Gå til innhold

Samlivsbrudd ved offshore arbeid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med alle forslagene om at far må skifte jobb? Skal alle skilte fedre (mødre) slutte å jobbe som Nordsjøarbeidere og sjømenn? 

Skrevet
25 minutter siden, Hannah80 said:

Hva er det med alle forslagene om at far må skifte jobb? Skal alle skilte fedre (mødre) slutte å jobbe som Nordsjøarbeidere og sjømenn? 

Herregud. Det er ikke alle jobber som er forenelig med familieliv/barn. Nå er det slik at denne mannen valgte å bli far. Men klart, barnefaren må bare kjøre egostilen, sakte men sikkert bli fremmed for barna og kun ha kontakt når det er snakk om gaver, penger, kjøring, hjelp til handywork hjemme. Har sett det mange ganger før. Det er ikke pent skal jeg si deg. Det er trist for begge parter: barna og barnefar.

Om alle skilte fedre og mødre slutta i offshore-jobben hadde de blitt erstattet på nullkommaniks. Er jo en grunn til at barnefar vil jobbe der haha, god lønn og lite arbeid.

Anonymkode: 92ec2...086

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Der må jo uansett til mekling og hør med de hva de mener er best for barnet. 
kan det være en løsning at barnet er 1 uke med far, en uke med deg, en uke med far i hans friperiode? 

Anonymkode: 5623f...858

Meklerne har ingen medbestemmelse. 

Anonymkode: b7ad9...404

Skrevet

Tror jeg ville snakket med en fagperson (psykolog). Et barn på 3 år er fortsatt lite. Skummelt om tilknytningen skulle svekkes på grunn av jobb. Ikke sikkert man kan ha 50/50 om far jobber offshore. 

Anonymkode: f32c7...30a

• Liker 2
Skrevet

Er 50/50 nødvendigvis det beste for barnet? Jeg mener at det ikke alltid er det. Hvilken løsning foreslår far?

Anonymkode: 730ef...c3c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja men da blir det plutselig en hel måned mellom hver gang han ser far. Jeg har også tenkt på langhelger men er selv vokst opp med å kun se min far annen hver helg nesten (noen ganger mindre), og jeg ønsker ikke dette for mitt barn 

Anonymkode: 8c28b...bf0

Kanskje han kunne hatt 1-2 dager «fri» når han kommer hjem fra jobb, deretter er med barnet på ettermiddag og til leggetid et par dager, for så å ha barnet hele helgen? Og deretter hatt barnet to langhelger igjen før han skal på jobb?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber offshore og har vært igjennom dette for noen år siden. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke kjempet mer for å få 50/50 og delt bosted, for barnas skyld. 

Anonymkode: c5882...6f2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 14.46):

Han får tre uker hjemme som enslig forsørger på lik linje som deg når han er på sjøen.

Anonymkode: b7ad9...404

Ikke på lik linje vel, han har fri på dagtid mens barnet er i barnehagen?

Jeg kjenner en familie som praktiserer 3/3 pga far sin jobb. De startet da yngste var 3, og det har gått over all forventning. I starten var mor ofte og spiste middag med dem, kom for å bistå med legging osv for å venne dem til overgangen. Etter et halvt år så var det ikke behov for det lenger. De samarbeider godt da, og har lav terskel for å ringe hverandre dersom barna uttrykker ønske om det.

Anonymkode: 1d84c...71d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos noen jeg kjenner er barna da 3 uker Hos mor og 3 uker Hos far. De har nå hatt det slik siden ungene var 2.5 år, 4 og 6 år

Anonymkode: 1ec0d...d89

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 14.44):

Far går ikke med på dette så jeg surrer faktisk ikke med noe. Far ønsker fri en uke også, og dette har jeg forståelse for i og med at han jobber 3 uker. Skal han da ha barnet i 3 uker når han er hjemme får han lite tid til andre ting 

Anonymkode: 8c28b...bf0

Ønsker seg fri? Stakkars unge. 

Anonymkode: 0a963...c78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kjenner ditt barn best. Du og far må komme frem til en løsning som er til det beste for alle tre. Vår treåring hadde ikke taklet noe særlig mer enn tre-fire dager, men barn er forskjellige. Jeg ville startet forsiktig opp med en langsiktig plan for økning av samværet 

Anonymkode: ca693...0d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...