Jodaneida Skrevet 30. desember 2023 #1 Del Skrevet 30. desember 2023 Egen tråd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffekanne Skrevet 1. januar #2 Del Skrevet 1. januar Jeg er fortsatt overrasket over hva som har skjedd. Ny leilighet, nygift, ny baby og så bare blir forholdet slutt. Hvem er det som gir opp såå fort. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charminia Skrevet 1. januar #3 Del Skrevet 1. januar Jeg har ingenting med det, men må jo ærlig innrømme at jeg blir utrolig nyskjerrig på hva som har skjedd. Giftet seg og baby i 2023 og nå er det «bang» slutt?! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 1. januar #4 Del Skrevet 1. januar Sånn sett kanskje greit at de valgte å ikke får trillinger. Da hadde hun blitt alene med 4 barn, hvor ett har et enormt hjelpebehov. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magetaske Skrevet 1. januar #5 Del Skrevet 1. januar Så utrolig trist! Blir selvfølgelig nysgjerrig av sånt. Regner med det skal gode grunner til for å avslutte på et sånt tidspunkt, med nyfødt baby. Håper barna har det greit. Fin treningsvideo på insta, men følte den var litt tilgjort i forhold til all kosingen på baby innimellom🙈 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 1. januar #6 Del Skrevet 1. januar (endret) Melus skrev (4 timer siden): Sånn sett kanskje greit at de valgte å ikke får trillinger. Da hadde hun blitt alene med 4 barn, hvor ett har et enormt hjelpebehov. For ikke å snakke om at det fort kunne blitt flere barn med enorme hjelpebehov. Hun ble jo veldig syk bare av ett barn i magen denne gangen også, og risikoen for svangerskapsforgiftning er enda høyere med flerlinger, så hun hadde nok fort blitt alvorlig syk enda tidligere i svangerskapet hvis hun hadde beholdt alle tre. Det var nok en avgjørelse som absolutt var helt riktig for dem! Det går jeg ut fra at bruddet er også. Så lenge hun velger å ikke fortelle hvorfor (og det håper jeg nesten hun ikke vil gjøre, for familiens del), så er det ingen grunn til å si noe/diskutere for oss andre… Det er nok ingen som er nygift med baby, leilighet + et barn med svært store behov som gjør det slutt sånn for moro skyld. Endret 1. januar av Mmmwhatever 7 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 2. januar #7 Del Skrevet 2. januar Mmmwhatever skrev (7 timer siden): For ikke å snakke om at det fort kunne blitt flere barn med enorme hjelpebehov. Hun ble jo veldig syk bare av ett barn i magen denne gangen også, og risikoen for svangerskapsforgiftning er enda høyere med flerlinger, så hun hadde nok fort blitt alvorlig syk enda tidligere i svangerskapet hvis hun hadde beholdt alle tre. Det var nok en avgjørelse som absolutt var helt riktig for dem! Det går jeg ut fra at bruddet er også. Så lenge hun velger å ikke fortelle hvorfor (og det håper jeg nesten hun ikke vil gjøre, for familiens del), så er det ingen grunn til å si noe/diskutere for oss andre… Det er nok ingen som er nygift med baby, leilighet + et barn med svært store behov som gjør det slutt sånn for moro skyld. Godt innlegg👏 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uskyldenselv Skrevet 2. januar #8 Del Skrevet 2. januar Men at det blir snakk om eventuelle årsaker må hun forvente når hun er en offentlig person altså. Hun utleverer jo sin utviklingshemmede datter, men skal vernes mot å diskuteres selv? 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 3. januar #9 Del Skrevet 3. januar Uskyldenselv skrev (8 timer siden): Men at det blir snakk om eventuelle årsaker må hun forvente når hun er en offentlig person altså. Hun utleverer jo sin utviklingshemmede datter, men skal vernes mot å diskuteres selv? Det er jo veldig typisk de som snapper for Løvemammaene, de verner seg selv, men ikke de sårbare barna sine. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 3. januar #10 Del Skrevet 3. januar Hun verner seg selv, (eks)mannen og den funksjonsfriske babyen. Barnet som aldri vil fungere godt nok kognitivt til å sette ned foten, blir derimot heftig eksponert. 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shab Skrevet 4. januar #11 Del Skrevet 4. januar La ut reklame i går. Har klart å bygge seg opp som influenser og har nå 23k følger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shab Skrevet 7. januar #12 Del Skrevet 7. januar Nå har hun delt snapchatten sin for "hverdagsglimt". Ser ut som om insta blir mer spons og reklame da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinne35+ Skrevet 26. januar #13 Del Skrevet 26. januar Å få et løvebarn er VELDIG TØFT og noen ganger så ryker forhold pga familien er i en konstant stress situasjon. Det er derfor avlastning som da er AVSPASERING FOR MEROMSORG er svært nødvendig for at ikke omsorgspersonenens egen helse skal ryke og for at ikke familien skal bli splittet pga intensiteten i hverdagen. Å ha et kronisk sykt barn er veldig tøft!!! Så å være gode medmennesker istedenfor å snakke negativt er noe som enhver burde ta seg i nakken med. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinne35+ Skrevet 26. januar #14 Del Skrevet 26. januar (endret) skruf skrev (På 9.1.2024 den 15.22): Orket ikke skrive alt på nytt, men kopierer hva jeg skrev og mener om Karoline nå som hun har blitt kjent og lever som Influencer takket være Løvemammaene og utlevering av eldste barnet. Dette skrev jeg: Faren til eldste var utrolig dyktig med aktivisering og stimulering av eldste: feks ift å gå, reise seg opp, ake seg rundt. Han jobbet rett og slett med hjernen hennes og utvikling av motoriske ferdigheter ut i fra de utfordringer hun har mtp diagnoser. Det var hinderløyper, han bygde ett stativ som hjelpemiddel for at hun skulle øve på å reise seg opp og sette seg ned, de fikk også sponset noen slags puter som de bygde løyper med, samt gåstol. I tillegg til at han gikk mye med henne foran seg sånn at hun øvde på gåfunksjonen. Å stimulere på denne måten er utrolig viktig, og riktig, da det er sammenheng mellom motorikk og impulser fra hjernen Før så bedrev de også daglig spisetrening der hun satt til bords sammen med foreldrene, men dette er det heller ikke noe av lengre. Selv om et barn har alvorlig spisevegring og ikke spiser noe særlig så er det viktig at også det barnet sitter sammen med familien i en spisesituasjon, for normalisering av måltider. Får ett fat foran seg med ulike matvarer på, kuttet opp i biter og som kan barnet kan ta og føle på, lukte, og evt velge å ta til munnen. Spisevegring er ikke uvanlig for barn innen autismespekteret, men det er viktig å legge tilrette for spisetrening under vanlige familiesettinger som feks at man alle samles rundt middagsbordet, Typisk for barn med autisme er også at de foretrekker «ren» mat; dvs ikke most sammen med saus, men kokte grønnsaker liggende i ett hjørne, fisk/kjøtt for seg selv osv. Det behøver heller ikke være middag, men kan være Mariekjeks eller ostepop på tallerkenen. Bare det er noe de kan ta på og at de sitter sammen med familien Det har vært flere barn i LM med alvorlig spisevegring som etterhvert har knekt koden og begynt å spise, og etterhvert fått fjernet knappen. Ene barnet var det kinder maxi som var utløsende faktor. Men det kreves en innsats og faste rutiner av de voksne, selv om det er mere lettvint å bare kople opp en pose med næring inn i knappen. Etter at K ble aleine med henne så har det ikke vært noe av dette som faren la til rette for. Putene/hinderløypen er borte, det ble raskt bestilt rullestol, og jeg kan ikke huske sist K var ute med barnet og gåbilen/ stolen, også før hun fikk baby. Jeg følger henne også privat, så det er ikke bare på grunnlag av det hun har vist frem på hennes snap-dager på LM. Jeg synes det er direkte trist at barnet kommer hjem med taxi, blir tatt av yttertøyet og rett på rommet sitt i den store dobbeltsenga hun har fått og sitter der med IPaden til det er sengetid. T.o.m kveldsstellet blir ofte tatt i senga og ikke på badet. Mye av samhandling mellom foreldre og barn skjer under stell. Selv om døra til rommet er åpen sånn at de hører barnet og barnet hører familien så er det ikke det samme som å være i samme rom. Har full forståelse for at barn behøver å slappe av etter bhg og skole, og at barn med feks autisme eller andre utfordringer har et ekstra behov for å slappe av i rolige omgivelser med iPad. Men ikke fra de kommer hjem til det er sengetid. Det burde vært ett avbrekk der barnet er sammen med familie. Barn kan fort bli avhengige av iPad, inkludert barn med diagnoser. Og jeg har fulgt K siden eldste var rundt 1 år, og det har vært mye tv og etterhvert iPad. Men når faren hadde fri fra jobb så ble det aktivisering og trening, Det er viktig å øve på ferdigheter, ikke bare « gi opp» pga funksjonshemming og diagnoser. Eldste har tidlig vist at hun er kjapp i hodet når K har filmet hvilke ferdigheter barnet har på ulike spill på iPaden, helt fra tidlig alder. Hun har også fått språk, og kan kommunisere ved tale. Jeg synes moren velger letteste vei og orker ikke legge inn samme innsatsen som da hun var sammen med faren til barnet. Det var nok øving og trening da hun gikk i bhg, men hvor mye det blir gjort i skolen vet jeg ikke. Uansett så må det følges opp på hjemmebane også. Barn med diagnoser har også ett potensiale de kan nå. Men det kommer ikke av seg selv Utrolig trist for eldste at det ble slutt mellom mor og stefar. Stefar var dyktig med henne, og hun og hunden var nært knyttet til hverandre. Det må være veldig trist for stebarn som har knyttet seg til steforeldre at yngre søsken har samvær men ikke de. Og når moren nå også er alene med en baby så blir det enda mindre tid til eldste. En baby er tross alt helt avhengig av mor/far. Heldigvis har de BPA. Å få et løvebarn er VELDIG TØFT og noen ganger så ryker forhold pga familien er i en konstant stress situasjon. Det er derfor avlastning som da er AVSPASERING FOR MEROMSORG er svært nødvendig for at ikke omsorgspersonenens egen helse skal ryke og for at ikke familien skal bli splittet pga intensiteten i hverdagen. Å ha et kronisk sykt barn er veldig tøft!!! Så å være gode medmennesker istedenfor å snakke negativt er noe som enhver burde ta seg i nakken med. Dessuten denne gode biologiske faren som det ble slutt med, det betyr nå ikke at han ikke har samme ansvaret som mora om det er aldri så mye slutt. Dessuten er det ikke rart om stefar ikke orker denne krevende hverdagen i lengden. Han kan jo tross alt velge. Hvis det er det som er casen. EN person er EN person. Selvfølgelig må BPA ta en stor rolle i en slik situasjon. Løvemammaene sin snapchat Endret 26. januar av kvinne35+ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 26. januar #15 Del Skrevet 26. januar kvinne35+ skrev (1 time siden): Å få et løvebarn er VELDIG TØFT og noen ganger så ryker forhold pga familien er i en konstant stress situasjon. Det er derfor avlastning som da er AVSPASERING FOR MEROMSORG er svært nødvendig for at ikke omsorgspersonenens egen helse skal ryke og for at ikke familien skal bli splittet pga intensiteten i hverdagen. Å ha et kronisk sykt barn er veldig tøft!!! Så å være gode medmennesker istedenfor å snakke negativt er noe som enhver burde ta seg i nakken med. Dessuten denne gode biologiske faren som det ble slutt med, det betyr nå ikke at han ikke har samme ansvaret som mora om det er aldri så mye slutt. Dessuten er det ikke rart om stefar ikke orker denne krevende hverdagen i lengden. Han kan jo tross alt velge. Hvis det er det som er casen. EN person er EN person. Selvfølgelig må BPA ta en stor rolle i en slik situasjon. Løvemammaene sin snapchat Har ingenting i mot Løvemammaene som organisasjon, men den utleveringen de driver med av barna sine er unødvendig. Alle barn har rett på ett privatliv, også de som ikke er funksjonsfrisk av ulike årsaker. Jeg har selv ett barn som har krevd mye, men aldri i livet om jeg hadde utlevert henne på den måten mange i Løvemammaene gjør Nå er ikke dette en tråd om Løvemammaene, men om Karoline. Karoline har sluttet som aktiv/fast snapper i LM og skal satse på å tjene penger via egne sosiale medier. 13 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 31. januar #16 Del Skrevet 31. januar Tråden er ryddet for persondebatt. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visla Skrevet 24. april #17 Del Skrevet 24. april Er hun sammen med barnefaren igjen, eller har hun beholdt hunden hans?😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
richbitch Skrevet 24. april #18 Del Skrevet 24. april Visla skrev (7 timer siden): Er hun sammen med barnefaren igjen, eller har hun beholdt hunden hans?😅 Virker som hunden bor hos henne, men det kan jo være en enkel forklaring som at hun har perm og derfor er mest hjemme på dagtid, eller at han bor midlertidig og ikke har lov å ha hund der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 5. juli #19 Del Skrevet 5. juli Har hun sluttet å snappe for Løvemammaene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 5. juli #20 Del Skrevet 5. juli J.. skrev (4 timer siden): Har hun sluttet å snappe for Løvemammaene? Hun er ikke fast snapper lenger, nei. Men jeg tror hun var gjest for en stund siden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå