Gå til innhold

Procreate-en bra app for å lage illustrasjoner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er helt grønn, men ser på tutorials om procreate på youtube. Har tidligere såvidt prøvd canvas app og en adobe foto, uten særlig suksess. 

Noen her som har kjennskap til procreate? jeg må kjøpe ipad pro og apple pencil, noe som blir svært dyrt. Og kunne tenkt meg litt mer feedback først. Wacom brett er uaktuelt(må kobles til pc). Jeg må ha en hobby jeg lett kan ta med meg. Har også drømt lenge om å lage enkel kunstfoto, og først nå begynner jeg å skjønne bittelitt av teknikken; layers.

Anonymkode: 56a36...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er interessert i det samme, spent på å se om du får noen svar 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal angivelig være bedre og mer brukervennlig enn f.eks Photoshop i kombinasjon med pad/tegnebrett. Ville absolutt gitt det et forsøk :) 

Er selv gammeldags svoren Photoshop entusiast så har ikke kommet rundt til å prøve det enda 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latona skrev (3 timer siden):

Er interessert i det samme, spent på å se om du får noen svar 😀

Har du sett litt på youtube?☺️jeg var på eplehuset bare for å kikke på ipad og apple pencil, og fikk prøve den. Jeg har ufattelig dårlige digitale skills, men likevel etter en del research virker dette som et godt valg for nybegynnere.

Anonymkode: 56a36...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et familiemedlem som bruker det i arbeidene sine, fungerer ganske bra.

Anonymkode: 5785b...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Procreate til min digitale kunst og det er desidert det beste tegneprogrammet jeg har vært borti! Jeg kan ikke anbefale det nok. 

Jeg synes Apple pencil 2 til er et must (den som er trykksensitiv). Appen koster en engangssum, deretter har du den til odel og eie, veldig digg å ikke må ha abonnement. 

Mulighetene er uendelige i den og den oppdateres kontinuerlig. Hvis man ikke er vant til å tegne digitalt er det en liten læringskurve, men finnes så mange fine tutorials på YT for å lære seg alle funksjoner og muligheter. 

Man kan laste ned ulike brush-pakker for å få forskjellig uttrykk (eks. for oljemaling eller vannmaling). Disse er skapt av ulike folk (man kan skape selv også). Men grunnutvalget av brushes i selve procreate er veldig bra, så dette er ikke noe man må gjøre. Men det finnes veldig mange fine brusk-pakker som er helt gratis og gøy å teste ut.  

Procreate er rasterbasert (bruker piksler), så hvis du vil ha noe som er vektorbasert så er det ikke rett program for deg. 

Anonymkode: 747ed...efd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar; det bekrefter alt jeg leser🤩Men er det håp når man er veeldig lite digitalt flink🫣Jeg er ikke flink å tegne, men det må man ikke nødvendigvis være. Ser en del på yt, masse fine tutorials der, og flust i mnikurs.

Ja appen koster bare rindt 70-80kr. Det er ipad som vil koste. Var på eplehuset og testet en. Det blir en heftig investering.

Og jeg har macbook air; de kunne gi 3000kr kun i innbytte. Så må tenke nøye over dette. 

Anonymkode: 56a36...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har brukt Procreate en god del, og syns det er en helt super app! Føler man har muligheten til å lage enkel kunst, men også mye mer avanserte ting om man ønsker det. Jeg fulgte selv en del av de videokursene, men syns faktisk en bok jeg kjøpte funket best. Jeg selger den faktisk videre nå, gjerne gi beskjed om dette ikke er lov, men her er annonsen! https://www.finn.no/334740238

Send gjerne melding å si du er fra kvinneguiden så kan jeg gi en liten rabatt<3

 

Edit; Jeg kjøpte min iPad og Apple Pen brukt, vil anbefale å sjekke på finn osv :)

Endret av marigtfo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

marigtfo skrev (15 timer siden):

Hei! Jeg har brukt Procreate en god del, og syns det er en helt super app! Føler man har muligheten til å lage enkel kunst, men også mye mer avanserte ting om man ønsker det. Jeg fulgte selv en del av de videokursene, men syns faktisk en bok jeg kjøpte funket best. Jeg selger den faktisk videre nå, gjerne gi beskjed om dette ikke er lov, men her er annonsen! https://www.finn.no/334740238

Send gjerne melding å si du er fra kvinneguiden så kan jeg gi en liten rabatt<3

 

Edit; Jeg kjøpte min iPad og Apple Pen brukt, vil anbefale å sjekke på finn osv :)

Er du flink å tegne? tar det årevis og sette seg inn i procreate🫣Så på linken din, men jeg foretrekker helst videoer😬😌Skal prøve å overtale en veninne til å begynne; lettere når man er flere. Finner ingen kurs på norsk(hverken fysiske eller på nett).

Anonymkode: 56a36...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 20.30):

Jeg er helt grønn, men ser på tutorials om procreate på youtube. Har tidligere såvidt prøvd canvas app og en adobe foto, uten særlig suksess. 

Noen her som har kjennskap til procreate? jeg må kjøpe ipad pro og apple pencil, noe som blir svært dyrt. Og kunne tenkt meg litt mer feedback først. Wacom brett er uaktuelt(må kobles til pc). Jeg må ha en hobby jeg lett kan ta med meg. Har også drømt lenge om å lage enkel kunstfoto, og først nå begynner jeg å skjønne bittelitt av teknikken; layers.

Anonymkode: 56a36...7fa

Dersom det er grafisk design du er ute etter, ville jeg gått for Canva. Tar litt innsats å sette seg inn i, men er egentlig ganske enkelt og gir flotte resultater til alt fra webside til sosiale medier til bursdagskort. Jeg bruker Canva til mye rart, til innhold på Insta, bursdagskort mm. Jeg bruker også,Procreate, men da for å tegne selv, ikke som verktøy for å redigere bilder eller,lage design (se bilde for typ eksempel på tegning i Procreate)

IMG_2141.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenliknet med f.eks Photoshop krever Procreate veldig lite digitale skills. Det er få knapper å holde styr på, men mulighetene er likevel mange. Jeg bruker Procreate til å tegne veldig forskjellige typer tegninger, og anbefaler det på det aller sterkeste! Jeg bruker iPad Pro + Apple Pencil 2. Føles som en "ekte" tegne-/maleopplevelse, og man har ufattelig god kontroll. 

Jeg har også et Wacom tegnebrett som kobles til PC (som også funker ypperlig), men iPaden er en soleklar vinner for min del, nettopp på grunn av transportmuligheten og færre duppedingser og kabler å holde styr på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...