skyhøyt alkoholforbruk. Men spesielt i julebordsesongen og i jula er det ekstremt. 

Det er nok mange som hadde hatt godt av å roe ned forbruket betraktelig for familen og partner. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg drikker mer alkohol i juleferien enn ellers. Ser ingenting galt med det. Jeg spiser jo også mer fet mat og mer dessert og julekaker enn resten av året. Det er en del av julen.

Jeg har ikke tenkt å leve på knekkebrød og vann 365 dager i året for å tekkes moralister på KG.

Anonymkode: 60b82...d36

ojsann...traff det et ømt punkt?

Anonymkode: 146e2...749

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke alkohol. Men syns det er helt greit om noen tar seg litt øl/vin til god middag i jula. Fyll liker jeg absolutt ikke, uansett når på året det er.

Anonymkode: 83058...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

ikke for å være moraliserende, men syns det har blitt dagligdags for noen å ta en øl eller noe vin. Får stadig snapper der det skåles, eller det skal slappes av. har noen veninner som jeg tenker kunne aldri hatt en juleferie uten alkohol, er ikke det urovekkende? vil ikke noe spesielt med dette innlegget, bare noen tanker.

Anonymkode: 146e2...749

Har lagt merke til det samme, har akkurat de samme tankene som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja tar meg et glass vin i jula ja. Men jevnt over hele året så drikker jeg ikke mye. Kanskje 6 glass pr år. Har vært på mange sammenkomst som jeg ikke drikker. 

Anonymkode: 3e30a...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

ojsann...traff det et ømt punkt?

Anonymkode: 146e2...749

Nei, jeg er bare lei av KG-moralistene.

Anonymkode: 60b82...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Nei, jeg er bare lei av KG-moralistene.

Anonymkode: 60b82...d36

Drikker du mer i jula fordi du er lei av de såkalte KG-moralistene? 

Anonymkode: ccd3f...0a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 1.1.2024 den 9.30):

har noen veninner som jeg tenker kunne aldri hatt en juleferie uten alkohol, er ikke det urovekkende? 

Anonymkode: 146e2...749

Om noen ikke kan ha juleferie uten alkohol er det selvfølgelig urovekkende.

Om man i en setting (fest, jul, påske, 17 mai, konserter osv osv) kjenner en uro fordi man ikke nyter alkohol, så er det et massivt faresignal.

Man skal aldri kjenne stress eller uro fordi man ikke har alkohol.

Anonymkode: 865ee...316

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Drikker du mer i jula fordi du er lei av de såkalte KG-moralistene? 

Anonymkode: ccd3f...0a4

Ja, selvfølgelig er det grunnen til at jeg drikker mer i jula. 🙄

Anonymkode: 60b82...d36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok kjekt for mange barn i juleferien, men så lenge de voksne får kose seg. Det er jo det viktigste🤷‍♀️

Anonymkode: b09db...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, selvfølgelig er det grunnen til at jeg drikker mer i jula. 🙄

Anonymkode: 60b82...d36

Ok. Det burde du kanskje slutte med. Dumt å la seg diktere av hva folk på KG moraliserer over. 

Anonymkode: ccd3f...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...