Gå til innhold

Julematrester, hva lager du av dem?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Regner med at du har mye julematrester? Fryser du ned og lager noe digg senere ? I såfall ; hva lager du? 

Anonymkode: 14d6f...98b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å ta alt oppi en form, til og med rødkål/surkål hvis det er igjen. Blander alt sammen og inn i ovnen. Og vips, resteform 

Anonymkode: 6238c...41b

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg har fryst ned i porsjoner, og tatt ut deretter. Også hatt rester til f.eks lapskaus. Laget en gang en asiatisk vri på rester av alternativ til pinnekjøtt etter en oppskrift beregnet til både pinnekjøtt og ribbe. Det var veldig godt. 

• Liker 1
Skrevet

Asiatisk ribbe,barbequeribbe,pinnekjøtt-,ribbe-,medisterlapskaus, kalkungryte, kalkunwraps, pyttipanne, ribbesandwich,juleskinkeomelett,juleskinkegrateng. 

Anonymkode: 74aa7...e34

• Liker 1
Skrevet

Pinnekjøtt er kjempegodt i lapskaus 🤤

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Lapskaus med pinnekjøtt og julepølse. Nammenam!

Kalkunrester brukes i stedet for kylling i pastaretter o.l.

• Liker 2
Skrevet

Fryst ned noe kraft. Resten spises fortløpende. Stort utvalg til frokost og kveldsmat. Varmer opp noe til lunsj, tilsettes andre smaker og kombinasjoner.

Anonymkode: 53a54...a4b

AnonymBruker
Skrevet

Frøs ned pinnekjøtt og stappe-rester på julaften. Det skal vi spise i dag. Resten er spist opp fortløpende og noe kastet. Lager ikke julemat med noen «vri».

Anonymkode: af414...8b3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Regner med at du har mye julematrester? Fryser du ned og lager noe digg senere ? I såfall ; hva lager du? 

Anonymkode: 14d6f...98b

Julematrester? Aldri hatt. De spises som snack de neste dagene.

Anonymkode: 2a767...c60

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pinnekjøttrester fryses til lapskaus. Det er så godt at det er uaktuelt å bruke opp til andre ting.

Medisterkaker ol går i en slags pytt i panne, eller som pålegg i romjulen. 

Rødkål pleier å bli spist opp, men har brukt rester til taco med hell før. 

Rester av potet og rotgrønnsaker: Stekt med speilegg til frokost, pytt i panne eller fryses i biter for å gå i lapskaus. 

Har alltid torsk første juledag, restene går i fiskesuppe i romjulen. 

Ligger det an til for mye julekakerester blir de til ostekakebunn til nyttår. 

Ellers har vi en fritt frem-boks i kjøleskapet der jeg putter alt som det først og fremst er greit å få spist opp, så vet alle at det bare er å kikke der om de er på skattejakt i kjøleskapet. 

Anonymkode: 490fc...ca3

AnonymBruker
Skrevet

Pinnekjøtt til raspeballer er supergodt 😍

Anonymkode: 1bcae...610

Skrevet (endret)

Ribbe med sursøt saus er kjempegodt, og dessuten veldig raskt og lett å lage.

Endret av Pawn Hearts
Skrevet

Bruker alltid det vi har av rester til å lage lapskaus. Har blitt en tradisjon nå at vi spiser mye lapskaus i starten av januar 😆

AnonymBruker
Skrevet

Idag ble det pytt i panne bestående av poteter,  løk, rosenkål, julepølse og kalkun. Stekte egg til. Nydelig om jeg får si det selv! 👌

Anonymkode: 33c5f...0f5

Skrevet

Siste, og eneste, rest var litt ribbe og den ble spist på nyttårsaften. 

Skrevet

Jeg bakte horn i dag. Brukte rester av waldorfsalat, kalkun og saus på de. Ble et skikkelig godt smørbrød😁

Ribben laget jeg asiatisk saus til og serverte som om det var cripy duck på pannekaker med gulrot, vårløk og agurk 🤤

AnonymBruker
Skrevet

Ribberester varmet og revet. I totillalefser med rødkål, ruccola, granateple, eple og fiken. Rømme med sennep til. Sinnsykt godt!

Anonymkode: 461b0...ed8

• Liker 1
Skrevet

Rester av julekveita ble sammen med rester av gulrot og bacon til fiskesuppe. Noe fisk ble fryst ned til bruk i suppe senere.

Rester av ribbe, bacon og pinnekjøtt på pizza med hvit saus. Resten av ribbe kjøtt fryst ned til bruk i pai senere 

Kalkun: har spist nyttårkalkun i tre dager...Fremdeles rester, så noe ble brukt i Bali kyllinggryte idag. Resten frosset ned til bruk i gryte en gang senere+ til bruk i salat. 

AnonymBruker
Skrevet

Rester av nøttestek havnet i en curry,seitanpølser i lapskaus og vegisterkaker ble brukt i wok.

Anonymkode: a7dc1...682

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...