AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #1 Skrevet 31. desember 2023 Hei! Vi skal flytte til Lillestrømområdet og ser etter skoler for barna. Vi har dårlig erfaring med offentlig skole der vi flytter fra, spesielt pga stort gjennomtrekk av lærere og dårlig oppfølging av krevende barn som har ført til dårlig læringsmiljø 😞 Er det noen har erfaring med OKS på Romerike? Vi er ikke utpreget kristne, må man være det for å ha barn på OKS? Anonymkode: 4fadf...fa1
aksase Skrevet 31. desember 2023 #2 Skrevet 31. desember 2023 Jeg kjenner ikke OKS på Romerike, men man trenger ikke være kristen for å gå der. Skolen er åpen for alle, og man må, som alle andre steder, innrette seg etter skolens reglement. Som en kristen privatskole, benytter de selvsagt anledningen til å sette sitt preg på skolehverdagen. Daglige andakter, bønn og et utvidet kristendomsfag er naturlige innslag på slike skoler. Jeg tror ikke barn tar skade av dette, kanskje snarere tvert i mot, jeg tror at en skole bygget på kristne verdier kan være et godt sted å være for barna. Jeg tror slike skoler ofte har et tryggere og triveligere miljø med mer inkludering og mindre mobbeproblematikk enn de fleste offentlige skoler. 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #3 Skrevet 31. desember 2023 Konservative er det første jeg tenker på. Kjenner flere som har barn der og som trives godt. De er også praktiserende kristne. Vi valgte det bort, da vi vi har en ungdom som sliter med å finne sin identitet og på den måten ikke trenger å bli påvirket om han er rett/eller ikke rett, i forhold til tankesett og legning. For oss var Hoppensprett et mer riktig valg, som ligger leger nord ( Jessheim) Anonymkode: 88ed1...421 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #4 Skrevet 31. desember 2023 Man trenger ikke være kristen for å gå på OKS Romerike. De jeg kjenner som har barn der er fornøyde, også de som ikke selv er kristne. Dog vil jeg også legge til at det er flere gode offentlige skoler på Romerike som jeg hadde valgt før OKS, f.eks. Skjetten og Volla (barneskoler) og Stav og Sophie Radich (ungdomsskoler). Anonymkode: 32e4c...662 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #5 Skrevet 31. desember 2023 Det er mange gode skoler uten stor gjennomtrekk av lærere på Romerike 😃 Anonymkode: 358d9...109 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #6 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei! Vi skal flytte til Lillestrømområdet og ser etter skoler for barna. Vi har dårlig erfaring med offentlig skole der vi flytter fra, spesielt pga stort gjennomtrekk av lærere og dårlig oppfølging av krevende barn som har ført til dårlig læringsmiljø 😞 Er det noen har erfaring med OKS på Romerike? Vi er ikke utpreget kristne, må man være det for å ha barn på OKS? Anonymkode: 4fadf...fa1 Det er også steinerskole i Lillestrøm. Hvordan det er på alle offentlige skoler i Lillestrøm har jeg ikke formening om, men det er store klasser på alle trinn på mine barns skole, mye sykefravær, vikarer og gjennomtrekk av lærere (ofte gode lærere som slutter også dessverre!!), og MYE snakk om at man ikke har råd til det ene det eller andre. Er også veldig høye mobbetall!! Det er ganske bra bo-miljøer rundt om i kommunen mer eneboliger o.l, men mye overprisede leiligheter i typen «Oslo Øst» områder med mye samme utfordringene som i Oslo Øst/Lørenskog … Anonymkode: 54fc6...9b2 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #7 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvordan det er på alle offentlige skoler i Lillestrøm har jeg ikke formening om, men det er store klasser på alle trinn på mine barns skole, mye sykefravær, vikarer og gjennomtrekk av lærere (ofte gode lærere som slutter også dessverre!!), og MYE snakk om at man ikke har råd til det ene det eller andre. Er også veldig høye mobbetall!! Anonymkode: 54fc6...9b2 Hva er store klasser? På mine barns barneskole er det ca 22 i hver klasse. Det fungerer veldig bra. Lite gjennomtrekk av lærere, de har hatt samme i flere år. Kan ikke huske sist de trengte vikarer. Men det er selvsagt forskjell fra skole til skole også innenfor samme kommune. Gamle Skedsmo var for øvrig kjent for å være en god skolekommune. Anonymkode: 32e4c...662 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #8 Skrevet 31. desember 2023 Oslo kristne senter er virklig ganske ekstreme og barna blir slust inn i et miljø hvor homofili anses som synd, ikke sex før ekteskapet osv. Jeg var noen ganger på treff der i ungdommen, ville virkelig aldri sent barna mine på skolen deres, de er svært konservative kristne, langt mer enn statskirken, kvinnelige prester er de vel også imot... Anonymkode: e1fa1...e16 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #9 Skrevet 1. januar 2024 Hold dere unna Sten-Tærud i alle fall! Anonymkode: 7934f...e11
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #10 Skrevet 1. januar 2024 Har ei venninne som har gått der. Familien er praktiserende kristne og hun er personlig kristen. Hun trivdes veldig godt Anonymkode: 4bd28...ee7 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #11 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hold dere unna Sten-Tærud i alle fall! Anonymkode: 7934f...e11 Og på Bråtejordet skole ble det vel avfyrt fyrverkeri innendørs 😬 Anonymkode: 4fadf...fa1 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #12 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og på Bråtejordet skole ble det vel avfyrt fyrverkeri innendørs 😬 Anonymkode: 4fadf...fa1 Det er mer eller mindre vanlig på ungdomsskoler og VGS i enkelte områder… fyrverkeri og annet ekstremt er blitt mer og mer vanlig. Anonymkode: 54fc6...9b2 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #13 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hold dere unna Sten-Tærud i alle fall! Anonymkode: 7934f...e11 Var ikke det skolen hvor de fant asbest som elevene lekte med…? Anonymkode: 54fc6...9b2 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #14 Skrevet 1. januar 2024 Har inntrykk av at det er en god skole. Vurderte å flytte mitt eget barn dit. Veldig mange skoler på Romerike er preget av mye uro, vold og kriminalitet. Vi flyttet fra området så det ble ikke aktuelt, men hadde nok lett satt barna mine der på tross av at vi ikke er kristne. Anonymkode: 3c7fe...b1c 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #15 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 13.38): Hei! Vi skal flytte til Lillestrømområdet og ser etter skoler for barna. Vi har dårlig erfaring med offentlig skole der vi flytter fra, spesielt pga stort gjennomtrekk av lærere og dårlig oppfølging av krevende barn som har ført til dårlig læringsmiljø 😞 Er det noen har erfaring med OKS på Romerike? Vi er ikke utpreget kristne, må man være det for å ha barn på OKS? Anonymkode: 4fadf...fa1 AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 19.04): Hva er store klasser? På mine barns barneskole er det ca 22 i hver klasse. Det fungerer veldig bra. Lite gjennomtrekk av lærere, de har hatt samme i flere år. Kan ikke huske sist de trengte vikarer. Men det er selvsagt forskjell fra skole til skole også innenfor samme kommune. Gamle Skedsmo var for øvrig kjent for å være en god skolekommune. Anonymkode: 32e4c...662 Vi har barn på Løvenstad (like utenfor Lillestrøm sentrum), og det er ca. 17 elever i hver klasse. Har hatt fast lærer fra 1-3, blir mulig bytte i 4 eller 5. Anonymkode: 4e89c...8df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå