Gå til innhold

Lage en fin dessert av is?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har god is i fryseren. Har noen ideer til en litt “finere” dessert vi kan trylle det om til i kveld? Som ikke tar veldig lang tid? 

Anonymkode: 70d78...2c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omelette norvegienne: https://www.godt.no/oppskrifter/kaker/iskaker/8372/festkake-iskake-med-marengs Det holder med en type is inni.

Evt servere i porsjonsskåler med frukt og bær om du har, eller gjerne en coulis av frosne bær, og evt kransekake eller krumkake om du har igjen etter julen. Hva slags smaker som passer til kommer an på hva slags is du har - det presiserer du jo ikke.

 

Anonymkode: 5304f...b0e

Skrevet

Sjokoladefondant med is ved siden av skal vi ha i kveld. 

Ellers kan du lage porsjonsformer med is, og pynt med bær, nøtter, sjokoladesaus etc. 

Anonymkode: 096d2...bf8

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Omelette norvegienne: https://www.godt.no/oppskrifter/kaker/iskaker/8372/festkake-iskake-med-marengs Det holder med en type is inni.

Evt servere i porsjonsskåler med frukt og bær om du har, eller gjerne en coulis av frosne bær, og evt kransekake eller krumkake om du har igjen etter julen. Hva slags smaker som passer til kommer an på hva slags is du har - det presiserer du jo ikke.

 

Anonymkode: 5304f...b0e

Takk for svar. Vi har vanilje og krokan. Vi har også frosne blåbær og multe 😊

Anonymkode: 70d78...2c6

Skrevet

Server med gode sauser,gjerne varme. Sjokolade-,karamell- eller bærsaus.

Isen kan legges opp på fat,og pyntes med bær,kakestrøssel,saus,marengs,knust kjeks, nøtter....

Anonymkode: 9157f...ba4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...