AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #1 Del Skrevet 31. desember 2023 Vil bare få enten medfølelse eller bekreftelse at min skuffelse ikke er bare dumt. Jeg er ganske lei meg og for en sånn egentlig dum ting, som en julegave. Svigermor sa at hennes venninne kan strikke en genser til meg, hvilken som helst, en som jeg ønsker meg. Det er en spesiell genser fra Petiteknit som jeg ønsket meg lenge, jeg kjøpte oppskrift og sendte over. Svigermor betalte for garn og strikking, så hun betalte jo 2-2,5 tusen for denne gaven til meg. 2 tusen er mye penger for henne, hun er pensjonist, jeg synes også det er mye penger. Men genseren ble strikket i feil garn. Det er brukt to tråder ull istedenfor to tråder moheir, så istedenfor luftig genser er den altfor tjukk, altfor varm, får ikke plass under jakker, og den er ikke flatterende på. Det blir rett og slett ikke samme genser i det hele tatt. Jeg kommer ikke til å bruke den genseren. Og det er jo mye jobb, det er også mye penger for noe som ikke kommer til å bli brukt. Hvorfor gjør man det. Hun venninne er en proff strikker, hun strikket veldig mye og er veldig flink, hvorfor velge feil garn enn det som står i oppskriften. Og jeg kan jo ikke klage til svigermor, for noe som helst. Jeg er småirritert men mest lei meg. For noe så dumt! Har det skjedd dere andre i jula, noe slikt som en dyr gave men allikevel helt feil.. og ikke kan byttes. Anonymkode: 46583...481 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #2 Del Skrevet 31. desember 2023 Hun er jo ikke proff om hun strikker i et helt annet garn enn hva oppskriften sier! Anonymkode: 6cf1a...8e0 31 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #3 Del Skrevet 31. desember 2023 Klart det er lov å være lei seg, men det er ikke svigermor som har kjøpt garnet og levert venninnen da? Anonymkode: 4c594...6ef 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #4 Del Skrevet 31. desember 2023 Hvis hun proffe strikkeren har valgt feil garn har hun levert noe helt annet enn «forespørselen». Er det hun som skaffet garnet? Anonymkode: 2d0cd...5bd 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #5 Del Skrevet 31. desember 2023 Å oppsøke KG for å få medfølelse eller bekreftelse på at du kan være skuffet fremstår rimelig teit, og i tillegg virker du utakknemmelig. Sorry, jeg har gått tom for sympati. Anonymkode: 062fa...bcf 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #6 Del Skrevet 31. desember 2023 Du bestemmer på forhånd hva folk skal få lov til å svare?? 😂 Anonymkode: 4ef66...784 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #7 Del Skrevet 31. desember 2023 Ts her. Hun strikker veldig mye, strikket flere "marius" type gensere til mine barn tidligere f.eks. med "proff" mente jeg bare at hun er ingen nybegynner. Men hun har også egen "merkelapp" som hun setter på alle pagg hun strikker, så det er såpass altså. Hun kjøpte garn selv, spurte meg bare om farge men eneste jeg sa, at nøytral farge, grå eller beige, det blir fint. Genseren er grå. Ja, jeg skjønner virkelig ikke hvorfor hun brukte en annen garn. Oppskriften sier "mohair" og gir ikke andre valg. Det kan være at hun ikke liker å strikke i mohair, men jeg vet ingenting om det, kan bare spekulere. Anonymkode: 46583...481 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #8 Del Skrevet 31. desember 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du bestemmer på forhånd hva folk skal få lov til å svare?? 😂 Anonymkode: 4ef66...784 Hehe godt forsøk 🤣 Anonymkode: 46583...481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #9 Del Skrevet 31. desember 2023 Strikket med dobbelt garn? Må jo være veldig tykk. Men jeg hadde bare fått den strikket på ny. Du har jo bare kjøpt en mønster Anonymkode: c7932...647 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #10 Del Skrevet 31. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: Strikket med dobbelt garn? Må jo være veldig tykk. Men jeg hadde bare fått den strikket på ny. Du har jo bare kjøpt en mønster Anonymkode: c7932...647 Den er sykt tjukk! Altså så pass at det passer mer som utejakke enn genser. Og jeg tenkte jo å bruke den på jobb. 😅🥺 Anonymkode: 46583...481 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 31. desember 2023 #11 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts her. Hun strikker veldig mye, strikket flere "marius" type gensere til mine barn tidligere f.eks. med "proff" mente jeg bare at hun er ingen nybegynner. Men hun har også egen "merkelapp" som hun setter på alle pagg hun strikker, så det er såpass altså. Hun kjøpte garn selv, spurte meg bare om farge men eneste jeg sa, at nøytral farge, grå eller beige, det blir fint. Genseren er grå. Ja, jeg skjønner virkelig ikke hvorfor hun brukte en annen garn. Oppskriften sier "mohair" og gir ikke andre valg. Det kan være at hun ikke liker å strikke i mohair, men jeg vet ingenting om det, kan bare spekulere. Anonymkode: 46583...481 Du spesifiserte ikke garntype, men det er jo rart å kjøpe annet type garn enn det som står i oppskriften likevel synes jeg. Hm... Ellers hadde jeg brukt genseren når jeg besøkte svigers! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 31. desember 2023 #12 Del Skrevet 31. desember 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her. Hun strikker veldig mye, strikket flere "marius" type gensere til mine barn tidligere f.eks. med "proff" mente jeg bare at hun er ingen nybegynner. Men hun har også egen "merkelapp" som hun setter på alle pagg hun strikker, så det er såpass altså. Hun kjøpte garn selv, spurte meg bare om farge men eneste jeg sa, at nøytral farge, grå eller beige, det blir fint. Genseren er grå. Ja, jeg skjønner virkelig ikke hvorfor hun brukte en annen garn. Oppskriften sier "mohair" og gir ikke andre valg. Det kan være at hun ikke liker å strikke i mohair, men jeg vet ingenting om det, kan bare spekulere. Anonymkode: 46583...481 Men da må du jo si i fra til strikkedama! Dere har betalt for en vare dere ikke har fått. Det må vel gå an å løses på en ok måte? 11 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #13 Del Skrevet 31. desember 2023 Ja, største problemet er egentlig ikke det at jeg ikke har fått genser. Genseren finner jeg til meg selv på finn. Jeg er mest lei meg for pengene svigermor har brukt, bortkastet.. Kanskje dumt å være lei seg for andre sine penger men man blir jo det. Ts. Anonymkode: 46583...481 2 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #14 Del Skrevet 31. desember 2023 Vet du med sikkerhet at svigermor har kjøpt riktig garn? Anonymkode: 82461...91f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #15 Del Skrevet 31. desember 2023 Just now, Tanuki said: Men da må du jo si i fra til strikkedama! Dere har betalt for en vare dere ikke har fått. Det må vel gå an å løses på en ok måte? Nei det er jo det jeg føler at jeg ikke kan. Dette er jo en god venninne, vil nesten tro bestevenninna til svigermor. Jeg bil ikke lage noe krangel mellom de, så kan ikke klage. Ja, jeg får vel bruke genseren når jeg besøker sviggers. Ser ut som en ball da. 🤣 Anonymkode: 46583...481 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #16 Del Skrevet 31. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: Vet du med sikkerhet at svigermor har kjøpt riktig garn? Anonymkode: 82461...91f Vet med sikkerhet at svigermor ikke kjøpte noe garn. TS. Anonymkode: 46583...481 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #17 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei det er jo det jeg føler at jeg ikke kan. Dette er jo en god venninne, vil nesten tro bestevenninna til svigermor. Jeg bil ikke lage noe krangel mellom de, så kan ikke klage. Ja, jeg får vel bruke genseren når jeg besøker sviggers. Ser ut som en ball da. 🤣 Anonymkode: 46583...481 Hvorfor skal det bli krangel av at man sier fra at det er brukt feil garn? Anonymkode: b971f...637 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #18 Del Skrevet 31. desember 2023 Grunnen til at hun har brukt det andre garnet er fordi det er mye billigere. Det er en tredjedel av prisen. Anonymkode: e97a4...1a1 23 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #19 Del Skrevet 31. desember 2023 Oppskriften sier dyrt garn, hun har kjøpt billig garn. Anonymkode: 9768b...e55 22 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #20 Del Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Grunnen til at hun har brukt det andre garnet er fordi det er mye billigere. Det er en tredjedel av prisen. Anonymkode: e97a4...1a1 Svigermor bør i alle fall få greie på dette, slik at hun kan unngå å bruke denne "venninnen" til strikkeprosjekter en annen gang. Anonymkode: b971f...637 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå