Gå til innhold

Dronning Margrethe II av Danmark abdiserer

Phoenix Heart

Anbefalte innlegg

Tror Frederik vil klare seg fint. Han har også en veldig populær og flott kone ved sin side. I motsetning til Haakon når den tid kommer.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Justlooking skrev (42 minutter siden):

Tror Frederik vil klare seg fint. Han har også en veldig populær og flott kone ved sin side. I motsetning til Haakon når den tid kommer.

Det er et større problem for Haakon at han har ei kone med en kronisk og potensielt alvorlig sykdom. 

Er ellers enig i at Mary er ei flott dame, og hun vil forhåpentligvis bli populær som dronning. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kniv & gaffel skrev (30 minutter siden):

Det er et større problem for Haakon at han har ei kone med en kronisk og potensielt alvorlig sykdom. 

Er ellers enig i at Mary er ei flott dame, og hun vil forhåpentligvis bli populær som dronning. 

Ja, hun har det i tillegg. Mary har alltid vært populær i Danmark så dette tror jeg vil gå veldig fint. Hun er arbeidsom og smart og utstråler varme. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (1 time siden):

Hans kone er mye mer populær enn han er.

Er det sant at han var utro, så må han virkelig, virkelig, virkelig være feilfri for resten av sitt liv for å vinne hennes tillit igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (47 minutter siden):

Hans kone er mye mer populær enn han er.

Er det sant at han var utro, så må han virkelig, virkelig, virkelig være feilfri for resten av sitt liv for å vinne hennes tillit igjen.

Han har uten tvil utvist sviktende dømmekraft. Uansett hva som skjedde.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (3 timer siden):

Ja, hun har det i tillegg. Mary har alltid vært populær i Danmark så dette tror jeg vil gå veldig fint. Hun er arbeidsom og smart og utstråler varme. 

Det tror jeg og. Hun har vel alltid vært godt likt. 

Jeg lurer på om Haakon Magnus med kone vil bli like godt mottatt når de engang blir konge og dronning. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trubadur skrev (9 minutter siden):

Jeg lurer på om Haakon Magnus med kone vil bli like godt mottatt når de engang blir konge og dronning. 

Jeg er positiv til Haakon og Mette Marit som konge og dronning. Tror de vil gjøre det bra, de er begge veldig i kontakt med vanlige mennesker og Haakon engasjerer seg i det han gjør.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (3 minutter siden):

Jeg er positiv til Haakon og Mette Marit som konge og dronning. Tror de vil gjøre det bra, de er begge veldig i kontakt med vanlige mennesker og Haakon engasjerer seg i det han gjør.

Jeg har ikke noe i mot dem. :) De virker sympatiske begge to. 

Det var voldsom jubel i dag da Frederik og Mary (?) hilste på folket, jeg bare lurer på hvordan det blir når vi får et bytte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trubadur skrev (14 minutter siden):

Jeg har ikke noe i mot dem. :) De virker sympatiske begge to. 

Det var voldsom jubel i dag da Frederik og Mary (?) hilste på folket, jeg bare lurer på hvordan det blir når vi får et bytte. 

Jeg tror dessverre ikke det blir samme jubel her. For mange er Harald og Sonja de siste monarkister. Haakon virker jo sympatisk men han er globalist og går med FN nålen. Både han og MM er engasjert i Davos og «alt for Norge» er nok ikke deres mål. I tillegg virker MM veldig påtatt og veldig full av seg selv. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (9 minutter siden):

Jeg tror dessverre ikke det blir samme jubel her. For mange er Harald og Sonja de siste monarkister. Haakon virker jo sympatisk men han er globalist og går med FN nålen. Både han og MM er engasjert i Davos og «alt for Norge» er nok ikke deres mål. I tillegg virker MM veldig påtatt og veldig full av seg selv. 

Å nei, er de engasjert i Davos. :( 
Dette skal jeg lese meg opp på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/31/2023 at 6:52 PM, Somarfugelen said:

Ja absolutt. Monarkiet er en kostbar farse. 

Det samme er presidenter. Alle land bruker penger på unyttig pomp og prakt enten det gjelder presidenter eller kongelige. Kongen og kronprinsen er våre fremste ambassadører på en måte selv om de ikke kalles det.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Trubadur said:

Det samme lurte nok folk på da Olav og Harald tok over også. Det går seg til om de bare forstår sin rolle og ikke tråkker alt for hardt i salaten.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (På 14.1.2024 den 19.51):

Ikke enig. Haakon og Mette Marit vil klare seg fint. Liker Haakon mye bedre enn Fredrik. Stoler verken på han eller Casanova.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trubadur skrev (På 15.1.2024 den 0.31):

Det var voldsom jubel i dag da Frederik og Mary (?) hilste på folket, jeg bare lurer på hvordan det blir når vi får et bytte

Når vi får bytte, kommer det meste sannsynlig til å skje etter at Kong Harald er død, så det blir ikke jubel og feiring på samme måte som i Danmark hvor Dronning Margrethe fortsatt lever. 

Kong Harald har til nå gitt uttrykk for at han fortsetter som konge livet ut, men det kan jo være at han skifter mening. Dronning Margrethe har jo tidligere sagt at hun skulle fortsette som dronning til hun "faller av pinnen". 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kniv & gaffel skrev (2 minutter siden):

Når vi får bytte, kommer det meste sannsynlig til å skje etter at Kong Harald er død, så det blir ikke jubel og feiring på samme måte som i Danmark hvor Dronning Margrethe fortsatt lever. 

Kong Harald har til nå gitt uttrykk for at han fortsetter som konge livet ut, men det kan jo være at han skifter mening. Dronning Margrethe har jo tidligere sagt at hun skulle fortsette som dronning til hun "faller av pinnen". 

Ja, det er sant.
Kanskje  han også skifter mening som Margrethe gjorde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kniv & gaffel skrev (På 14.1.2024 den 20.37):

Hvorfor det? Hvis du tenker på om han noen gang vil bestige tronen alene, eller sitte halvparten av tiden på tronen uten ektemaken, så klarer han seg fint. Slik MM har det nå er ikke sykdommen så farlig for henne at hun dør tidlig. Dessuten satt kong Haakon 7. alene på tronen i 19 år, og hadde i tillegg ei svakelig kone som helst ikke viste seg fram for andre i Norge. Hun bodde mesteparten av tiden i England likevel. Kong Olav besteg tronen uten en dronning ved sin side, tre år etter at Märtha døde etter flere års sykdom. 

Trubadur skrev (På 15.1.2024 den 0.16):

Da kong Olav giftet seg med kronprinsesse Märtha i 1929 var det norske folk skeptiske fordi bruden var svensk. Det samme da kong Harald og dronning Sonja giftet seg i 1968, - fordi bruden var av borgerlig ætt. I 2001 var skepsisen forårsaket av at bruden var alenemor. Alle gangene har det gått seg til. Men at Mary er mer populær enn Mette Marit er lett å se.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...